Columbus: hoe maps updaten?

Skodaatje1980

Actief lid
Ja op VIN maar ik kreeg dus 3 opties.. geen idee welke ik had maar dankzij jullie nu wel duidelijk. Als je hier geen kaas van hebt gegeten hoe moet je dan erachter komen welke van de 3 je hebt?

hemi24

Forumguru
Gaat ook om de handleiding in de getoonde schermafbeelding; ik zie geen link naar kaarten voor het MIB systeem?

Alexander68

Forumguru
Vandaag ook de laatste versie gedownload voor mijn Skoda Kodiaq (model year 2017) en middels SD kaart eenvoudig kunnen instaleren. ..... scherm update succesvol voltooid!
Mooi volge de week mij. Skoda kodiaq uit 2017 dus kijken wat er bij mij op staat ,...als niet lukt klop ik wel aan als dat mag...

Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
@Skodaatje1980 Dit is een MIB 3 en krijg hem over air en anders downloaden bij Seat/VW of skoda en dan op usb zetten in de auto prikken en hij doet hem vanzelf updaten op de achtergrond.

PS: er zijn modellen die het niet kunnen op deze manier op een of andere manier en dan zou die over air moeten komen. Maar niet altijd. Vaak de 2020 modellen die issues hebben ;)

Skodaatje1980

Actief lid
Net even in de auto wezen spelen met wat dingetjes op infotainment, krijg ik ineens de melding dat er een update was. Nou prima gewoon alles gedaan zoals ze aangeven en op het laatste moment staat er dat je niet verder kan zolang de motor aan staat. Motor stond gewoon uit maar na dit scherm kwam er niets meer naar voren.

Je zou zeggen dat hij dan op de achtergrond bezig is maar dat lijkt niet zo. na een halfuur de start/stop knop maar ingedrukt en gekeken wat er speelt, staat er ineens de melding dat de installatie is afgebroken?

Hoe kan ik deze installatie alsnog laten doen, ik zie hem niet bij de updates staan namelijk. Morgen krijg ik de usb-c stick binnen kan dan pas die grote update doen, maar deze update kwam zo ineens op het scherm. Zegt deze update jullie wat?

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 26
  • 2.jpg
    2.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Mevrouw Rallye zei hier ook iets over. Ze had de update niet gedaan, maar ik kan hem nu ook niet meer vinden op het systeem. Wel viel mij op dat bij mijn check gisteravond het wereldbolletje eerst nog grijs was.

Antera

Donateur
Is een mini update die op de achtergrond gebeurd. Merk je niks van. En anders komt hij later vanzelf weer. Updates kan je niet zelf oproepe

Alexander68

Forumguru
Bij mij ook gelukt en heel simpel.maar door info hier wat verwarrend.

Wat heb ik gedaan :

Via skoda portal Vin nummer ingegeven :

LET OP

Gebruiknhoofdletter anders krijg je eennhele verkeerde download qua structuur .

Sd kaart geformateerd via een toon op Fat32 . Groote maakte niet uit.

Bestanden uitgepakt.

De map mib2 mib3 en text bestand op sd kaart gedaan.

NIET het wimp bestand kopiëren.

sd kaart in auto gedaan naar setups gegaan en versie bekeken. Daar de update optie gekozen en na 2 minuten ging hij aan de slag.

Heb nu 2024 versie van Skoda.

Werkt het updaten nu wel of niet met een USB-c stick?
Of moet ik zelf nu naar de dealer en daar dure updates laten uitvoeren?
Jaren bij mijn diverse Octavia's met USB stick en daarna met SD kaart mijn navigatie ge-update.
Maar met deze Kodiaq van 2020 alleen nog USB-c aansluitingen. Kan ik gewoon hetzelfde doen?
Dus downloaden van site, uitpakken en opslaan op HD en/of USB-c stick en dan in auto aansluiten en software updaten?
Zou wel mooi zijn namelijk. Ik heb het luxe Columbus infotainment systeem (alleen touchscreen).
Graag reactie. Alvast bedankt.

Antera

Donateur
MIB3:

Downloaden op USB-C stick zetten.
In de auto plaatsen met motor lopend of contact aan
Je ziet geen voortgang
Na +/- 60min komt er een melding dat die geupdate is.
Auto moet dan nog een 11min op slot staan of een nachtje slapen en dan heb je de update ook zichtbaar in je mediasysteem

Ik kan niet meer bij navigatie naar instellingen, naar updaten, zoals voorheen naar wat ik me nog kan herinneren. Ik kan nu alleen naar de tegel met systeeminstellingen, dan naar de knop systeeminformatie en dan naar software updaten.

Nadat ik de bestanden heb uitgepakt en los op de USB-C stick heb gezet doe ik deze stick in de USB-C aansluiting in de middenconsole. Eerst knippert de stick even en dan brand ie. Verder doet helemaal niks naar mijn weten. Ik geloof niet dat ie iets op de achtergrond aan het doen is. Ik kan ook gewoon op andere dingen klikken.

Kan iemand hier uitsluitsel over geven? Alvast bedankt.

Ik heb dat wel gelezen, maar excuses dat ik niet zomaar iets aan neem wat iemand anders zegt. Ligt dat dan aan mij dat dit zo'n vreemde manier is?

Ook de door jou aangedragen PDF van Skoda zorgt voor iets meer duidelijkheid, maar geeft ook niet alle stappen aan en wat er dan gebeurd.

Dus waar je naartoe moet in het menu voor je de stick erin doet en wat je moet doen als je hem erin hebt gedaan. Maar ik ga het nogmaals proberen.

Bovenaan Onderaan