Goed, here are the first results...
Omdat ik gek schijn te zijn, het niet schijn te begrijpen, omdat mijn bc de tel kwijt is, omdat de powerbox meer brandstof laat inspuiten dan normaal, omdat er van mijn eerdere opmerkingen niets klopt en omdat ik van nature stront eigenwijs ben en jullie graag de les lees...
Als ik zeg, dat de auto zuiniger is geworden na tuning, dan is dat dus zo...
Als ik zeg dat mijn bc oploopt naar 900+ km, dan is dat dus zo... vooral omdat hij het 600 km later nog steeds volhoudt...
Net getankt, wat eerder dan normaal, maar omdat ik vanavond flink wat kilometers moet maken en geen zin heb om onderweg een pomp te scoren, als ik naar huis wil. Heb ik net na 670,6 kilometer getankt, met nog 230 km actieradius op de bc. Er ging 31,93 liter in voor hij afsloeg. Vervolgens heb ik er nog 2 liter ingedaan, zonder het vulpistool te verplaatsen (dit doe ik sinds ik de O3 heb, voor een zuiver beeld). De rekensom leert dat 670,6/33,93 een resultaat oplevert van 1:19,76... noem mij maar gek! Dat heeft de O3 nog niet gehaald bij mij en ik ben niet anders gaan rijden, zij het dat ik nu regelmatig ff wat feller optrek dan voorheen. Maar mijn snelheden liggen nog steeds op 140/130 km/uur... zoals ik dagelijks over die snelweg rij...
De laatste keren dat ik tankte rond het actieradius 0-punt, ging er ca. 44,9 liter in. Dat is 11 liter verschil met vanmorgen. Dat had me 217 km verder gebracht, conform gemiddelde van vanmorgen. Tel daar de 670,6 km bij op en zie... ik had de 900 km aangetikt en dat is toch echt verder dan de 830+ die ik 2x eerder haalde. Verder ben ik nog niet gekomen...
Dus ja, ik ben gek... ik snap het niet, de bc wordt volledig gedold door de powerbox, maar uiteindelijk blijkt de bc toch gelijk te hebben en prima te weten wat er gebeurd...
Natuurlijk klopt het uiteindelijke resultaat over de tank niet. BC zegt een verbruik van 4,8 liter op 100 km...
Maar voor tuning gaf hij ook aan dat ik 5,2 liter verbruikte op 100 km en dat klopte ook niet. Zat minstens op 5,6 ltr... en nu dus 5,02 ltr. per 100 km...
*disclaimer: dit bericht is geschreven met een