Ik moest vervolgens de tank helemaal vol doen, wat ik meteen braaf gedaan heb. Echt helemaal vol.
Bekijk bijlage 21383
Zit hier niet een volgorde foutje in?
Moet het niet zo zijn dat de tank 100% vol moet zijn voordat de calibratie gestart wordt?
In de microcontroller borden die in de apparatuur die wij leveren gebruikt worden moeten de AD (Analoog naar digitaal) en DA (digitaal naar Analoog) converters ook gekalibreerd worden na de productie maar een microcontroller is geen wonder apparaat, je kalibreert altijd naar een in de micro controller of zijn randapparatuur vast ingegeven bekende waarde (b.v. 100% = max waarde) of je kalibreert aan de hand van een ingegeven gemeten waarde.
In dit geval kan ik me voorstellen dat de elektronica weet dat er x liter in een volle tank zit omdat dat een vast gegeven is en moet waarde die de opnemer (vlotter) daarbij heeft aan de microcontroller verteld worden om een goede weergave te laten zien.
Een kalibratie procedure starten en dan naar de pomp rijden om hem vol te gooien lijkt me niet juist.
Ik kan het mis hebben, ben geen kenner van het VAG systeem maar het lijkt me dat het systeem ergens naar een bekende waarde moet kunnen kalibreren
i.p.v. een willekeurige en door het eventueel naar de pomp rijden wisselende stand van de tankvlotter.
Hoe weet het systeem anders wanneer de tank vol is?