Ik vind het op zich wel een leuke discussie hier, wel of geen LPG in mijn Citigo.
Ik heb enige ervaring met LPG in een kleine auto, heb ooit LPG in een Fiat 500 laten bouwen.
Door omstandigheden heb ik deze na 3 jaar verkocht, heb er uiteindelijk dus niet veel aan verdiend.
Als je het goed wilt vergelijken moet je wel alle extra kosten die je hebt van LPG per jaar ook verrekenen.
Dus naast de aanschafprijs dan ook de eventuele kosten van de bijvulling van het smeersysteem, eventueel het vervangen van het filter (al of niet zelf gedaan), misschien de vervanging van de bougies (wordt soms aanbevolen omdat de ontbranding heter is), eventueel extra onderhoud aan de installatie (indien nodig natuurlijk).
Dan nog de benzine die je toch moet bijvullen omdat de meeste systemen nou eenmaal op benzine starten.
Dat valt in de zomer wel mee, motor is niet zo koud en schakelt vrij snel over op LPG, 's-winters duurt het aanmerkeijk langer en verbruik je dus ook meer benzine.
Afhankelijk van je tankinhoud zou je ook 1 categorie duurder uit kunnen zijn met je wegenbelasting.
Dan als laatste natuurlijk je meerverbruik.
Ik lees hier dat een aantal van de LPG-rijders uitkomen op een gemiddeld verbuik van 1 op 15.
Met mijn Citigo op benzine realiseer ik een verbruik van gemiddeld 1 op 19 en dan rij ik best wel stevig door.
Pas als je die berekening hebt gemaakt ka je beoordelen of het financieel verstandig is om op LPG te gaan rijden.
Als je natuurlijk een meer dan gemiddeld aantal kilometers rijd per jaar en/of je van plan bent om de auto behoorlijk lang te houden en/of je milieubewuster wilt rijden, dan is LPG altijd aan te raden.