Chiptuning O3 1.6 TDI

Majefloti

Forumguru
Er wordt een meet geregeld maar deze wordt gehouden in het najaar, waarschijnlijk bij VAGTechniek in Nuenen. Aangezien ik wil tunen voor de grote vakantie houd ik mij aanbevolen voor een groepsacties bij JD.

Mettes

Forumguru
@joske:Joske,Octavia 2 is inderdaad verkocht.
De opvolger wordt de O3 RS TSI die besteld is,maar nog niet geleverd.

Joske

Forumguru
@joske:Joske,Octavia 2 is inderdaad verkocht.
De opvolger wordt de O3 RS TSI die besteld is,maar nog niet geleverd.

van een 1.6TDI naar een 2.0TSI? dat zal je wel geweten hebben! :D

p.s. nu zie ik je onderschrift pas, proficiat hoor :thumbsup:

Mettes

Forumguru
@joske:Ja,wegens teveel werk-kilometers was dit voorheen niet mogelijk(lees te duur) een benzineversie te rijden.
+tot voor kort koste de inschrijving van een RS in Belgie 5000euro extra.
Nu deze obstakels allemaal van de baan zijn,kan ik mijn droom waarmaken.

Joske

Forumguru
groot gelijk man! :thumbsup:

ja de inschrijvingsbedragen zijn nu allemaal deels gebaseerd op CO2 nu natuurlijk dus daar kan je wel profijt mee halen. :jaja:

en het verbruik (bij normaal rijden) van de sportievere motoren is ook niet meer zoals 10 jaar geleden é.

CDK

Forumguru
@Skoda Rider, maakt niet uit of je een lease auto hebt, in de meeste gevallen vinden ze tunen toch niet ok, ook een OBD getunede auto is weer origineel te maken, alleen voordeel van zo'n box is dat je hem kan door verkopen aan iemand met een zelfde type motor. Met powerboxen is het altijd uitkijken, maar 1 van JD zou ik persoonlijk wel aandurven, maar het blijf de originele ecu foppen met zo'n box en daar ben ik geen fan van

Is er iemand die zijn ervaringen met externe tuning van JD enginering kan delen op 1.6 tdi? Er zijn natuurlijk wel wat postings over gedaan, maar ben benieuwd naar updates of nieuwe ervaringen. Bij voorbaat dank!

portefam

Actief lid
Ik heb mijn TDI 1.6 DSG enkele weken geleden laten tunen bij JD. Ik rijd op winterbanden ( weet niet of dit nog iets uitmaakt). Mijn toch al zuinig rijdende auto is ( bij rustig rijden ) nog zuiniger geworden. Volgens BC haal ik geregeld 1:26 bij een dagelijkse afstand ca 34 kilometer ( 80 km-wegen en stadsverkeer). Op de snelweg 120-130 km kom ik vaak aan 1:20. Gemiddeld te halen aantal kilometers op één tank is rond de 1120 kilometers (volgens BC). De kracht/snelheid van accelereren tussen 80 tot 100 is enorm toegenomen en de topsnelheid is met ongeveer 15 km toegenomen. Ik ben tevreden over het resultaat.

Laatst bewerkt:
Ahhh dat klinkt goed. Ik had ook al het idee dat de JD tuning goed spul is :)
Ik heb ook dsg besteld, dus je ervaring icm dsg vind ik waardevol.
Ik maakte me beetje zorgen of de dsg bak het toegenomen koppel wel aan kan.

Race Eend

Forumguru
De nieuwe dsg7 bak is sterk verbeterd in de 'golf 7' generatie. Dat merk je ook aan deze bakken, veel soepeler (nieuw type koppeling en bak-computer).

Bij de oude 1.6 TDI was het al geen probleem, bij de nieuwe al helemaal niet.

Er staan overigens inmiddels al 3 ervaringen van getunde 1.6 TDI rijders in dit topic, lijkt me toch voldoende info. Elke keer in herhaling vallen dat iets goed bevalt is ook alleen forum vervuiling.

luckyluke

Nieuw lid
@portefam : Weet je hoeveel PK / Nm je nu hebt na de tuning. Ik rijd zelf met een 1.6tdi met DSG7 en ben ook zeer geinteresseerd in jouw ervaringen.

portefam

Actief lid
@luckyluke , mijn auto is niet op de rollerbank getest. Volgens Mark ( van JD-tuning) rond de 140 PK/ 320 Nm. Had mijn vorige auto, 1.4 TSI DSG daar ook laten doen en was ook toen tevreden.

CDK

Forumguru
@portefam misschien leuk om gezellig naar de najaarsmeet te komen op 6 september georganiseerd door @Joske? Dan kan je tegen sterk gereduceerd tarief van de rollenbank gebruik maken, weet je direct wat de tuning in cijfertjes op papier doet én de leden die interesse hebben in zo'n box zijn ook weer wat wijzer ;)

CDK

Forumguru
@geniusinc die DSG kan het vermogen van een getunede 1.6 makkelijk aan hoor, don't worry! al zijn daar ook weer software upgrades voor beschikbaar overigens

@Corné de Kluijver Dank voor je bevestiging van wat ik al hoopte. heb inderdaad ook al gelezen over de dsg software tuning van dsg dokter. Zal moeten kijken of ik die investering ook wil doen (het betreft lease auto, dus kans dat zo'n upgrade wordt overschreven in garage met een update is aanwezig)

CDK

Forumguru
@geniusinc, klopt ten dele, je kan er voor kiezen om er een versleuteling/password op te laten zetten zodat de dealer geen update kan uitvoeren, maar bij lease zou ik dat zeker niet doen en gewoon enkel en alleen voor een box van JD gaan

Bovenaan Onderaan