BMW 540i & Smart #3 Brabus

Kanerr

Forumguru
Mensen doen het met een Suzuki Alto, dus 370liter is ruim hoor :D

370 liter is evenveel als een Golf 7 (380 liter) wat de standaard is binnen het C segment.

Wij als mens willen graag overbemeten zijn met alles, zo ook ruimte wanneer je een kind hebt. Beetje passen en meten en je hebt echt wel voldoende aan 370liter.
 

JeSko

Forumguru
Eens @Kanerr , voor ik mijn auto had deden wij alles met de 3 hatchback, en die heeft 364 l volume. Soms was het passen en meten en soms stond er wel eens een karton melk onder de voeten van de kleinste :D maar we hebben daar altijd alles in gekregen. Natuurlijk met lange lengtes word het puzzelen, dan moet de in twee delen klapbare achterbank plat en dat lukt niet met twee kids, maar voor 99.9 % van de tijd voldeed de Mazda.
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr uiteraard kan het altijd. Met beetje meten en passen lukt alles, maar als je het iets gewoon bent, wil je niet terug naar iets minder. ;)

Mijn zus heeft twee kleine kindjes. Iedere keer twee kinderwagens mee. Dan is zelfs een koffer van een MY plots niets groot meer. En die koffer is 3x zo groot als jouw koffer. Vandaar voor een gezin is 380l echt klein.
 

Smeeuwis

Donateur
@leon-cupra Dat is jouw referentiekader. Om hier te stellen dat het zo IS, je letterlijke woorden hierboven, klopt niet. Jij VINDT het te klein, anderen kunnen daar heel anders over denken. Mensen die om wat voor reden dan ook niet groter kunnen, redden het ook.

Ik heb zelf altijd grotere auto's gereden dus voor mij zou het ook proppen zijn en wennen, moest ik kleiner rijden toen de kinderen nog in die fase zaten. Dat ben ik met je eens. Maar dat neemt niet weg dat zowel @JeSko als @Kanerr vanuit hun zienswijze daar heel anders naar kijken en 380 liter prima vinden.

Meningen en feiten moeten we niet gaan verwarren, daar komt veel ellende van in de wereld :giggle:
 

leon-cupra

Forumguru
@Smeeuwis dat 380l klein is voor een gezin is gewoon mijn eigen mening/conclusie na mijn eigen ervaring met twee kleine kinderen , hetgeen ik zie in mijn omgeving en hetgeen ik lees op fora.
Dat het kan met 380l, uiteraard. Maar dan is het puzzelen met de ruimte. Laat de meeste gezinnen kiezen tussen de koffer van de smart en de koffer van vb een MY die 3 keer zo groot, wat denk je dat de uitkomst zou zijn?? ;)
 

Smeeuwis

Donateur
Ik las jouw post als een feit en niet als een mening. Dat je dat nu nuanceert siert je, maar het lijkt me goed om daar soms meteen al wat duidelijker in te zijn. Voorkomt veel ellende en spraakverwarringen... Mensen kunnen dingen anders ontvangen dan jij het bedoelt, afhankelijk van hoe je het formuleert. Misschien maken we nu van een mug een olifant maar ik vind er wel iets van.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik denk dat je je moet realiseren dat heel veel gezinnen die keus überhaupt niet hebben. Uiteraard zal men voor de grootste optie kiezen als dat een belangrijk argument is, eens. Maar voor vele gezinnen die, in ieder geval in NL, momenteel hun vervoerskosten nog nauwelijks kunnen betalen (dit is een feit, uit het nieuws van deze week ;) ) is dat een arbitrair vraagstuk. Die hebben de luxe niet om die keus te maken.
 

leon-cupra

Forumguru
@Smeeuwis , laten we maar terug over de wagens van kanerr praten. Zou heel ver kunnen uitwijden over jouw reacties. Laat ons zeggen dat ik die laatste mening niet deel. Feit dat iedereen het moeilijker heeft ben ik akkoord mee (voor mij is ook alles duurder geworden) maar je kan er wel iets aan doen. Keuzes maken ;)
 

Kanerr

Forumguru
Vind het wel een grappige discussie :D

Maargoed, laat ik voorop stellen dat wij met twee personen voldoende ruimte hebben in de Smart.

Het enige wat ons niet bevalt (maar dat komt door de EU wetgeving) is dat we iedere keer een aantal veiligheidsassistenties moeten uitschakelen. concentratie camera, automatische snelheidsaanpassing en de visuele/geluids waarschuwingen voor te hard rijden.
De concentratie camera omdat hij erg waakzaam is (zelfs bij het 1 sec kijken naar het scherm begint hij al te panieken)
De automatische snelheidsaanpassing is ook erg lastig, wanneer de auto bijv. een snelheidsbord ziet wat voor een parallel baan geldt (jij mag 100, andere baan 70) dan gaat hij hard in de ankers als je op de cruise rijdt. Erg gevaarlijk en knap irritant
De waarschuwingen voor te hard rijden beginnen al te zeuren bij 1kmpu te hard en weer hetzelfde geval met parallel baan snelheid waarbij jij 50 rijdt (en een woonwijk ernaast is stapvoets 15) dan gaat hij meteen tekeer.

Voor de rest is de souplesse snelheid en comfort echt ongekend in een ICE auto. Dit is nou eenmaal de waarheid en we rijden ook veel liever dagelijks in de Smart dan in de BMW (of voorgaand de UP).

Instappen en uitstappen is trouwens hetzelfde concept als Tesla. Je komt aanlopen, deuren ontgrendelen al, kan installen en zonder ook maar een knop in te drukken kan je wegrijden :)
En hetzelfde geldt voor parkeren. Gordel los en de auto gaat automatisch al in P stand en je kan uitstappen en weglopen en erna gaat de auto op slot.

Verder speciale kudo's voor de one-pedal-drive. Wat een uitvinding is dat zeg! Ik heb dagen dat ik het rempedaal niet eens aanraak, dat is echt zo relaxed rijden.
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr kan je ook een pincode ingeven voor het starten? Heb dit op de tesla ingesteld. Stel dat ze jouw gsm stelen zijn ze zo weg met jouw auto. Heb dit zelfs ingesteld staan voor het handschoenkastje. Papieren zitten vergrendeld.

Alle andere zaken kan ik enkel maar beamen. One-pedal drive … fantastisch, dwingt je ook wel een beetje tot meer vooruit kijken/anticiperen op het verkeer (deed dat ervoor ook al hoor). Als je dan ziet hoeveel energie je daar op een jaar mee opwekt, is het wel naast het comfort ook nog eens goed voor de portefeuille.
 

Kanerr

Forumguru
Pincode is mogelijk maar vind ik overbodig. Heb het ook nagevraagd bij de verzekering en die geven aan dat dat verzekerd is.

Dat klopt ja, anticiperen is inderdaad een stuk hoger geworden terwijl ik dat daarvoor al heel veel deed :)
 
Bovenaan Onderaan