Brandstofverbruik Yeti

LenK

Forumguru
Weet iemand trouwens hooe het met de verkoopaantallen staat van de yeti voor 01-2010....verkoopt het model een beetje?
Of de Yeti gaat verkopen is nog even koffiedik kijken.
De aantallen van de Qashqai zullen in ieder geval never ever gehaald worden.
Die auto is een echt schot in de roos gebleken.
 

YeMii

Senior Member
Weet iemand trouwens hoe het met de verkoopaantallen staat van de yeti voor 01-2010....verkoopt het model een beetje?

Volgens mijn dealer wilde Skoda er landelijk voor eind december +/- 200 verkopen en dat zijn er iets meer dan 400 geworden. Dus, dat model verkoopt zeker een beetje.
 

LenK

Forumguru
Voor 2009 staan er 106 Yeties in de verkoopcijfers. Maar de laatste 4 maanden van een jaar inclusief de introductiemaand zijn geen representatieve maanden, daarom zeg ik dat Januari meer richtinggevend is.
 

pen

Lid
Of de Yeti gaat verkopen is nog even koffiedik kijken.
De aantallen van de Qashqai zullen in ieder geval never ever gehaald worden.
Die auto is een echt schot in de roos gebleken.

In de nieuwe Autovisie van week 2, 2010 , staat een uitvoerige test tussen de Yeti 1.2 tsi Expedition, en de Quashqai 1.6. De Yeti is de absolute winnaar!!!
 

pen

Lid
Volgens de Bovag-Rai zijn er in januari 289 Yetis op kenteken gezet, dat is een fraaie verkoopstart!!
 

EdK

Forumguru
Ja inderdaad, maar doordat hun tank nog niet leeg is kletsen ze even bij over andere dingen !
Maar let maar op zodra ze weer getankst hebben dan hoor je de verbruikscijfers weer !
 

patrick13

Nieuw lid
1.8 4x4

Heb nu mijn eerste tank leeg gereden....was wel gevuld bij aflevering door dealer dus die zal hem niet helemaal tot randje hebben afgevuld, af en toe even lekker goed getest....ook in terrein. Rij normaal, maar wel goed met verkeer mee(of iets harder). Heb maar 1 keer lang stuk snelweg gehad(170km) verder enkel korte stukjes gereden.

Moet zeggen dat het me nog nniet gelijk tegen valt. Rijdt nu 1 op 9,5.

Kijken wat de volgende tank doet met normaal(wel goed doorrijden) doet.
 

LenK

Forumguru
Opvallend: niemand heeft het over een Yeti met dieselmotor. Is die niet in trek? Deze auto leent zich bij uitstek voor de dieselpower. Toch?
 

Captain Hook

Forumguru
Moet zeggen dat het me nog nniet gelijk tegen valt. Rijdt nu 1 op 9,5.
WTF, nou, nou; voor een moderne auto anno 2009/2010 met een moderne motor een verbruik van 1:9,5 ?! :crazy:

Vind dat gewoonweg schrikbarend. Nog erger vind ik eigenlijk dat jij dat ook 'gewoon' vindt... :ahum:
 

Melis

Lid
Gisteren nogmaals gekeken wat het gebruik was van mijn Yeti 12 TSI en moet zeggen het valt mij mee. Want met afwisselend stads en snelweg kilometers en gewoon lekker door rijden. Kwam ik nu op een gebruik van 1 op 13,23 uit dus een op 7.5. per 100 kilometer. Maar ik denk als ik echt erop gaat letten zoals met op tijd doorschakelen en mezelf wat meer inhoudt dat het cijfer nog beter wordt. Want hij nodigt wel uit om door te rijden.
 

Captain Hook

Forumguru
Maar heren, heren (en dames), dit ging over brandstofverbruik en moderne auto's, toch? En de Yeti zie ik als een moderne auto, up-to-date technologie en voorzien van moderne motoren.

Dan bevreemdt het me zo dat berijders een verbruik van 1:10 a 1:12 heel normaal vinden? Dat zou betekenen dat we er in al die jaren niks op vooruit gegaan zijn... :biggthumpdown:

Ik kan me nog herinneren dat ik in een Peugeot 205, Citroën GSA en BX reed (destijds nieuwe auto's). Dan lag mijn verbruik zo rond de 1:11 a 1:15. (benzine notabene). Later overgestapt op TDI's van de VAG groep. Eerste Golf III 90PK TDI reed ik zo gemiddeld 1:15 a 1:16. Latere Golf IV 115PK zat ik rond de 1:17. Tussendoor nog een half jaartje een Audi 80 2.3E 5 cilinder gereden, dat was weer een stap terug, zo rond de 1:11.
Via een Mondeo 2 liter benzine, Peugeot 307 benzine, een Golf Plus 1.9 TDI en een Bora 2.0 TDI uiteindelijk op een O2 2.0 TDI uitgekomen. Dat is de meest zuinige auto waar ik ooit in gereden heb. Ik zit momenteel (over de afgelopen 6500km) op rond de 1:20,5!
Maar ook mijn vrouw, die in een Toyota Yaris 1.3 benzine rijdt, rijdt een keurige 1:15 (voornamelijk zelfs korte stukjes).

:confused::confused:

Ik zeg altijd maar zo; zuipen is makkelijk, niet-zuipen moet je moeite voor doen...:grin:
Eigenlijk betekent het ook dat brandstof nog veels te goedkoop is, want blijkbaar interesseert het verbruik vrijwel niemand (ondergetekende wel). Laat de overheid het maar niet horen...
 

Captain Hook

Forumguru
Opvallend: niemand heeft het over een Yeti met dieselmotor. Is die niet in trek?
Door dat idiote overheidsbeleid in NL dat diesel op alle mogelijke manieren bestraft, is het voor particulieren nauwelijks interessant om zo'n dure diesel nieuw te kopen. Als je alleen al ziet hoe hoog de wegenbelasting is (die zou toch minder worden?), da's schrikbarend.
Ik moet voor mijn O2 2.0 TDI al EUR 310 (!) per kwartaal dokken :shocked:
Daarbovenop komt de extra aanschafbelasting.

Heb zo'n idee dat de Yeti een auto is die niet veel geleased zal worden (waar je meer diesel ziet), maar eerder particulier gekocht wordt. En particuliere rijders, rijden naar verhouding minder kilometers.

Heb eens uitgezocht wat de meest luxe uitvoeringen van de Yeti diesels in drie verschillenden landen moeten kosten (NL, DE, A)

__diesel 4x4______NL______DE______A
2.0 TDI 103kW__35.940___29.750____29.130
2.0 TDI 125kW__37.540___31.050____30.030

Dat zijn enorme verschillen! En je verzekering tikt ook aan over dat aanschafbedrag. :1884:
 

Hougie

Lid
Ik zit gemiddeld op 6,7 per 100 km, staan nu bijna 7000km op de teller.Is dan zowel stads als autostradeverkeer.
En het zou nog beter kunnen maar soms ben je snel 130 a 140 km/h aant rijden :smirk:
 
Bovenaan Onderaan