De verbranding van LPG gaat gepaard met hogere temperaturen, zeker niet gelijk aan die van benzine. Ook bij een Lpi systeem. Voordeel van directe inspuiting is dat het vermogen en koppel vrijwel gelijk is aan benzine, een verdampersysteem scheelt toch een procent of 10. Ik heb 170k met een Volvo 850 met een Vialle Lpi systeem gereden en dat reed goed. Qua onderhoud na het verlopen van de garantietermijn was het een drama, maar hopelijk zijn die componenten de afgelopen jaren verbeterd.
Of het blok geschikt is wordt vooral bepaald door of er sprake is van hydraulische klepstoters (zelfstellend systeem) of niet. Ik ken de blokken van de Citigo niet, maar als daar vaste klepstoters opzitten met een of ander stelsysteem dan zal sowieso op gezette tijden de klepspeling gecontroleerd moet worden (en dat kan erg kostbaar zijn afhankelijk van hoe makkelijk dat gaat) en als je uitgesteld bent sta je voor een koprevisie. Wellicht kan een van de monteurs op dit forum aangeven welk klepstelsysteem de Citigo heeft.