Caravan trekken

hemi24

Forumguru
Overdrijven is ook een vak, óf je 2.0 TDI had een paar paardjes verloren...

1B095721-ED9A-4010-86C5-C465827A6B3F.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Trekt goed, maar t.o.v. een 1.6 diesel vindt ik het niet verrassend beter of vlotter...
Prima om een best eind mee van huis te geraken.
 

mwhite

Forumguru
@hendrik38 beste combi zo...
die zal hem idd wel lusten.
ging met de tdi wel makkelijker toch...?
mijn vorige 1.6tdi en 1.4 tsi merk ik wel (niet heel veel) allebei gechipt
diesel ging wat makkelijker en de benzine zuipt met de caravan..
 

hendrik38

Forumguru
@mwhite, met de tdi waren de tussen "sprintjes" wat vlotter, dus bijv. bij inhalen oid. Vanuit stilstand merk ik weinig verschil. Verbruik zat op 1 op 7 :D
 

smart

Actief lid
Dit weekend voor het eerst met de Kodiaq (Sportline 1.5 FSI) en caravan (ca. 1350 kg) op pad geweest. Flink verschil (in positieve zin) ten opzichte van mijn C4 Grand Picasso. Caravan ligt heerlijk rustig en optrekken en remmen gaat soepel. De wegklapbare trekhaak blijkt betrouwbaar ;) en is solide. Ik heb de Emuk spiegels, die zijn zeker ook aan te raden! Gemakkelijk te monteren en zitten muurvast zonder trillingen tijdens het rijden.

IMG_5058.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erikke

Lid
Inmiddels hier ook de eerste ervaringen.
1800 kg aan de wegklapbare haak. Ik kan niet anders zeggen geen problemen met acceleratie en handling. Het rijdt als een huis, maar dan op wielen. Moet oppassen om me aan de snelheid te houden.
Klein voorbehoud; wel voorzien van vrijwel alle assistenten die zijn aangevink op de optielijst van de beer en caravan.

Ik heb de milano aero spiegels (had ik nog) erop meer dan voldoende zicht. Tip; wel het naar beneden kijken van de rechter spiegel tijdens het achteruitrijden uitzetten.
 

Frup

Forumguru
Vandaag de maximaal toegestane massa van mijn Yeti laten verlagen.
Onze caravan is max. 1500 kg. De Yeti 2135 kg. Samen dus > 3500 kg.
Daardoor zijn we in bijv. Frankrijk en België beperkt tot 90 km/u. Soms wel vervelend bij langere trajecten.
De auto heb ik verlaagd tot een max van 2000 kg. Nog steeds ruim voldoende (op papier). Fluitje van een cent. Over paar dagen komt het nieuwe kentekenbewijs.
On y va!
 

Henrik

Forumguru
Super slim. Had ik destijds ook gedaan met onze Kodiaq. Best gek eigenlijk dat deze papieren oefening het rijden met een bepaalde combinatie ineens weer mogelijk maakt. Maar prima. Als het kan, dan kan het.

Veel plezier in La France.
 

4Motion

Senior Member
@Henrik nog op weg met de caravan?

Wij hebben intussen +- 30 k kilometers met de caravan en onze kodiaq op de teller. Hopen er nog veel bij te doen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

Frup

Forumguru
@Frup en @Henrik : zijn jullie al vaak aangehouden ivm controle op gewicht in Frankrijk?
Gelukkig niet. Hoewel ik er een paar weken terug in België aan moest denken toen ik een bord zag dat we > 3,5 ton veel langzamer mochten gedurende een lange trajectcontrole. Pfff. Als je er op let zie je best vaak beperkingen.
Het kost bij RDW ‘slechts’ € 71,30. Een prent is duurder.

P.s. We waren al in Frankrijk, maar moesten door omstandigheden terug. We hopen binnenkort nog oor een tijdje terug te gaan naat La douce France (en de Pernod).
 

Henrik

Forumguru
Wij zijn niet meer onderweg met de caravan. Sterker nog, ook niet meer met de Kodiaq. Maar dat is weer een ander verhaal. Ik was onder de indruk van de capaciteiten van de Kodiaq als trekker. Qua stabiliteit echt een wereld van verschil met de Octavia die ik voor de Kodiaq reed.

@4Motion 30K met de caravan erachter? Dat is best veul…
 
Bovenaan Onderaan