Gisteren in het centrum van Amsterdam terwijl ik een parkeerplek aan het zoeken was (die ik overigens binnen 1.5 minuut vond sprak een mountainbike-agent mij aan over de cornermistlamp. Dat mocht niet en kon niet en ik moest het uitzetten. Ik heb geduldig uitgelegd wat een cornerlamp is en doet en dat ik het niet zelf uit kan zetten. Volgens hem mocht het niet en moest ik het maar door de Skoda dealer uit laten zetten. Daar bleef het verder bij, maar ik zal vast niet de enige zijn die er op gewezen is door de sterke arm?
Gisteren in het centrum van Amsterdam terwijl ik een parkeerplek aan het zoeken was (die ik overigens binnen 1.5 minuut vond sprak een mountainbike-agent mij aan over de cornermistlamp. Dat mocht niet en kon niet en ik moest het uitzetten. Ik heb geduldig uitgelegd wat een cornerlamp is en doet en dat ik het niet zelf uit kan zetten. Volgens hem mocht het niet en moest ik het maar door de Skoda dealer uit laten zetten. Daar bleef het verder bij, maar ik zal vast niet de enige zijn die er op gewezen is door de sterke arm?
Familielid is ook agent en wist ook niet dat het toegestaan was. Wilde kort geleden een bestuurder van een Mercedes een bon geven, maar omdat de man zo overtuigend was, heeft ie hem maar laten gaan. Hij zag het bij mijn O2 en is nu overtuigd dat het legaal is. Van hem zullen we geen last meer hebben )idd de meeste agenten zijn op de hoogte van de werking van de cornermistlamp.
op mijn 02 staat deze trouwens ook dus...:winkie:
ook heb deze functie al bij andere merken gezien "bv bmw,mercedes"
hier in de streek kennen de agenten de functie want ik heb tot nu toe nog geen enkele opmerking gehad van een agent.
of zelf uitleg geven over de werking van de cornerverlichting helpt weet ik niet,trouwens je kan oom-agent altijd met het instructie-boekje om de oren slaan,want daar staat de uitleg ook in.
Vervelend blijft wel dat gezeur over die kapotte mistlamp en het seinen van voorbijgangers. Het blijft toch een vreemd gezicht voor een ander als je aan het manouvreren ben!
Neui, want de Snor reed alweer door na z'n laatste opmerking dat de Skoda dealer dat maar uit moest zetten.Heb je nog geprobeerd om dit a.d.h.v. de gebruiksaanwijzing van de auto uit te leggen? Ik heb in afwachting van mijn Octavia (die dus ook met bochtenverlichting zal worden uitgerust) alvast de Engelse handleiding gedownload en daarin staat deze functie beschreven.
In mijn huidige O2 is het niet mogelijk om deze via maxidot uit te zetten, maar bij mij nieuw bestelde RS is dit blijkbaar wel mogelijk.