BMW 540i & Smart #3 Brabus

leon-cupra

Forumguru
Werk al heel de tijd met de pincode. Is redelijk snel ingegeven , maar zonder is uiteraard nog handiger.
Vind dat een gsm te gemakkelijk kan gestolen worden (is nogal een groot object). De phone moet zelfs niet ontgrendeld zijn om de wagen te kunnen openen. Vind het risico een stuk groter. En goede omnium verzekering is nog de beste oplossing maar dieven het te gemakkelijk maken , dat gaan we niet doen. ;)

SuperBeeb

Forumguru
Lang leve de vooruitgang...pincode op je dashboardkastje en je auto omdat je telefoon te groot is voor je broekzak :banghead:
Neem je jezelf nog serieus als je dat leest? :deuk:

JeSko

Forumguru
Ja het is allemaal wat @SuperBeeb , laatst gezien dat zo'n Mustang Mach E of hoe noemt het, geopend kan worden via een pincode die je, als de sleutel plat is, moet ingeven op de B stijl van de auto :deuk:

knop-en-pincode-ford-mustang-mach-e.jpg

leon-cupra

Forumguru
Lang leve de vooruitgang...pincode op je dashboardkastje en je auto omdat je telefoon te groot is voor je broekzak :banghead:
Neem je jezelf nog serieus als je dat leest? :deuk:
Wat is daar nu zo erg aan? In tegendeel, de pincode is een stuk handiger dan met je sleutel het kastje te moeten vast doen. Is trouwens niet verplicht om dat te doen.
En wie zegt dat mijn telefoon te groot is om in mijn broekzak te stoppen??

Heb je je eigen bericht al eens gelezen en gerealiseerd hoe belachelijk jouw reactie is. :arghh:

leon-cupra

Forumguru
Ja het is allemaal wat @SuperBeeb , laatst gezien dat zo'n Mustang Mach E of hoe noemt het, geopend kan worden via een pincode die je, als de sleutel plat is, moet ingeven op de B stijl van de auto :deuk:

Bekijk bijlage 112316
Onze EV-hater is er weer als de kippen bij. :banghead:
Wat doe jij als jouw batterij van jouw sleutel plat is? Je neemt de sleutel uit jouw bakje, je moet geforceerd dat kapje los maken van het handvat en je steekt daar de sleutel in.
Wat is het verschil met een code te kunnen ingeven op de zijstijl ? De “vooruitgang” lijkt mij toch simpeler in gebruik dan de “old-fashioned car”

Kanerr

Forumguru
Gelukkig val ik daar om twee redenen niet onder ;)

@Kanerr hebben jullie de Up nu ook nog (als reserve voor in de achterbak van de Smart :D)?
Nee, ingeruild omdat we een goede inruildeal kregen :) Die staat nu alweer te koop na 3 andere bedrijven ertussen gehad te hebben :)

Eventjes over het EV verhaal:
Ik hou van een leuke discussie en een beetje plagerij maar dit begint nu een beetje saai te worden. Laten we gewoon laten voor wat het is en alleen inhoudelijk reageren mbt tot de auto zelf.

Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nogmaals: EV is financieel aantrekkelijk voor ons dus hebben we die keus gemaakt. Daarnaast komt geen enkele benzine/diesel/hybride auto (!) in de buurt van de ruimte, kracht, souplesse en opties voor de prijs wat wij hebben betaald. Het is een keus voor ons wat we genomen hebben met ons hart maar ook gewoon een bewuste keus. Daarnaast ben ik nog steeds auto liefhebber en zie ook de fun in een ev auto (behalve dat het hard vooruit gaat, gaat het HEEL goed door de bocht).
Dan hebben we ook nog het feit dat ik de E39 heb wat de alterego is van de Smart ;) Luid, meestal wel iets wat er aan de hand is, super onzuinig maar ook zo geweldig.

Dus dat, nogmaals. EV haat of liefde, het is vrij vermoeiend om te lezen waarom een ev zo goed is of zo slecht en dat we dan op een gegeven moment argumenten moeten gebruiken als: het is weggelegd voor rijken, of ja dan moet je maar wat doen aan je financiele situatie etc etc.

Goed, genoeg gerant, lekker focus op de 540 en de Smart :)

leon-cupra

Forumguru
Wat is jouw gemiddeld verbruik met de Smart, @Kanerr ? Op die korte tijd al redelijk wat km’s gereden dus moet je wel al een goed beeld hebben.

Kanerr

Forumguru
Wat is jouw gemiddeld verbruik met de Smart, @Kanerr ? Op die korte tijd al redelijk wat km’s gereden dus moet je wel al een goed beeld hebben.
Ik zit op de 17,8kwh /100km over de afgelopen 4500km. 135 op snelweg, max limiet alles buiten de snelweg om :)

Niet de meest zuinige maar nog steeds goedkoper dan de up :D

leon-cupra

Forumguru
Ik zit op de 17,8kwh /100km over de afgelopen 4500km. 135 op snelweg, max limiet alles buiten de snelweg om :)
Nog een mooie gemiddelde voor er niet echt naar te zien.
Zit met de MY op 14.5 (als ik mijn best doe 13). Kijk er de laatste tijd wel een stuk minder naar. Gewoon 120 op autostrade, niet meer op 'chill' maar op standaard (is hem iets vlotter). Wel zoveel mogelijk one-pedal-drive waarbij je toch redelijk wat aan regeneratie doet.
Niet de meest zuinige maar nog steeds goedkoper dan de up :D
en dat op kosten van de Nederlandse belastingbetaler :nono:

:deuk::deuk:;)
28 en behoren tot de groep van mensen die veel verdient (of toch krijgen :deuk:). Binnen een paar jaar een I5 M60 of Taycan turbo S??? ;)

Kanerr

Forumguru
Ja ons goal is wel een Taycan turbo S hoor, machtig mooie bak! Vooral in een kek kleurtje of sinister ‘all black’, heerlijk!

Bovenaan Onderaan