Chiptuning O3 1.6 TDI

Noord26

Forumguru
Een hoop gedoe mee gehad toen mijn vader daar een box liet inbouwen en ik met hem tesamen met mijn gechipte op de rollenbank ging elders. Box deed 2pk/5Nm bij de 1.2 Tdi en daarna deden ze alsof hun neus bloedde dat het aan de meting zou liggen. I k noemde het een placebo effect en dat hebben ze niet kunnen ontkennen. Service kunnen ze nog wel ongelooflijk bij leren. Producten zouden inmiddels wel beter moeten zijn, maar er zijn een aantal aanbieders waarbij je beter aan kunt kloppen hoor.

Kermerkend daarbij is dat echte tuners zich bij bepaalde merken houden en daar alles vanaf weten. Als ze tuning voor allerlei merken aanbieden is het onmogelijk om er alles vanaf te weten. De investing is gigantisch per type ECU namelijk.

En zo zijn er inderdaad een aantal verhalen over Ventura. Ik heb goede ervaring. Mocht het eerst uitproberen voordat ik het kocht. was echt een dik verschil, en kon nu fatsoenlijk inhalen op de snelweg. Geen idee hoeveel vermogen ik er bij had gekregen.. Interesseerde me ook niet echt, als ik maar power had om in te halen.

Deze Skoda heeft prima power. Ik denk ook niet dat ik hem laat chippen. Toch klinkt de 335 euro helemaal niet zo slecht..

CDK

Forumguru
@DaMenaCe €335,- klinkt dan misschien niet slecht, alleen kan goedkoop in sommige gevallen ook uitpakken als duurkoop.... bijvoorbeeld €3335,- aan reparatiekosten, ben je nu tevreden dan laat je het beter zoals het nu is, heb je er 700,- of meer voor over kan je bij JD of TVS gaan shoppen en geloof me, ondanks die hogere prijs krijg je daar echt 'waar voor je geld'!

Remakil

Forumguru
Ventura doet mij een aanbieding van 335,- euro als ik mijn oude poloecu inlever. Is dit iets om te overwegen?
Ik heb de Venturabox gehad in mijn Seat Ibiza en ik moet zeggen dat het niet slecht was, maar ook niet schokkend qua verschil. De inbouw mocht ik voor 495 euro mooi zelf doen en service was dus bij levering op. JD is me nu uitstekend bevallen, duidelijk verschil met origineel, goede inbouw en op de rollerbank afgesteld i.p.v. standaard kastje opsturen en klaar. Nette prijs betaald, beter gevoel bij...

Majefloti

Forumguru
@Corné de Kluijver

- Kan de 1.6TDI handbak (OC3) alleen met externe ECU of nu ook OBD?
- lees ik het goed dat de 50% kortingsvoucher (ik heb er een van TVS) alleen geldt voor OBD terwijl voor externe ECU dan €200,- geldt?

CDK

Forumguru
@Majefloti, 200,- korting op de box, 50% op DSG aanpassing.
OBD zal duurder zijn ivm contract met PON/O.CT

Laatst bewerkt:
@Skoda Rider . Hou er rekening mee dat je eventuele upgarde van je dsg verloren kan gaan bij regulier onderhoud van de dealer. Die voert soms software upadtes uit, die beschikbaar worden gesteld door de fabriek. Je kan er ook een versleuteling op laten zetten, maar dan weet de dekaer ook dat er aan gesleuteld is. De extrne ecu voor de motor heeft daar natuurlijk geen last van.
Ben benieuwd naar je keuze want overweeg dezlfde stappen als jij, maar eerst nog paar maanden op de auto wachten.

dirkkroneman

Forumguru
Klopt maar naar mijn weten kun je dat 1. Kosteloos laten herstellen bij TVS en 2. Hoeft een dealer geen update te laten doen zonder het jou van tevoren te laten weten ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Corné de Kluijver, Dus OBD tuning voor 1.6TDI handbak is nu mogelijk of alleen de DSG versies?
bij beide
Weet je toevallig wat OBD kost bij TVS? Anders mail ik Dirk van TVS.
afhankelijk van het type motor tussen 800,- en 1500,- helaas.. ivm contract met PON/O.CT voor exacte prijs is een beller momenteel sneller, want ze hebben het giga druk, de emails beantwoorden loopt achterstand op momenteel....

micky

Forumguru
Oke, hopelijk zijn ze beter dan ABT, wat dat was bagger op mijn Allroad V6TDI, die heb ik gewoon opnieuw door JD moeten laten Tunen om te kunnen genieten van de extra PK's

CDK

Forumguru
@Majefloti zoals je heb kunnen lezen is die voucher alleen voor dsg aanpassing geldig en 200,- korting op een externe ECU, op die OBD tuning die ze op dit moment met behoud van fabrieksgarantie aanbieden mogen ze geen korting geven is contractueel vast gelegd :shutup::banghead:

Bovenaan Onderaan