Een update van het autofront. We hebben gezinsuitbreiding gekregen. Of eigenlijk vervanging. Mijn GF moet 1 november haar leaseauto (Mini Cooper) inleveren en dus hebben we een tweede auto nodig.
Nummer 1 op verlanglijstje was de Seat Ibiza FR Business Intense 1.5 TSI (150 pk), maar lange levertijden (6 maanden!) en WLTP ellende (vanaf 1-1-2019 weer 1100 euro erbij gooien toch roet in het eten. Bij Auto Arena hadden ze toevallig ook een bijna kakelverse VW Polo binnen. Nog geen 3500 km op de teller, paar maanden oud en vraagprijs 4.000 onder de nieuwprijs. Die is het dus geworden.
Prettig: per 1 november beschikbaar, dus geen tussentijdse oplossingen en gedoe. Het is een 1.0 TSI 95 pk (DSG-7). Qua vermogen niet echt ruim, maar de rijke uitrusting vergoedt veel. Daarbij telt ook dat mijn GF een rustige rijder is, dus dit is meer dan voldoende. En een zuinige auto is niet verkeerd om ook te hebben. De BMW is best duur voor de verplichte ritjes in het land. Waarom een Polo? Het is een buitengewoon volwassen, comfortabele en stille auto. Het rijdt als een Golf. Ik ben geen fan van de stoelen in de Polo, maar de R-line sportstoelen zitten best aardig. Ook loopt het motortje best soepel. Ik moet er alleen niet naar de Eifel mee willen.
Opties onder meer:
DSG-7
R-line interieurpakket (zwarte dakhemel, sportstoelen, sportonderstel)
R-line exterieurpakket (17 inch velgen, sportieve bumpertjes, spoilertjes etc)
Full-LED verlichting
PDC inc achteruitrijcamera
Active Info Display (digitale tellers)
DAB+
Beats Audio
Blind Spot Sensor (superhandig!)
Licht & Zichtpakket (dimmende binnenspiegel, regen- en lichtsensor)
Executive pakket (navi, alarm etc)
Stoelverwarming
Bear Lock
Adaptive cruise control en Front Brake Assist
4 jaar garantie of 100.000 km
Wat foto's: