Goed advies om te vragen naar het certificaat waarin VAG verklaart dat de update géén negatieve gevolgen heeft voor verbruik, vermogen, koppel en geluid.
Lol. Nee de waarheid ligt op het kerkhof...En dat is dan waarheid ??? Zoveel als de waarheden als voordien meen ik te denken.
Wat als je niet tevreden bent met de prestaties van je wagen nadien ?
Ik denk dat de deur mooi gesloten blijft hoor!
Blijkbaar is het heel simpel op te lossen volgens hen, en dat nog eens zonder nadelige gevolgen, waarom dan zorgen dat deze motoren helemaal niet voldeden aan de eisen als het toch geen nadelen had.
Ik kan daar met mijn boerenverstand geen enkele logische uitleg voor bedenken hoor.
Je hebt dan wel 12 pk minder dan voorheen, maar de fabriek kan aanvoeren dat er alleen maar een einde is gemaakt aan een onterecht genoten voordeel. Uiteindelijk zit je dan toch op het nivo wat je besteld en betaald hebt en dan wordt het toch de vraag of je kunt spreken van "schade"...Ik heb alleen begrepen dat (daar heb ik op gezocht, de rest weet ik niet direct) de 1.8tsi bijvoorbeeld 180 pk fabrieksopgave heeft, maar op een rollenbank wel tot 192 pk kan afgeven. Dan zou je toch 12 pk kwijt zijn....
Ja precies mijn punt!Je hebt dan wel 12 pk minder dan voorheen, maar de fabriek kan aanvoeren dat er alleen maar een einde is gemaakt aan een onterecht genoten voordeel. Uiteindelijk zit je dan toch op het nivo wat je besteld en betaald hebt en dan wordt het toch de vraag of je kunt spreken van "schade"...
Volgens mij is het wel verplicht. Maar hoe kunnen ze je dwingen met je eigen auto?
Ik hoop dat dit zo blijft!In Nederland is het niet verplicht.