Vind het wel een grappige discussie
Maargoed, laat ik voorop stellen dat wij met twee personen voldoende ruimte hebben in de Smart.
Het enige wat ons niet bevalt (maar dat komt door de EU wetgeving) is dat we iedere keer een aantal veiligheidsassistenties moeten uitschakelen. concentratie camera, automatische snelheidsaanpassing en de visuele/geluids waarschuwingen voor te hard rijden.
De concentratie camera omdat hij erg waakzaam is (zelfs bij het 1 sec kijken naar het scherm begint hij al te panieken)
De automatische snelheidsaanpassing is ook erg lastig, wanneer de auto bijv. een snelheidsbord ziet wat voor een parallel baan geldt (jij mag 100, andere baan 70) dan gaat hij hard in de ankers als je op de cruise rijdt. Erg gevaarlijk en knap irritant
De waarschuwingen voor te hard rijden beginnen al te zeuren bij 1kmpu te hard en weer hetzelfde geval met parallel baan snelheid waarbij jij 50 rijdt (en een woonwijk ernaast is stapvoets 15) dan gaat hij meteen tekeer.
Voor de rest is de souplesse snelheid en comfort echt ongekend in een ICE auto. Dit is nou eenmaal de waarheid en we rijden ook veel liever dagelijks in de Smart dan in de BMW (of voorgaand de UP).
Instappen en uitstappen is trouwens hetzelfde concept als Tesla. Je komt aanlopen, deuren ontgrendelen al, kan installen en zonder ook maar een knop in te drukken kan je wegrijden
En hetzelfde geldt voor parkeren. Gordel los en de auto gaat automatisch al in P stand en je kan uitstappen en weglopen en erna gaat de auto op slot.
Verder speciale kudo's voor de one-pedal-drive. Wat een uitvinding is dat zeg! Ik heb dagen dat ik het rempedaal niet eens aanraak, dat is echt zo relaxed rijden.