Caravan achter de combi

Spierings

Forumguru
@Spierings Volgens de offerte van de tuner ga ik van 75pk naar 85pk en van 126nm naar 144nm. Zou dit niet voldoende zijn om er een leukere caravantrekker van te maken? Wat denk jij?
Vraag me af welke tuner? Meeste beginnen er niet aan, omdat het de moeite niet waard is.

Ze kunnen hem hooguit iets beter afstellen als hij niet 100% goed staat of indien hij software matig iets terug gezet is. Maar dat is niet in jouw geval niet.

@Corné de Kluijver bij jou zit er ook nog eens een turbo mee te duwen, die heeft woutr niet eens. Moet wel zeggen dat mijn tsi het gister goed gedaan heeft naar Spa Francochamps. Gewoon met cruise control in zijn 5 de berg op, maar dan trekt hij het net. Moet er ook niet aan denken met caravan. Misschien krijg ik daar een andere gedachten bij als deze gechipt is van 86 naar ongeveer 130 pk:D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

woutr

Forumguru
@Spierings en @Corné de Kluijver De tuner is Vtune uit Huizen, de mail die ik vandaag ontvangen heb zet ik hieronder..

U bent met uw*Skoda Fabia 1.4i 16V* aan het juiste adres en van harte welkom. Wat betreft Chiptuning voor uw auto heeft u gekozen voor Chiptuning via de PiggyBack. Met deze methode blijft uw evt. Fabrieksgarantie behouden. Daarbij heeft het team van Autoweek de PiggyBack uitvoerig getest.
Wat kan Vtune voor u betekenen?
Uw *Skoda Fabia 1.4i 16V* zal soepeler aan voelen, daar bij zal ook het vermogen toenemen. Meer power en souplesse. Maar wat is uw winst?

Het vermogen van uw *Skoda Fabia 1.4i 16V* zal van *75* Pk stijgen naar *85* Pk.
Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van *126* Nm naar *144* Nm.

Dit zijn de waardes die Vtune adviseert, hogere waardes zullen meer risico's met zich mee brengen!
Tijdsduur van de werkzaamheden nemen ongeveer 1 tot 1.5 uur in beslag.

Vtune 4 stappen proces
  • De Juiste gegevens van het motortype worden op gezocht.
  • Aan de hand van deze gegevens wordt software in de PiggyBack geladen.
  • Na programmering wordt de PiggyBack in de auto in gebouwd.
  • De laatste stap is het leukste, tijdens de proefrit ervaart u de verschillen!


U zult tijdens de proefrit meteen merkbaar verschil voelen. Een goede chiptuning valt of staat met de kwaliteit van de ontwikkelde software. Vtune Chiptuning ontwikkeld al meer dan 20 jaar alles in eigen huis. Daarbij geeft Vtune Chiptuning een 100% tevredenheidsgarantie, 10 dagen testen, niet tevreden, 100% geld terug!
 

Spierings

Forumguru
@woutr is niet echt een tuner die geloofwaardig is naar mijn mening.

Tunen alle merken en alle ontwikkelingen uit eigen huis, twee dingen die niet echt samen gaan aangezien dat bij ontwikkeling grote kosten gepaard gaan... Ook merken die in Nederland amper voorkomen...

Bij ieder merk staat ook dat hun de nummer 1 tuner zijn van dat merk.... Daarom heeft er nauwelijks iemand van hun gehoord.:fool:

Mail ziet er erg computer gegenereerd uit..

Wordt op hun site nergens gepraat over een rollenbank en oom nergens foto's ervan, dit terwijl ze de nummer "1" tuner zijn:pieker:

Zou niet mijn keus zijn.​
 
Laatst bewerkt:

woutr

Forumguru
Bedankt voor het meedenken mensen, wordt gewaardeerd. Had al zo mijn twijfels en weet nu zeker dat dit geen optie is. Ik moet gewoon op zoek naar een sterkere auto, op zich geen probleem maar wel een beetje jammer dat ik dan van mijn fijne combi afscheid moet nemen
 

CDK

Forumguru
afscheid nemen is ook niet mijn sterkste kant :bloos: succes met je zoektocht en als je er echt niet vanaf kan dan kan je altijd net als ik nog een compressortje laten opbouwen voor wat extra power ;)
 

Hugh

Lid
Je mag geen kip kompakt achter je auto hangen als je zegt dat je max 800 kg mag trekken.
want ja een Kip weegt 750 kg leeg maar je mag hem laden tot 950 kg dus dat is te zwaar lijkt me.
Ik heb zelf zo'n Kip achter mijn Octavia
 

woutr

Forumguru
@Hugh De kip die ik straks trek is een kk400, die komt op een totaalgewicht van 850kg (incl belading). Nog steeds 50kg te zwaar dus in dat opzicht heb je nog steeds gelijk
 

Canon-Eye

Forumguru
De caravan die ik evt op het oog heb weegt leeg 542kg en kan tot max 308kg beladen worden. Ga je all in dan zit je met 850kg er 50kg overheen. Problematisch? Ik zou ook 50kg minder kunnen beladen natuurlijk
Dat lege gewicht is nogal theoretisch en houdt vermoedelijk geen rekening met eventuele extra's die ooit in- of aangebouwd zijn. Wees niet verbaasd als het ding in rijklare staat (maar nog zonder je potten en pannen en alles wat er verder mee moet) op de weegbrug gewoon 600 of 650 kilo blijkt te wegen. Ik zou dat tientje of zo aan weegkosten er zeker aan besteden alvorens een besluit te nemen - een bekeuring is duurder en als je pech hebt mag je niet eens verder.

En geloof me, 150 of 200 kilo aan lading heb je best snel bij elkaar - ook zonder dat spreekwoordelijke mud aardappels... Voor- en/of bijzettent? Stokken? 1 of 2 fietsen? Een iets sterkere auto is daarom waarschijnlijk wel de betere optie, als dat budgettair te doen is.
 

andrehj

Forumguru
Of een vouwwagen kopen. Dat is stabiliteitstechnisch ook een stuk beter, als je zo krap zit in je trekgewicht.
 

Canon-Eye

Forumguru
@woutr Mijn F2 Greenline mag 1000 kilo trekken (met helaas slechts 50kg kogeldruk - zit ik meestal toch wel een kilo of 10 overheen), en dat geldt voor de meeste F2 geloof ik. Hij doet dat overigens met behoorlijk enthousiasme.
Misschien dat een 1.4tsi nog iets hoger zit (1100?) maar dat weet ik niet zeker.
 

woutr

Forumguru
Bedankt voor de tip maar dat wordt te prijzig. Budget is max 5000, je moet ergens de grens trekken hè ;). Ik kijk nu o.a. naar de octavia combi, renault megane break...zoiets. Ik zou het op zich wel leuk vinden om skoda te blijven rijden
 

Cordoba

Forumguru
Het beste bewijs dat deze tuner onzin verkoopt: je hebt een 100 pk versie, en die gaat ie tunen naar 85 pk:banghead:

@woutr er is nog een optie: een motorswap, bijvoorbeeld naar een 2.0 liter blok (115 pk) als die voldoende mag trekken (kun je bij een zeldzaam 2.0 liter exemplaar checken). Als je dat vrijwel helemaal zelf kunt, inclusief upgrades die bij een 2.0 versie horen (dus ook bijv. remmen van een 2.0 liter versie) is het economisch waarschijnlijk verantwoord. Als je niet de ruimte/gereedschappen/vaardigheden hebt, om dit zelf te doen, is het niet interessant (je hebt ruimte nodig voor 2 auto's, je eigen auto en een donor/sloopauto, om zaken over te zetten)
 

Cordoba

Forumguru
@woutr Je hebt nog een optie: voor deze zomervakantie een auto huren, om voor de caravan te zetten, en dan op je gemak een andere auto zoeken voor de komende jaren.

Oops, ik dacht dat je de 100 pk versie had.:shocked: Ik zie overigens dat de 75 pk versie 800 kg mag trekken de 100 pk versie mag 850 kg trekken (scheelt weer iets), en de 2 liter versie die ik noemde mag 1000 kg trekken.
 
Laatst bewerkt:

woutr

Forumguru
Bedankt voor het meedenken :thumbsup:. We zijn echter al op vakantie geweest dus we hoeven nu niet perse meer weg. De caravan, mooi compleet exemplaar, ben ik 'tegenaan gelopen' dus die wil ik niet laten lopen. Zou nog leuk zijn als we dit jaar er een weekend mee weg kunnen maar het hoeft niet, in die zin heb ik wel tijd en gemak om een andere auto te zoeken. Ik dacht trouwens in de combi ook een auto te hebben waar ik nog jaren mee kan doen maar je ziet het.. ;):banghead:
 

turboturbo

Forumguru
Er is wel eens een Fabia I met 2.0 liter motor te vinden, hoor. Je moet alleen wel bereid zijn er de tijd voor te nemen en een stukje te rijden als er een opduikt.

Overigens heeft de Fabia I vanaf modeljaar 2006 (facelift?) bij de 1.4 16V 80 of 85 PK gekregen ipv de 75PK.

Welnu, is misschien nog steeds te weinig....
 

Cordoba

Forumguru
@turboturbo De 100 pk versie mag maar 50 kg extra trekken t.o.v. de 75 pk, dus de 85 pk versie zet geen zoden aan de dijk als caravantrekker.

Hier een voorbeeld van een zeldzame 2 liter versie, maar de verkopende garage staat wel op een industriegebied dat landelijk berucht is vanwege garages die levensgevaarlijke auto's verkopen.

Ik zie overigens dat er voldoende Octavia's te koop staan in combi uitvoering en met 1.6 motor en die mogen dan ruim 1200 kg (geremd) trekken.
 
Laatst bewerkt:

woutr

Forumguru
Vergat ik nog te melden maar kijk inderdaad ook zeker uit naar een 2 liter versie van de combi!! :thumbsup:

Edit: Die mogen 1000kg trekken, zou hopelijk genoeg moeten zijn!
 
Die 2.0 van mij mag trekken.

Aanhangwagen geremd
1000 kg


Aanhangwagen ongeremd
500 kg.

maar ik kan je zeggen dat die almeer dan dat heeft getrokken hoor met gemak.
 
Bovenaan Onderaan