Contactsleutel

CaseyBasey

Actief lid
Voor de fijnslijpers: in het document gaat het over de DSG-6 met natte koppeling. Wij Yeti-rijders doen het met de DSG-7 en droge koppeling. Maar voor het begrip van de werking maakt dat niet uit. En zeker m.b.t. de P-stand verwacht ik geen verschillen.

Ronnie

Forumguru
Even off-topic: Dit zijn studieprogramma's voor service monteurs van VAG. Ik heb er een heleboel: van de 1.2 TDI (3cyl) tot en met de W12 van de Pheaton, de transmissie, electronica, en alles wat er tussenzit.
Helaas is dit de versie van 2008, dus geen 1.2 TSI (4 cyl) en 1.2 TDI 4cyl.

CaseyBasey

Actief lid
@Rosinfield: bottom line P-stand: motor staat in een vrijstand en op mechanische wijze (kabeltje) wordt het differentieel geblokkeerd met een pen in het tandwiel.

Rosinfield

† In Memoriam
Dus, als ik het goed begrijp, hoef je hem dan niet ook nog op de handrem te zetten, mits hij vlak staat?

Ronnie

Forumguru
Maakt niet uit of vlak of schuin, beide voorwielen staan absoluut vast. Als het erg schuin wordt, kun je de handrem erbij gebruiken (achterwielen) maar normaal is het niet nodig.

Gieliovd

Forumguru
Blijft een rare gedachte, zo'n pin als ik hem op een flinke helling zet. Al die kracht.

En dan start je en zet je hem in de D, KNAL! Uit je bak vandaan, de pin schiet eruit en de auto is weer vrij.

Brrr, doe mij de handrem maar goed erbij.

Bedankt voor het delen!

@Casey: ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Je antwoord kwam nogal gefrustreerd over :)

CaseyBasey

Actief lid
@Casey: ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Je antwoord kwam nogal gefrustreerd over :)
Ik zal je best verkeerd begrepen hebben. Gefrustreerd was ik niet. Wel vond ik het vreemd dat je dacht dat ik eenvoudig informatie kon delen terwijl Ronnie even daarvoor had aangegeven dat de docs alleen via email uitgewisseld konden worden.

*** edit ***

Nadat ik reageerde op je oorspronkelijk bericht, heb je dat aangepast, waardoor mijn reactie inderdaad misschien wat overdreven overkomt voor forummers die later op dit topic kwamen en je oorspronkelijke bericht niet gelezen hebben.

CaseyBasey

Actief lid
Ik ben het met Gieliovd eens, ik vind die "knal" ook niet lekker en zet 'm altijd op de handrem, behalve bij vorst.

Bovenaan Onderaan