Contactsleutel

LenK

Forumguru
DSG heeft een drukknop toch om van P naar D te kunnen schakelen.
Veel automaten hebben dat niet en dan kun je alleen met het indrukken van het rempedaal de handle uit P halen. Dat vangt die "knal" dan op.
Maar rempedaal indrukken kun je bij de DSG natuurlijk ook toepassen ipv de handrem.

Rosinfield

† In Memoriam
Begrijp uit de handleiding dat je te allen tijde je voet op de rem moet hebben als je vanuit stilstand wilt gaan rijden

corsaar

Senior Member
Je kan alleen starten met je voet op de rem.
Ja eigelijk wel stil in N of voet op de rem
Rem los en hij gaat rollen.

Erkens

Lid
Helaas, net imageshack geprobeert, maar ik kan geen pdf bestand uploaden.
Wie het gehele PDF bestand wil van de DSG (2,5 Mb), kan een PM naar me sturen met het mailadres.
Ik wil die PDF wel voor je online zetten, ruimte genoeg op mijn server :)

Gershwin

Senior Member
Gisteren geprobeerd en het kan; situatie als volgt: auto geparkeerd, DSG in 'P', niet op handrem (doe ik zelden). Auto ontsloten, ingestapt, en, zonder pedalen aan te raken starten; motor start netjes. Gebruik van rempedaal was niet nodig (deed/doe ik altijd wel).

corsaar

Senior Member
Ja inderdaad DSG start gewoon in de P stand zonder de rem in te trappen.
Dus wat ik hieronder heb vermeld klopt niet !

wimv

Actief lid
@Rosinfield: even voor alle duidelijkheid: starten kun je gewoon in de P stand zonder welk pedaal dan ook aan te raken. Als je eenmaal gestart hebt dan gaat er in de rechter "klok" op de dashboard een icoontje branden (een soort schoen in een rondje) Dat betekent dat je het rempedaal moet intrappen om iets met de versnelling te kunnen gaan doen. Bij iedere verandering van "versnelling" wordt je geacht het rempedaal in te trappen, behalve bij het schakelen van D naar S (sportief) of vanuit D naar de handmatige schakelstand. Maar deze handelingen kun je gewoon tijdens het rijden uitvoeren.

corsaar

Senior Member
Aha dan blijf ik het gewoon op de oude manier doen.
Rempedaal intrappen en starten. Minder kans op een vergissing.

Bovenaan Onderaan