Chiptuning O3 1.6 TDI

Remakil

Forumguru
Het schijnt... ?

De service is in elk geval een stuk minder en het is een plug and play gedachte en geen inbouw en afstel gedachte. Bij JD weten ze wat service is en ja, ik ken beide systemen. De Ventura op de Seat en JD nu op de O3... qua prijs maakt het mekaar niet zoveel en JD stelt alles gewoon mooi af... ;)

Noord26

Forumguru
@Noord26, niet zo neerbuigend doen? Het schijnt dat de box bij anderen wel goed presteert...

Mijn ervaring was anders. Helaas kan ik niet voor anderen spreken natuurlijk. Maar placebo was het eerste wat in mij op kwam na de meting na installatie van de Ventura box (en persoonlijke ervaring dus), helaas.

Ook is de eigenaar van Ventura hier een tijdje actief geweest op het forum. Maar die laat of reageert niet voor niets nergens meer op.

Wie weet er nog onder welke account-naam dat was?

ertromp

Forumguru
Mijn ervaring was anders. Helaas kan ik niet voor anderen spreken natuurlijk. Maar placebo was het eerste wat in mij op kwam na de meting na installatie van de Ventura box (en persoonlijke ervaring dus), helaas.

Ook is de eigenaar van Ventura hier een tijdje actief geweest op het forum. Maar die laat of reageert niet voor niets nergens meer op.

Wie weet er nog onder welke account-naam dat was?
Dat was inderdaad ergens in 2011. Volgens mij ging het om een 1.2 TSI of TDI destijds maar de bewuste persoon van Ventura reageerde niet op kritische / terechte vragen.

VEEJAY

Forumguru
Iets met Jan-Willem dacht ik.

Ik had in 2010 met vcds een fabia 1.2 met DGM box (op basis van Ventura) getest voor en na tuning. De eigenaar (gewoon een SF forumlid) was hartstikke tevreden met de box, pakte goed op en ook rotondes waren fijner. Hij deed het dus prima en ik had er zelfs een grafiek van (acceleratiecijfers). Maar hier en op Seat-online wilde niemand het horen.

@DaMenaCe ik heb me door jd laten vertellen dat zij de kastjes bij dezelfde leverancier inkopen, maar de software erop eigen ontwikkeling is. Of dat bij ventura ook het geval is betwijfel ik. Overigens meen ik me te herrineren dat het merk van de kastjes Duits is en speedbuster heet geloof ik.

Overigens voordat ik de chip van de Polo kocht, zag ik ook negatieve reacties van Noord26 op een andere forum. Toch heb ik de gok (gelukkig) toen genomen om even naar Ventura te rijden om het zelf te ervaren. Service en tuning is voor mij dik in orde geweest.

Geniusinc, wat zou dan het verschil kunnen zijn met hun eigen gemaakte software en de software van Ventura (onduidelijk of dit zelf wordt gemaakt) ?

Is Ventura dan per definitie slechter dan JD omdat zij de software zelf maken?

Ik ben maar een leek. Als ik hem (ooit) laat chippen, dan wil ik dat dit goed gaat zonder mankementen. Nu neig ik naar JD, maar of dit terecht is weet ik dus niet.

@DaMenaCe. Ik ben net als jij ook een leek en dus kan ik ook niet onderbouwde uistspraken doen over wie/ wat beter is. Op mijn gevoel zou ik voor JD kiezen, die lijken mij wat meer maatwerk te bieden.

Wanneer ik mn 1.6 TDI motor laat tunen, moet ik dan tevens mn DSG bak tunen om te voorkomen dat beide niet meer op elkaar zijn ingespeeld?

micky

Forumguru
Heb ik gedaan, maar zoals je kunt verwachten komt daar pas een definitief antwoord op als het bekend/ dus gekraakt is, letterlijke antwoord: "het zit er wel aan te komen", heel begrijpelijk, meer kan niemand zeggen :)

@Skoda Rider Ik begreep uit eerder contact van mij met JD dat bij het aanbrengen van de (externe) ecu tuning ze bij een DSG-7 ook altijd de bak resetten'Daarna gaat de computer van de DSG (mechatronic) zich opnieuw inleren/instellen tov de gewijzigde motor karakteristiek.

Bovenaan Onderaan