Brandstofverbruik Yeti

Net terug van een weekje vakantie in Devon (UK) al bij al zo'n 2100 km gereden.
In Nederland zit ik gemiddeld op 1 op 12 / 14 stad / snelweg, ik heb tot mijn verbazing even 1 op 18 gehaald op een gemiddelde snelheid van 95 km op de snelweg.
Ondanks het vele schakelen in het heuvelachtig terrein toch 1 op 14 gehaald, vanaf de tunnel even het gas er op 120 / 140 km.
Wat is het toch een genot om in deze auto te rijden, slechts 3 andere Yeti's gezien hadden vreemd genoeg het stuur aan de verkeerde kant, zal wel een productie fout zijn. :)

18.jpg

y.jpg

y2.jpg

EdV

Nieuw lid
@Polypenko; Da's toch best een net gemiddelde. En dan netjes 54 mph :) (fig1)
Is gewoon een beetje extra vakantie he.

Zelf net terug uit Frankrijk. Ook 1:14. Ook met stukkies 140 km/h

snel

Actief lid
net terug uit duitsland onder fulda waar helingen zijn 20%
met caravan 1625 kg 1 op 8.1 terug naar nederland blijft netjes 90 km rijden behalve waar het echt stijl is dan terug naar 3E /4E versnelling maar gaat dan ook weer
als de brandweer naar 90 km

kerdored

Nieuw lid
Yeti 1.4

Zondag ritje Amsterdam - Zoetermeer. 4500 km op de teller, auto gaat steeds zuiniger lopen. Heenweg 1 op 13,7, terugweg 1 op 15,4. Normaal 100/120 km p/u gereden.

PMS

Nieuw lid
Onze Yeti 1.2 Ambition
:
Woon werkverkeer (24km p/d over 80km wegen) 1:15,2
Vakantie Frankrijk ( snelweg / 90km wegen / stad ) 1:14,1

Verbruik wordt mi zeer goed aangegeven door de meter!

OuweHippie

Senior Member
Een ritje, vrijwel alleen snelweg, met een gem. snelheid van 89 km/u over 200 km met de 1.2 DSG leverde een belachelijke 1:17,54 oftewel 5,7:100 op. Lijkt wel of de YETI blij is weer in NL te zijn.

EdK

Forumguru
Inderdaad lijky het daarop Ouwe Hippie, maar dat hij zich dan ook nog eens gaat gedragen als een dorstige GL.............. wel dat is wel heel erggg slijmen met zijn baasje !

Gompie

Lid
Op mijn schermpje zie ik qua verbruik alleen het aantal liters per 100km. Kun je het ook zo instellen dat je kms/liter te zien krijgt?

__________________________________________________________________________________________________________
Aqua Blue 1.4 TSI Ambition, waxoyl behandeling, MDI, vision pakket, panorama dak, Xenon, lendesteunen, LM Dolomite

turboturbo

Forumguru
Dat schijn je aan te kunnen (laten) passen middels de boordcomputer. Als je het zelf niet kan (zoals bij mij) kan de dealer het wel. Ik ga het verbruik ook om laten zetten in km/l. Rare standaard, die liters per 100 km.

EdK

Forumguru
weet niet zo uit hoofd
Maar staat volgens mij ook in je manual die je bij je Yeti hebt gekregen !
Dus sleutel in je contact en sleutel omdraaien maar niet starten en dan ff met die knoppen spelen en kom je er vanzelf achter

fons10

Lid
We zijn net terug van vakantie naar zuid Frankrijk.
De yeti is inmiddels 5 weken oud en 4000 km op de teller waarvan 2500km met caravan (1000kg)
Op de snelweg 115km vast op cruise control in de zesde versnelling
Gemiddeld verbruik 1:12.2 voor een 2.0 ltr TDI 110pk 4x4

Net terug van een weekje vakantie in Devon (UK) al bij al zo'n 2100 km gereden.
Wat is het toch een genot om in deze auto te rijden, slechts 3 andere Yeti's gezien hadden vreemd genoeg het stuur aan de verkeerde kant, zal wel een productie fout zijn. :)
Ben ook net terug van het eiland. Heb meer (een stuk of 15) Yeti's gezien met zo'n afwijking van het stuur, epidemie daar volgens mij...
Verbruik lag trouwens heel normaal ondanks heuveltje op en af (Berkshire/ Oxfordshire) (ca 6-6,1 l/ 100 km). Wel zo handig trouwens dat je in het display ook de mph kunt laten zien;)
Nadat we de eerste keer richting London geweest waren braken 's avonds trouwens rellen uit, zou dat toeval zijn? We gaan ervanuit dat ze gek geworden zijn van / op de Yeti...

Bovenaan Onderaan