Ik vermoed een probleem met de transmitter in mijn brandstoftank. Wanneer ik de tank vol doe en zo'n 50 km rijd (dus 2,5 à 3 liter brandstof verbruikt) is de brandstofmeter al twee streepjes verminderd. Bij mijn vorige wagen, Golf V 2006, kon ik 200 à 300 km rijden alvorens er ook maar enige beweging begon te komen in de naald van de brandstofmeter.
Toen de wagen nieuw was, twee weken geleden, en er volgens de verkoper 6 liter brandstof werd ingedaan in de fabriek, toonde de naald helemaal niks. Toen ik vervolgens na het afhalen van mijn wagen aan de dichtsbijzijnde pomp 10 euro diesel (7 liter) heb bijgevuld om thuis te raken, toonde de naald nog steeds niets. Hoewel, de brandstoftank moest dan toch voor 25% gevuld zijn geweest...
Ook geeft mijn boordcomputer bij volle tank slechts een actieradius van 490 km aan. Dat zou (met een brandstoftank van 50 liter) betekenen dat mijn Octavia zo'n 10 liter zuipt.
Heeft de vlotter in de brandstoftank bij het monteren een duw gekregen waardoor deze constant het verkeerde (te lage) niveau aangeeft? Volgens mij is er iets niet echt pluis hiermee. Ik geloof dat ik het toch even laat nakijken...