Bye,bye!

micky

Forumguru
Niet zo'n gekke keus hoor die Peus @s-line , bij sommige auto's duurt het lang voordat men zich realiseert dat er niets is buiten VAG, maar bij een Peus weet men dat heel snel, dus ben je ook sneller weer terug op het forum:deuk:

(zonder gekheid, ik vind het een mooie auto, maar zou hem zelf niet kiezen, mijn uitstap naar Volvo, daar heb ik ook spijt van als haren op mijn hoofd, idd door ergernissen van onlogische zaken in de bediening)

Iig veel succes met je beslissing, gezien je Superbee en je altea zal hij er zeker wel mooi uit komen te zien, ook al doe je er wellicht niet zoveel aan :rockon:

fiestaman

Forumguru
tuurlijk kan je nog iets anders dan superb rijden.. range rover ofzo :jaja:
nja, inderdaad, de wagen vindt iedereen geweldig. Maar wil je hem verkopen zeggen ze allemaal hij is veel te groot.
Ik heb men superb nog maar 2jaar, dus deze kan ik nog niet weg doen. Ik heb de plaats meer als nodig nu.

ja, na de polo zal het inderdaad allemaal luxe zijn dat je gaat krijgen !

fiestaman

Forumguru
Mooi zo als ie zoals op de tekening komt.

ik ben met een jag gaan rijden, luxe ok, maar dat was het voor mij dan ook wel. Que trekkracht voor 200pk te hebben was het iets te zwak.

jalex_h

Forumguru
In alle auto's passen wel 3 kinderen hoor en ruzie op de achterbank maken ze toch wel, ruimte of niet!:D
Voor ruzie heb je geen 3 kinderen voor nodig, 2 volstaat prima:tongue:

Maar dat zou dus betekenen dat nooit meer iets anders kan rijden na een superb??
Correct maar dan heeft mijn achterbank toch lekker pech. Onder enig gemor hebben we afgelopen weken in diverse andere auto's proef gereden. Stelletje verwende .......

s-line

Forumguru
En dan erbij, ik zit zelf niet op de achterbank!:tongue:
Maar ik heb nu verschillende merken gereden en ja het is natuurlijk allemaal kleiner, maar ik heb ze bij geen een merk horen klagen over de ruimte, dus blijkbaar maakt het hun al niet zoveel uit. Als de kofferbak maar redelijk groot is, dus 600 liter of meer vind ik het best!

fiestaman

Forumguru
De xf van jaguar tipt toch een beetje aan de skodaprijs hoor... tussen de 30-40.000€
Daar zit een superb ook tussen.

Alles hangt er ook van af, nieuwe wagen of directiewagen?

s-line

Forumguru
@fiestaman, bij jou maakt het blijkbaar allemaal niet zo veel uit wat het kost, je"praat" vooral over dure auto's zoals rs4'en etc, (en rijdt skoda:maakmegek:) maar dat wil ik echt van mijn leven niet uit geven aan een auto. Ik vind het leuk om weer wat nieuws te kopen en dan in een prijsklasse die ik er maximaal aan uit wil geven, en daar dan toch met de tijd weer wat leuks van te maken. Dat vind ik een leukere uitdaging, als een auto te kopen van 40k of meer.
Wat ik persoonlijk wel heel leuk vind, is om te zien wat ik voor mijn redelijk "simpelen" superb heb gevangen.
Er stonden/staan veel luxere/completeren uitvoeringen te koop voor het zelfde geld, die auto's hebben nieuw minimaal 10k meer gekost als de mijne en staan nu voor de zelfde prijs te koop als de mijne!:fool:
Heb ik het toch niet zo slecht gedaan denk ik.:yeehaa:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Pendragon

Donateur
Ik ging van lease Superb, naar koop Octavia....nou mijn kids hoorde je gelijk....dus na een jaar gehoor gegeven aan hun wens :deuk: en daar was de Superb weer.....maar mijn vrouw vind de Superb weer veel te groot....wij mannen hebben maar een zwaar leven :maakmegek:

fiestaman

Forumguru
@fiestaman, bij jou maakt het blijkbaar allemaal niet zo veel uit wat het kost, je"praat" vooral over dure auto's zoals rs4'en etc, (en rijdt skoda:maakmegek:) maar dat wil ik echt van mijn leven niet uit geven aan een auto. Ik vind het leuk om weer wat nieuws te kopen en dan in een prijsklasse die ik er maximaal aan uit wil geven, en daar dan toch met de tijd weer wat leuks van te maken. Dat vind ik een leukere uitdaging, als een auto te kopen van 40k of meer.
Wat ik persoonlijk wel heel leuk vind, is om te zien wat ik voor mijn redelijk "simpelen" superb heb gevangen.
Er stonden/staan veel luxere/completeren uitvoeringen te koop voor het zelfde geld, die auto's hebben nieuw minimaal 10k meer gekost als de mijne en staan nu voor de zelfde prijs te koop als de mijne!:fool:
Heb ik het toch niet zo slecht gedaan denk ik.:yeehaa:
Mijn superb koste me 36.000€,
Een xf heb je ook al rond deze prijs. Deze heb ik mee getest voor mijn schoonbroer die op zoek was toen.
De superb is qua ruimte gewoon geniaal groot, dit moest ik hebben! Dus waarom kan een Jaguar dan eventueel niet??
Mijn vader heeft een c-klasse break, kost 2de hands met een 10.000km op de teller ook maar evenveel als een superb. Maar je rijdt Mercedes.
Moest ik dit dus aangegeven hebben, zou je waarschijnlijk zeggen buiten de rs4 ook nog Mercedes en rij je toch maar skoda...
Moest de rs'en nu geen 5000€ inschrijvingsgeld hebben, dan had ik mss daar ook mee gaan testen maar dit is me net te veel. En dat zou dan helemaal geen nieuwe zijn.

Mijn hobby is exoten... Logisch dat er dan eens een duurder merk ter sprake valt!
Alles kost geld, maar ik weet jou budget niet. Dus ik geef ook maar tips welke merken modellen ik mss wel zou testen/kopen. Mijn budget is mss helemaal anders als het jouwe!

fiestaman

Forumguru
Hyundai i40 is ruim en mooi
Opel insignia sports tourer valt goed mee
Volvo xc60 of de v60
Nieuwe Nissan qashqai, mooi model en betaalbaar

Beter??

Zeg mss eerst eens naar wat voor iets je op zoek bent en een budget, zo kunnen we helpen. Al dan niet nieuw/2de hands.
Maar daar ben je zelf nog niet uit blijkbaar dus is het een onmogelijke opdracht om iets voor te stellen!
Enne, prijzen België /Nederland verschillen ook!

Rs4 ouder model heb je hier rond de 25.000€, best betaalbaar denk ik toch, dus alleen maar praat, was nog goedkoper als de superb!

s-line

Forumguru
Maar hier in Nederland zijn ze in ieder geval een behoorlijk stuk duurder als bij jullie!
Dat scheelt zomaar een kleine 10k.
En ik wil ook graag nieuw rijden, ik weet niet precies waarom maar dat doe ik al sinds 1999.:pieker::fool:

• Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Ik heb niet echt hulp nodig hoor met uitzoeken van een auto, dat lukt meestal wel aardig.
Ik kijk toch anders als de gemiddelde mens, ik kijk meer van,kan ik hier iets mee, om hier wat stoers van te maken wat je niet op elke hoek tegen komt.
En mijn vrouw heeft regelmatig een Hyundai I40 mee van haar werk en moet zeggen dat ik dat echt niet lekker vind rijden, traag,maar op zich wel ruim. Maar ik heb er geen gevoel bij. En ik vind wel dat je wat emotie moet voel bij een auto.
Blijven voor mij over de Seat leon St of de peugeot 308 sw.
En de Peus wint kwa fofferbak en dat is wel een must bij ons. Morgen beslissen we definitief!:D

fiestaman

Forumguru
Maar hier in Nederland zijn ze in ieder geval een behoorlijk stuk duurder als bij jullie!
Dat scheelt zomaar een kleine 10k.
En ik wil ook graag nieuw rijden, ik weet niet precies waarom maar dat doe ik al sinds 1999.:pieker::fool:

Voila, daar zijn we al! Een kleine 10k is al redelijk veel geld.
En op wagens zoals rs4, Mercedes, ... Is het verschil misschien nog groter.

Een tip van mijn neef:( autoverkoper) waarom 10k meer betalen voor dezelfde auto voor die 10000km dat er op een wagen staat? Je krijgt trouwens ook garantie op die directiewagen/2de hands

Ik zou zeggen good luck met de zoektocht!

Bovenaan Onderaan