Brandstofverbruik Yeti

rupo

Lid
1.2 TSI handgeschakeld

Met caravan (850 kg) bijna 1:8 bij zo'n 95 km/u gemiddeld, max snelheid 100 km/u, gemeten over 4200 km.
Zonder caravan 1:14, veel stad gebruik.

g,Ruud

Michel

Forumguru
Het is spritmonitor.de. Eerlijk gezegd vraag ik me af of de verbruikscijfers die door onze Oosterburen worden gerealiseerd ook zijn te vergelijken met de onze. In hun land kan je toch nog op veel stukken onbeperkt gasgeven wat voor meer verbruik zorgt.

EdK

Forumguru
@ Michel: Er zitten meer Hollanders daar dan je denkt hoor !
Want ondanks dat er een hollandse tegenhanger is blijft deze mijn inziens beter en zuiverder van opzet !

Kitesurfer

Nieuw lid
Dat zou top zijn ! Mijn huidige renault scenic zit ik gemiddeld op 5,5 a 5,6 l per 100 km (in de zomer).
Als ik hieronder zou blijven met m'n Yeti 1.6 TDI Greenline zou dat top zijn !!

Je moet ook even kijken hoeveel km's je gereden hebt. Naar verloop wordt het beter. In de winter wordt het trouwens wel wat minder. Ook op SM zie je het verbruik dalen bij een toenemend aantal km's. Dat was bij mijn auto ook het geval. De eerste 7500 km zat ik op gemiddeld 7.18 met winterbanden en sindsdien is het naar 6.13 gezakt (12000 km, op zomerbanden). Aan het einde van de winterbanden periode was het verbruik trouwens al gedaald naar 6.83.
Er is dus nog hoop!

hemi24

Forumguru
:ot: Ik weet niet wanneer het verbruik gaat zakken, maar na 145 tankvullingen denk ik niet dat mijn auto nog zuiniger wordt...
Zit al 122k rond de 5,8 l/100km

Erwin

Lid
Persoonlijk hou ik het benzineverbruik niet bij, vergeet ook bijna altijd de dagteller teug te stellen en schrik me alle weken weer rot als mijn Yeti begint te piepen met het verzoek om de brandstoftank te vullen. Maar als ik de reactie doorlees rijdt mijn Yeti dus zuinig, niet zo zuinig als in de folder maar toch.....

Heeft iemand al eens het gemiddelde van het gemiddelde verbruik van alle reactie uitgerekend? Kunnen we daarna direct dit topic sluiten :yeah:

Verhoeven

Nieuw lid
Hallo net terug met vakantie Duitsland Oostenrijk met een 1.2TSI DSG tour uitvoering met caravan van 1100 kg met een gemiddeld verbruik van 10.5 liter op de honderd km echt mooie cijfers na al die heuvels en passen die we hebben gehad z,n 2000km gereden totaal aantal km is 3100 perfecte trekkracht boven vewachting.

OuweHippie

Senior Member
Naar de Vogezen 553 km met sleurhut 1200 kg en met dezelfde combinatie vandaag terug haalde ik beide keren exact 1:8 oftewel 12.5/100. Ik blijf het hoog vinden. De solo rondritjes ter plekke bevielen me dan een stuk beter. 6.3/100 oftwel 1:15,87 vind ik niet verkeerd temeer omdat het telkens bergje op, bergje af was. Olieverbruik is niet echt meetbaar en de motor draaide gewoon fijn. De DSG is en blijft een geweldige bak.

Hier en daar toch aardig wat bekijks hetgeen me niet verbaasde. Ik ben geen enkele franse YETI tegen gekomen, sterker nog, geen enkele YETI gezien.

Gompie

Lid
Net dikke twee weken door de Bourgogne getrokken. Ik ben bepaald geen 'nieuwe rijder' maar rijd lekker door. In de heuvels was het gemiddeld zo'n 1:12-13 hoewel ik ook 1:15,6 voorbij heb zien komen. Op de Autoroute terug naar Zoetermeer heb ik over de 726km met stevig doorrijden (130+ km/u) gemiddeld 1:11,2 gereden en dat vind ik behoorlijk netjes voor een auto met de aerodynamica van een flatgebouw. Toch een paar Franse Yeti's tegengekomen daar, de dichtsbijzijnde Skoda-dealer zit in Avallon, zo'n 35km van ons huis vandaan. Ook nog een bruine NL-Yeti gezien in Mhère.

Tallguy

Forumguru
Gisteren een nieuw (persoonlijk) record gevestigd door 755km op 1 tank te halen (1:13,7). Met het tanken ging er 53liter is. Dat laatste verbaasd me trouwens want de Yeti schijnt een 60ltr tank te hebben...toch lukt het me nooit om er meer dan 55 in te krijgen, ook al staat de MaxiDOT op "remaining 0km"

Michel

Forumguru
@Kensei: Volgens de Skoda website hebben alleen de 1.8 TSI en 2.0 TDI's van de Yeti een 60 liter tank. De andere uitvoeringen hebben een 55 liter tank.

Gompie

Lid
Mijn beest schijnt nu redelijk ingereden te zijn want recentelijk zag ik 1:17,4 langs komen bij 120 km/u.

@Kensei: Volgens de Skoda website hebben alleen de 1.8 TSI en 2.0 TDI's van de Yeti een 60 liter tank. De andere uitvoeringen hebben een 55 liter tank.
De eerste versies hebben allemaal een 60 liter tank gehad. Vanaf ongeveer medio 2010 hebben de 2WD uitvoeringen allemaal een 55 liter tank gekregen.

Bovenaan Onderaan