Brandstofverbruik Yeti

Tallguy

Forumguru
Het is mij ondertussen duidelijk dat de Yeti een prima brandstofverbruik heeft...zolang je maar <120km/h blijft. Vanochtend een stuk van 30km op 140km/h gezet via de cruise....verbruik op 8.4l/100km.
Daarna de snelweg af, uit laten lopen en een stukkie van 3km op 80km/h en 1km op 50km/h. Verbruik zakt dan supersnel naar 7,9l/100km.

Ik mis mijn laatste tankoverzicht nog, maar het is iig geen 8.4 meer

sador

Donateur
Het gemiddelde verbruik van mijn Yeti na 7500 km is 1:14.

Moet wel zeggen dat ik over het algemeen rustig rij.

Valt mij dus niet tegen.

corsaar

Senior Member
Na 2000 km is het verbruik 1 op 11.8 en dat is veel te hoog.
Ik rij teveel korte stukken, misschien vaker de fiets pakken ?
Of ik trek te snel op. Moet beter kunnen.
Tot nu toe valt het behoorlijk tegen !

CaseyBasey

Actief lid
@corsaar: over 2000 km 1:11,8 schrik ik ook wel van. Dat wijkt wel heel erg af van de fabrieksopgave. Waarschijnlijk schommelt het verbruik wel heel erg bij jou, want op 7 juni meld je nog dat over 200 km 7,6/100 gereden werd.

corsaar

Senior Member
CaseyBasey @
De opgave is gemiddeld over 2000 km.
Vanmorgen getankt omdat ik er toch moest zijn.

laatste 355 km 1 op 10.6 ik weet ook niet wat ik uitspook !!
ik hou het op teveel korte ritten !!

Trucker

Actief lid
Ben je de enige die in de auto rijd of zijn er meer , dat maakt ook nog uit.
Mijn 7 jaar oude nissan rijd net zo duur

corsaar

Senior Member
Ja dat klopt Casey @ 2 andere personen.
Maar ik ga mijn uiterste best doen om het verbruik naar beneden bij te
stellen ik wil echt op 1:13 + uitkomen. En dat moet kunnen als ik lees dat Jos en Ine op 1:13.5 zitten.

CaseyBasey

Actief lid
1:13+ moet echt kunnen.
Misschien wel iets moeilijker als je alleen korte ritten maakt en de airco nu ook vol aan de bak moet...

fabtdi

Lid
Volgens mij maakt het nogal een verschil hoe je de Yeti gebruikt.

Ik kan na 9500 km een gemiddeld verbruik melden van exact 1 op 15.
Mijn verbruik schommelt tussen de 1 op 12 en 1 op 16,3.
Ik merk nu in mijn vakantie dat het verbruik met korte ritjes ongeveer 1 op 13 is.
Normaal haal ik de 1 op 15 makkelijk. Ik moet wel aangeven dat ik rustig rij en voor woon werk per dag 140 km rij waarvan zeg 10 kilometer dorp/stad, 25 kilometer snelweg en de rest 80 kilometer wegen waar veel op snelheid wordt gecontroleerd. Alleen in het weekend en in vakanties rij ik korte stukjes.

OuweHippie

Senior Member
Volgens mij maakt het vrijwel geen bal uit of je een DSG of een handgeschakelde bak hebt kwa verbruik. De DSG is ietwat zuiniger naar niet zodanig dat je zegt nou nou.

Inmiddels een aantal maanden verder met onze Yeti 1.2 DSG. Echt helemaal naar onze zin en tot nu toe geen enkel negatief puntje kunnen ontdekken. De laatste weken volop aan het werk waardoor de laatste tank benzine is opgegaan met enkel korte stadsritjes. Gemiddeld verbruik 1:13 . Heerlijk! Onze scenic 2.0 aut. reed met dit soort ritjes 1:10 dus een heel verschil. Ik merk het vooral dat ik veel minder vaak hoef te tanken. En verder de reacties. Ook geweldig. Veel mensen vinden hem echt mooi.

corsaar

Senior Member
Laatste meting 1 op 12.5, valt met toch wat tegen.
Oorzaak teveel kleine ritjes en waarschijnlijk de 17 Inch wielen
met bredere banden.( 225 mm)

sador

Donateur
@Corsaar

Ik rij elke dag ongeveer 25 km naar en van mijn werk, stukje snelweg en 80 km weg.

Heb ook de Annapurna velgen en haal toch minimaal op dit moment 1 op 14.5.

Het moet dus beter kunnen.

Km stand op dit moment 9250

corsaar

Senior Member
Sador @ in ieder geval blij te horen dat het wel kan !
(mogelijk is) 1 op 14 a 14.5 vind ik zeer acceptabel.

Zit gemiddeld op 1 op 12/13 70 procent in de stad en 30 procent snelweg.

Al kan je 50km in zijn 6 rijden vind ik dit persoonlijk niet prettig rijden dus ik betrap mezelf erop dat ik vaak in een hogere versnelling zit dan de
indicator aangeeft.

heb een handgeschakkeld yeti 1.2 tsi.

Je kunt dus vermoedelijk nog goedkoper rijden door je strikt aan de indicator te houden, maar af en toe even het gas erop en de turbo zijn werk laten doen, vind ik ook de charme van de 1.2 turbo.

een beetje rijplezier zal dus wat meer benzine kosten, dan alles volgens het boekje te doen.

:)

Bovenaan Onderaan