Chiptuning O3 1.6 TDI

hemi24

Forumguru
@Joske volgens mij begrijp je mij gewoon verkeerd:D, ik kies er niet voor om een 1.6je te rijden (de 2.0 TDI 170PK A4 die ik tot 2 jaar terug had was meer mijn keus), ik kies er alleen voor om met deze 1.6 zoveel mogelijk rijplezier te beleven, zeker omdat ik in Duitsland werk:cool:

Tja, en dan is de 2.0 in praktijk zuiniger dan de 1.6...

...dus het systeem werkt dus echt (NIET)..!
 

micky

Forumguru
klopt, mijn A4 gebruikte gemiddeld 7,1 liter terwijl mijn huidige volvo (1,6 d 2 opgave 3,8) 6,8 gemiddeld verbruikt, dit uiteraard bij mijn rijstijl en heul veul km in Deutschland..
 
Wat wordt er nu geadviseerd voor een 1.6 TDI icm DSG-7. Gezien het een leaseauto betreft gaat mijn voorkeur uit naar externe tuning (DSG en/of motor) zodat deze makkelijk te verwijderen is.

Daarnaast ben ik benieuwd of je de DSG ook altijd moet laten aanpassen als het motorvermogen wijzigd?
Mijn punt, schakelt de DSG dan nog wel op de juiste momenten of leert hij dit uiteindelijk zelf in..?!

Overweegbare opties tot op heden:
- TVS
- JD
- Vtune
 

CDK

Forumguru
@Skoda Rider die DSG aanpassing is in elk geval aan te bevelen voor de levensduur van de koppeling én is een verademing qua schakelgedrag en rijbeleving, maar je geeft aan dat het een lease auto is, hoeveel km of jaar ga je er mee rijden? In jouw geval zou ik bij tunen voor een externe ecu gaan, die is er aan het einde van de looptijd ook gewoon uit te halen en weer door te verkopen ;)
Wat betreft die 3 opties van.....

- OK :thumbsup:
- OK :thumbsup:
- :cry: :nono:
 
+/- 100k per jaar, momenteel 25k onderweg zonder tuning/aanpassing.
Daarnaast, Vtune is niet wat?

Op hun site staat het volgende wat mij persoonlijk wel kan bekoren als lease rijder:

Vtune Digi-Chip Chiptuning met 100% behoud van uw Fabrieksgarantie
Voordelen DigiChip:

  • Klein en compact
  • Volledig behoud Fabrieksgarantie
  • Herproggrameerbaar voor ander auto
  • De oplossing voor lease rijders
 

CDK

Forumguru
@DaMenaCe, wel....., als je heel dik tevreden was met je Polo en nooit geen problemen hebt ondervonden die gerelateerd zouden kunnen zijn met die powerbox kan je het overwegen.
Als je mij de vraag zou stellen wat ik persoonlijk zou doen, zou je een ander antwoord van me krijgen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de chip 2.5 jaar in de polo gehad. Geen enkele problemen gehad. Zonder de chip vond ik het soms wel eng om in te voegen met mijn gezin op een 80 weg. Totaal geen vooruitgang vanaf 80km/u.

Ik hoor alleen slechte verhalen over Ventura terwijl ik opzich alleen goede ervaringen heb gehad met Ventura.

De Skoda is een stuk sneller dan de gechipte polo. Ik weet ook niet zeker of ik hem laat chippen. Ik wil dit alleen doen als het (echt) geen schade maakt aan de motor.
 

CDK

Forumguru
@DaMenaCe persoonlijk zou ik hem eerder origineel laten als dat ik'm daar zou laten powerboxen, als je tevreden bent? Lekker zo laten! Wil je meer? Doe het dan goed!
 
Bovenaan Onderaan