Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Even een update over de bruine rakker ;)
Afgelopen weekend was ik onderweg naar huis, reed de straat in en voelde een hikje, keek op m'n dashboard en zag een motorstoringslampje gaan branden, noodloop :cry: Door middel van VCP uitgelezen en daarmee kwam foutcode P008700 aan het licht, te lage brandstofdruk. Na wat dieper graven bleek de hoge druk brandstofpomp de boosdoener te zijn. Met dank aan @ertromp, @Joske en @Octavia32 deze conclusie kunnen trekken :thumbsup:
Vervolgens een mailtje naar TVS gestuurd en maandagmorgen terug gebeld. Na de zaken doorgesproken en uitgesloten te hebben waren we het er over eens dat het probleem daadwerkelijk de brandstofpomp was. Ik kreeg 3 opties voorgeschoteld.
1) auto met een auto ambulance naar Varsseveld laten brengen en weer thuis laten bezorgen.
2) Onderdelen laten opsturen naar een garagebedrijf waar ik vertrouwen in heb.
3) Op dinsdagavond aan huis laten repareren door de medewerker van TVS die mijn project gedaan heeft.
Voor de laatste optie gekozen omdat dit de snelste optie voor mij was.
Zo gezegd zo gedaan, gisterenavond is de HD pomp vervangen, Dirk was om 20.45h bij mij thuis en om 22.30h was na een nacontrole en het wissen van de fouten de klus geklaard, allemaal onder garantie! Een dikke pluim voor TVS, TOP SERVICE!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Hier kan een niet nader te noemen bedrijf uit mijn regio een voorbeeld aan nemen :jaja:
 

Octavia32

Forumguru
Ik denk dat bijna ieder bedrijf in Nederland hier een voorbeeld aan kan nemen.
Want je kunt niet anders zeggen dat de aftersales van Tvs uiterst correct is.

Dikke pluim voor TVS.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
Even een update over de bruine rakker ;)
Afgelopen weekend was ik onderweg naar huis, reed de straat in en voelde een hikje, keek op m'n dashboard en zag een motorstoringslampje gaan branden, noodloop :cry: Door middel van VCP uitgelezen en daarmee kwam foutcode P008700 aan het licht, te lage brandstofdruk. Na wat dieper graven bleek de hoge druk brandstofpomp de boosdoener te zijn. Met dank aan @ertromp, @Joske en @Octavia32 deze conclusie kunnen trekken :thumbsup:
Vervolgens een mailtje naar TVS gestuurd en maandagmorgen terug gebeld. Na de zaken doorgesproken en uitgesloten te hebben waren we het er over eens dat het probleem daadwerkelijk de brandstofpomp was. Ik kreeg 3 opties voorgeschoteld.
1) auto met een auto ambulance naar Varsseveld laten brengen en weer thuis laten bezorgen.
2) Onderdelen laten opsturen naar een garagebedrijf waar ik vertrouwen in heb.
3) Op dinsdagavond aan huis laten repareren door de medewerker van TVS die mijn project gedaan heeft.
Voor de laatste optie gekozen omdat dit de snelste optie voor mij was.
Zo gezegd zo gedaan, gisterenavond is de HD pomp vervangen, Dirk was om 20.45h bij mij thuis en om 22.30h was na een nacontrole en het wissen van de fouten de klus geklaard, allemaal onder garantie! Een dikke pluim voor TVS, TOP SERVICE!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Hier kan een niet nader te noemen bedrijf uit mijn regio een voorbeeld aan nemen :jaja:

Ja hallo wat een service daar. :thumbsup:

By the way is dat een standaard hd pomp?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Schippersss

Forumguru
Neem aan dat de pomp ook weer als garantie opgestuurd wordt naar apr. Neemt niet weg dat het een nette service is aan huis.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Netjes afgehandeld door TVS, en dat lijkt me nog een lastige klus 'op straat' even een HD-pomp vervangen, of kun je er heel makkelijk van bovenaf bij?

Overigens wordt ik wel even getriggerd door de combinatie 'Walbro' en 'probleem HD-pomp': volgens mij heb ik het laatste jaar een paar andere gevallen bij VAG-auto's daarmee voorbij zien komen op andere fora. Bij mijn weten zaten daar overigens geen TVS-klanten bij. Als ik het goed heb is de combinatie van Walbro met de standaard VAG-brandstofpomp gevoelig voor problemen. Misschien iets om eens op te gaan googelen, en kijken wat je vindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Tsja nette afhandeling , maar voorop gesteld dat deze werktijden niet bij elke klant normaal zijn.
Denk toch echt dat @Corné de Kluijver een klein streepje voor heeft tov van ons bij TVS.
Wat je uiteraard gegund is hoor..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Cordoba, met mijn knuisten niet te doen, maar er zijn mensen die er met de nodige ervaring uiteraard van bovenaf bij kunnen ;) Wat betreft de combinatie in tank opvoerpomp en HD pomp zie ik zelf niet echt het verband qua problemen, maar ik zal eens gaan googelen :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
@Schippersss, daar ga ik wel van uit ja, zo'n pomp hoort een autoleven mee te gaan en geen 20k km ;) maar desalniettemin netjes opgelost idd.

Eh, dat is voor een greenline die 1:20 rijdt, maar als je 1:2 rijdt, heeft ie al net zoveel brandstof verpompt als bij die greenline na 200.000 km.:jaja:

Even serieus: bij serieus (stage 2 en meer) getunede Vag-motoren, leveren nog wel eens problemen op voor de brandstofpomp, maar ik heb geen idee hoe zich dat verhoudt tot andere autofabrikanten. Getunede VAG-blokken met een Walbro pomp, zijn er naar mijn idee maar heel weinig (naar mijn idee minder dan 100 in NL), en als je dan een handvol gevallen met problemen hebt, is dat naar mijn idee toch redelijk veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan