Sk_Hans
Forumguru
Gewoon de bijtelling standaard op 25% voor alle auto's.Al die accuhokken moesten verboden worden...
Te lelijk...
Gewoon de bijtelling standaard op 25% voor alle auto's.Al die accuhokken moesten verboden worden...
Te lelijk...
Precies, iedereen 20 of 25% zoals het vroeger gewoon was...
Yep... En een veelvoud van 25% voor onderhoud, wegenbelasting, verzekering, brandstof en afschrijving...Ik ben een echte vent en ik betaal 0%
Is het iemand al gelukt om zijn O3 1.6 TDI (105 pk) te laten tunen?
Ik ben al verschillende tuners langs geweest maar niemand heeft nog succes geboekt. Het probleem is de beveiliging van de Bosch computer edc17c64.
chiptuning is toch een topic over meer plezier maken met je auto? snap niet dat dat verzoenbaar is met de termen: belastingen, bijtelling, afschrijving, etc...
dus kappen met die handel
Yep... En een veelvoud van 25% voor onderhoud, wegenbelasting, verzekering, brandstof en afschrijving...
maar daar ga je al in de fout é..Het verband is toch heel simpel: Door die bijtelling koopt men een geknepen vehikel maar men wil toch een beetje power... en hoppa daar is de link met chiptuning.
Maar heb je dat zelf nooit thuis ? Je begint met je vrouw een discussie over een technisch speeltje en je eindigt met de gedwongen toezegging zaterdag met haar te gaan shoppen. Probeer daar ook maar eens on topic te blijven..
Ik neem je advies ter harte en zal on topic blijven.
Al was het een dikke 2.0 TDI, dan had ik het ook gedaan. Gewoon omdat het kan en voor die paar honderd euro hoef ik het niet te laten. Mag gewoon van de baas...Het verband is toch heel simpel: Door die bijtelling koopt men een geknepen vehikel maar men wil toch een beetje power... en hoppa daar is de link met chiptuning.
Ik heb voor de O3C 3 auto's met tuning gereden. De eerste is al ruim 10 jaar gelden. 2x VW passat TDI en 1x VW golf TSI. Bij alle auto's uitgaande van dezelfde rijstijl wel degelijk zuiniger, soepeler en comfortabeler. Ik onderschrijf dus het zuinigere aspect op basis van vergelijk gereden afstand versus werkelijk getankte liters. Dat je er aan went, dat het heerlijk is om zo makkelijk op het hogere koppel te rijden of juist een keer wat verder door te kunnen knallen en vervolgens dan idd meer te gebruiken is logisch maar dan heb je ook heel veel schik . Het rustige rijden geeft weer credits voor de wat onstuimige momenten.@Remakil
Hmmmm, Ik rijd met een normale 1.6 TDI, per dag ca. 220 km waarvan 80 % snelweg. Afgelopen week flink doorgetrapt inclusief autobahn in DLd met 160 km/u op de teller. Gemiddelde van die tankbeurt 1:20,7. Zie mijn handtekening. Is een gemiddeld over 30.000 km. inclusief vakantiekilometers met een caravan erachter. Kortom ik vind het mooi wat je schrijft en geniet vooral van je tuning want de souplesse en trekkracht gaat er absoluut op vooruit maar conclusies op basis van één tankbeurt??