Caravan achter de combi

Spierings

Forumguru
@woutr er is nog een optie: een motorswap, bijvoorbeeld naar een 2.0 liter blok (115 pk) als die voldoende mag trekken (kun je bij een zeldzaam 2.0 liter exemplaar checken). Als je dat vrijwel helemaal zelf kunt, inclusief upgrades die bij een 2.0 versie horen (dus ook bijv. remmen van een 2.0 liter versie) is het economisch waarschijnlijk verantwoord. Als je niet de ruimte/gereedschappen/vaardigheden hebt, om dit zelf te doen, is het niet interessant (je hebt ruimte nodig voor 2 auto's, je eigen auto en een donor/sloopauto, om zaken over te zetten)
Dat is nog wel een van de duurdere opties, bij oudere auto's is dit inderdaad zo gedaan maar van auto's van na 98 komt er ook een veel uitgebreidere en dus veel duurdere keuring bij. En dan is het nog de vraag of ze het trekkend gewicht wat de auto mag hebben omhoog zetten.

Cordoba

Forumguru
Dat is nog wel een van de duurdere opties, bij oudere auto's is dit inderdaad zo gedaan maar van auto's van na 98 komt er ook een veel uitgebreidere en dus veel duurdere keuring bij. En dan is het nog de vraag of ze het trekkend gewicht wat de auto mag hebben omhoog zetten.
Ik weet van meerdere mensen die dit hebben gedaan van auto's van ná '98. Het helpt wel als je de gegevens van de donorauto hebt (i.v.m. typegoedkeuring) en dus ook de andere verschillen zoals remmen, en dergelijke aanpast, keuring kost dan iets van 200 euro. Nadeel hiervan is, dat je auto gewogen wordt bij de keuring, en dat betekent in de praktijk dat je vrijwel altijd 1 of 2 gewichtsklassen hoger uitkomt in je wegenbelasting (en ook op je verzekering heeft dit effect).

En 'zo gedaan' valt wel tegen in de praktijk: niet zelden moet je ook de complete kabelboom overzetten, zodat je ongeveer de complete auto moet strippen.

turboturbo

Forumguru
Maar hij is wel mooi zo in dat wit. Ik heb die kleur interieur nog nooit gezien in een Fabia :thumbsup:

Die uit de link van Cordoba is helemaal zwart, het interieur.

Cordoba

Forumguru
@turboturbo Op basis van het adres van de verkoper had ik niet eens zo ver gekeken, was meer een voorbeeld dat ze er wel zijn die 2.0 versies.

@woutr Je kunt ook even kijken bij de auto van @darkprojectx die heeft ook een 2.0 versie en heeft daar 1 of 2 topics over (er staat me iets bij dat ie op een gegeven moment een nieuw topic is begonnen)

De 2.0 Bevalt me goed, rij met 1 tank een kleine 750 km, en ben geen opa in het verkeer. daar bij heb ik wel een paar upgrades. andere chip, schrick nokkenas, kn inlegfilter, racekat en uitlaatdemper uit gehold, xenon en leds.
Er moeten hier op het forum nog een paar foto´s van mijn verbruik staan kan ze niet zo snel vinden.

turboturbo

Forumguru
Niet gek! Aangezien ik per tank ook meestal op 700 km zit (als het lampje gaat branden)

Verbruik zal elkaar niet veel ontlopen gok ik zo (nagenoeg zelfde gewicht, zelfde Cw-waarde), zolang de caravan er nog niet aan hangt ;)

Jewepe

Forumguru
@woutr: die bekleding valt best wel mee. Ik heb drie jaar (plm. 130.000 km) met twee opgroeiende koters in een Passat gereden met beige bekleding (zo'n soortement van Engels bankstel :D) en nooit problemen gehad. Alhoewel je wat moet uitkijken met ijsjes e.d. :jaja:. Als er dan al ergens een vlekje komt, dan zijn er prima reinigingsproducten tegenwoordig te koop. Ik ben het ook eens met @turboturbo dat de uitvoering erg exclusief is. Of je 'm mooi vindt is natuurlijk een ander verhaal. En hij is stevig aan de prijs. Volgens de koerslijst van de ANWB zou de aankoopwaarde incl. BOVAG garantie plm. € 4450,- zijn....................

Cordoba

Forumguru
Gefeliciteerd @woutr (ik neem aan dat de Octavia je nieuwe aankoop is)

Edit: ik zie dat ie is overgeschreven en dat je 'm van de 1e eigenaar hebt gekocht.

woutr

Forumguru
Dank je @Cordoba. De octavia is inderdaad de nieuwe aankoop maar de kans is groot dat we de fabia erbij houden als tweede auto. De octavia hebben we volgens mij van de tweede eigenaar gekocht dacht ik, de eerste was een leasemaatschappij. Boekjes zijn helemaal ingevuld en ik heb hier een complete onderhoudshistorie liggen, helemaal top natuurlijk. We hopen veel mooie km's in deze octavia te maken!

Cordoba

Forumguru
OK woutr, Volgens RDW ben je de 2e eigenaar, maar zie bij Autoweek dat ie in april 2006 ook is overgeschreven, dus ik denk dat de RDW abuis is.

R.Heikamp

Forumguru
slimme keus de octavia, want een sleurhut wil je niet achter een 1.4 fabia hebben en zeker niet de aqw motor die overigens ook 800 kg mag trekken.
maar in nederland met maar een lichte aanhanger heeft die het al moeilijk maar de 68pk komt er wel.
maar naar het buitenland in berg gebieden moet je niet willen zijn. van de week vakantie in de buurt van winterberg(duitsland) hellingen tegengekomen van 15% nou moest gewoon terugschakelen naar zijn 1 anders kwam ik niet boven (was een lege auto met alleen maar 2 personen)

jalex_h

Forumguru
Goeie oplossing, nu hoef je niet met geknepen billen met je caravan rond te rijden:jaja:.
Veel plezier er mee!

Kogamyata

Senior Member
2 auto's nu. Dat van dat budget snap ik dan niet meer. Maar ok succes met de Octavia. Iets anders had ook gekund maar dat speelt nu niet meer. Overigens zover ik gezien heb werd bij de vermogens en koppels in dit topic nergens het toerental vermeld waarbij die prestatie geleverd wordt en dat is zeker zo belangrijk om te weten. Kon niet eerder meedoen wegens vacantie.
Groeten en veel plezier,
Joop.

Bovenaan Onderaan