Brandstofverbruik Yeti

Brandstofverbruik

Nu met het koude weer zal het brandstofverbruik alleen maar toenemen, het duurt veel langer dat de motor op temperatuur komt.
Ook zal de motor "los" moeten komen, en na de de inrijperiode kun je pas echt spreken van een verbruikcijfer dat niet meer zoveel zal veranderen. Alleen de rijstijl kan dan nog helpen.
Ook het chippen van de motor kan het verbruik iets terug dringen.
Mijn Octavia II met 1.6 motor is redelijk zuinig 1 op 13 km terwijl mijn andere auto een
Fiat Panda 1.2 Automaat moeite heeft om 1 op 12 te rijden!!! wel alleen korte ritten......
meer 1 op 11 dan in op 12 en dan is deze auto nog een stuk lichter als de O2 en de Yeti.

van_der_P

Senior Member
Maak je niet de verkeerde keuze als je een Yeti 4x4 koopt om zuinig mee te rijden ?
Je koop ook geen sportauto om zuinig mee te rijden.
Als je de blits wil maken, en wil opvallen, dan moet je dat wat waard zijn.
Je kunt hem natuurlijk chippen, maar als je dat alleen doet voor een lager verbruik, dan is het weggegooit geld. De winst die je daar uithaalt, is zo gering dat je de prijs van het chippen er niet uit haalt.

Melis

Lid
Ik heb het gebruik nog niet in de gaten gehouden vanwege dat de motor ook nog in moet lopen maar als ik zo schat zit ik rond de 1 op 13 maar wel met veel stads kilometers. En als je op de snelweg zit geef de meter een gebruik van 6.5 of 7.2 liter op de 100 kilometer. Maar ik vind deze meter nog teveel schommellen.

Wat is het gebruik bij jouw dan.

groet melis

sador

Donateur
Ik zit na 800 kilometer op een verbruik van 1 op 12, korte rit en stukje snelweg.

Ik vind de verbruiksmeter ook nog teveel schommellen, misschien dat dit nog veranderd?

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

joergarms

Senior Member
Ik lees hier dingen over de CW-waarde, weet iemand wel wat deze is van de Yeti, want afgaand op het uiterlijk worden soms hele verkeerde beoordelingen gemaakt. Denk namelijk dat het best meevalt met die waarde.
Maar een Yeti 1.8 4x4 zal natuurlijk niet de zuinigste zijn, en zeker niet als ie nog niet volledig is ingereden. En je rijstijl is natuurlijk ook een grote factor in het (meer)verbruik.
Toch moet ik altijd nog lachen om mijn eerste auto, een Nissan (datsun) Patrol 3.3 6 cilinder in lijn diesel. Die auto heeft de luchtweerstand van een flatgebouw, weegt ruim 1900 kg, en toch heb ik er naar de franse alpen 1 op 10 mee gereden. Het kan dus wel.

LenK

Forumguru
Ik lees hier dingen over de CW-waarde, weet iemand wel wat deze is van de Yeti, want afgaand op het uiterlijk worden soms hele verkeerde beoordelingen gemaakt.
Kijk naar vorm van die hybride hokken. Je mag aannemen dat die vorm gericht is op een lage CW.
De Yeti is totaal anders: steile voorruit, hoge koets, afgekapte achterkant, beugels op het dak.
Kan me niet voorstellen dat de CW waarde van deze auto niet hoog is, maar daarvoor wordt ie ook niet gekocht :)

MarcoO2

Forumguru
Volgens de technische gegevens is dat bij de Yeti 0,37.

Ter vergelijking:

- Skoda Octavia: 0,30 (Greenline 0,296)
- Skoda Roomster 0.33
- Skoda Superb 0,30 (Greenline 0,28, 1.4TSI 0,29, V6 0,31)
- Skoda Fabia 0,33 (Greenline 0,32)

Brandstofverbruik 1.2

Met mijn nieuwe nog niet ingereden Yeti heb ik een verbruik gehaald van 1 op 12,5. Dus dat valt op zich nog wel mee.
De waardes kunnen mischien nog beter als de auto is ingereden.

[MODERATORBREAK]er liep al een topic speciaal over het brandstofverbruik van de Yeti. Dit topic daarom samengevoegd.[/MODERATORBREAK]

YeMii

Senior Member
Na onze eerste tankbeurt staan we op een verbruik van 1 op 12,74. Onze Yeti is ook nog niet ingereden.

patrick13

Nieuw lid
Verbruik 1.8

Zijn er hier meer mensen met een 1.8? Er staat nu maar van 1 iemandiets over verbruikcijfers. Wil graag wat meer cijfers zien als dat kan

patrick13

Nieuw lid
niemand hier een 1.8 4x4?

Als ik het goed begrijp rijdt er hier niemand met een 4x4.....althans nagenoeg geen reacties hier op het benzine verbruik.

ps als er keuze is tussen een Skoda Yeti of een Nissan Qashqai...wat heeft jullie voorkeur dan.

Mijn zwager heeft een 1.6 Nissan Qashqai, zeer mooi interieur, hoge toeren motor op de snelweg heb je het idee dat je nog moet overschakelen naar zijn 5.
schakelt niet zo strak als de Yeti.

m.u.v. de voorkant mooi model.

toch de Yeti besteld.

EdK

Forumguru
Als je het echt voor jezelf wil weten dan moet je met beide wagens eens een proefrit gaan maken.

patrick13

Nieuw lid
De qashqai rij ik al in....een 2.0 2wd. Ik vind hem erg mooi maar de yeti vind ik net wat stoerder. Wil nu eigenlijk wel een 4x4 maar lees hier dus dat die 1 op 8 rijd. bij de dealers zeggen ze dat je 1 op 10 makkelijk moet halen....geven ze dus aan dat hij al meer gebruikt dan de 1 op 12, Nu lees ik hier 1 op 8....dat is wel heel veel gebruik....dat vond ik vreemd dus daarom hoop ik op meer reacties hier maar komt niet veel info over binnen. Weet iemand trouwens hooe het met de verkoopaantallen staat van de yeti voor 01-2010....verkoopt het model een beetje?

Falcon

Donateur
Laatst (in de laatste 3 weken) was er in de autoweek een test tussen de Yeti en Qashai.. daar werden de 2 fwd-modellen vergeleken. Dus daar kun je terecht voor fwd-modellen.

Hier op het forum kun je alleen een vergelijking maken tussen de 1.8TSI 4x4 Yeti en Octavia. Deze Octavia heeft wel iemand hier op het forum (Captian Hook volgens mij).

Zelfde motor.. zelfde onderstel.. alleen andere carroserie. En dat zal voor Yeti negatief uitvallen ivm de hoogte en hoekerige vorm.

Bovenaan Onderaan