Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eemspoort

Forumguru
Wat een machtig ding hè. Ik ben al super tevreden met mijn standaard 3.6, wat moet je dan zijn met zo'n monster zijn? :D
Ik geniet al mateloos als ik zo'n petje met 1 of ander vlot bakje bij het stoplicht te kakken zet.
Jij kan dat doen als ze zelfs een serieus stukje speelgoed hebben. Helemaal geweldig. ;)

s-line

Forumguru
Dat weet ik zo net nog niet @Luuk Thijssen. De octavia is toch wel een stukkie sneller denk ik, de superb is toch een andere klasse. Die zal vooral op top wat relaxter rijden als de octi.

LT83

Forumguru
Ik ga altijd bij de A77 de grens over richting de A57, dat is echt een mooie lang stuk Autobahn waar je alle bochten volgas kunt blijven gaan :D
Zondag of s'avonds na 20:00uur is het mooi rustig. Ik wil wel even voor je filmen hoor :D

Blackokkie2

Forumguru
En dan kun je deze button dragen...

images

• Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Ik ben benieuwd naar de uitslag @Luuk Thijssen, ik weet uit ervaring van mijn verleden, dat mijn standaard rs toch echt wel sneller aanvoelde als mijn gechipte superb. Maar dat kan ook beleving zijn wat ik al zei,260km/h in een octavia is een heel andere beleving als in een superb.

• Leuk

Cordoba

Forumguru
Ben momenteel met onze andere Skoda bij VAG Techniek, nog even aan Lucas gevraagd over de meting van gisteren, als ik op een warme dag als gisteren 405 pk meet, dan gaat dat op een koelere dag zeker meer opleveren @Cordoba, die DIN correctie zou daar niet op van toepassing zijn ;)

Dat is ook afhankelijk van welke correcties er in de software van de rollenbank zit (daar zitten allerlei beperkingen in, om de rekencapaciteit van de bank niet te veel te belasten) en hoe goed slecht de koeling bij de bank voor elkaar is (ik heb wel eens begrepen dat de ECU-software daar toch op terug regelt als het te gek wordt). Lucas zal daar in elk geval meer ervaring in hebben dan ik.

Overigens net even zitten rekenen, en met wat aannames gok ik dat je topsnelheid rond de 280 km/u ligt (vlakke weg, windstil), en aangenomen dat het max. toerental niet de beperking is.

• Leuk

Kippie-style

Forumguru
Ziet er weer top uit corne
Heb nog wel wat cameras te leen voor je dan ;) maar een dashcam die ik heb heb ook gps. Moet je alleen langere tijd max rijden voor de gps uitgestabiliseerd is. Terug van oostenrijk liep die van mij 270 op teller later teruggekeken op gps 245 en oplopend :). En 4 juli drachten ff sprinten met het beest naast de cabby van me broertje

LT83

Forumguru
Ik ben benieuwd naar de uitslag @Luuk Thijssen, ik weet uit ervaring van mijn verleden, dat mijn standaard rs toch echt wel sneller aanvoelde als mijn gechipte superb. Maar dat kan ook beleving zijn wat ik al zei,260km/h in een octavia is een heel andere beleving als in een superb.

Tuurlijk is een Superb meer een cruiser en zal hij misschien wat minder snel aanvoelen. Maar het verschil tussen een standaard RS met 200pk en een Superb 1.8tsi met zeg 225pk is natuurlijk ook een stuk kleiner als 309 vs 405 pk natuurlijk.

koreaan

Forumguru
Die mini meet zie ik wel zitten!
Houd van hard rijden maar ben geen cowboy, hard rijden moet wel mogelijk zijn.

• Leuk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan