Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrehj

Forumguru
Super upgrade naar de 2 pijpjes :thumbsup: Wees zuinig op die 6 pitter want dat vind ik echt een fout bij de S3 dat daar alleen maar van die 4 pitters in komen want zo'n klank krijg je never niet met zo'n machine.
De vijfcilinder uit de TT RS zou toch ook een aardig compromis zijn? En die zou bovendien zonder al te veel aanpassingen moeten passen.
 

CDK

Forumguru
Vandaag de auto opgehaald na een servicebeurt uitgevoerd in mijn vakantie door en bij TVS Engineering BV, deze beurt is naast het reguliere onderhoud wat bij de dealer uitgevoerd wordt.
Oliepijl motor en Rotrex Supercharger gecheckt / bijgevuld, algehele technische check van de opbouw, bevestigingpunten, laswerk, buizen, poelies en V riemen, tevens een storing opgelost veroorzaakt door de uitlaat modificatie. Het luchtfilter is vervangen en er zijn 6 nieuwe bougies in gegaan (hittegraad 8, standaard zit er 7 in) Ook is de auto uitgelezen op foutcodes en zijn er diverse checks gedaan met VCDS en VCP, ook rijdend met snelheden tot ruim boven de 250km/h (in Duitsland met mijn goedkeuring) Alles is in orde bevonden en Ronald had nog een nieuwe optie voor me op DSG gebied, dit is ook direct in de software verwerkt zodat het schakelen nóg wat vlotter gaat met de 6 traps DSG. Als kers op de taart nog even een dyno run waar ik bij aanwezig was om alle paardjes en Newtonmetertjes te checken (405 / 472) en vervolgens zeer tevreden naar huis gereden.

 

CDK

Forumguru
@Falcon, Ik hoop op een koelere dag nog wel eens te meten en nog meer peekaatjes te zien op de uitdraai, want de temperatuur van de lucht in de inlaat / luchtmassameter hebben we met VCP gelogd en was 35*C en de koeling is met zo'n losse blower niet optimaal, maar ben tevreden met het resultaat hoor :jaja: ;)
 

emiel10

Senior Member
Zo. 1,5 uur bezig geweest. Wat een dikke bak zeg en super mods allemaal. Velgen vind ik persoonlijk de eerste set het mooist maar ik ken het gevoel elke keer wat anders te willen.

Respect voor al het werk wat erin zit en het bijbehorende resultaat!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Ik hoop op een koelere dag nog wel eens te meten en nog meer peekaatjes te zien op de uitdraai, want de temperatuur van de lucht in de inlaat / luchtmassameter hebben we met VCP gelogd en was 35*C en de koeling is met zo'n losse blower niet optimaal, maar ben tevreden met het resultaat hoor :jaja: ;)

Dat is de vraag Corné: als het goed is wordt het temperatuur verschil door de software van de rollenbank gecompenseerd (evenals verschil in luchtdruk), maar die rekenmodellen geven nooit 100% de juiste correctie. Je hebt dus kans dat je bij meten op een koude dag juist minder vermogen op de uitdraai te zien krijgt, maar onder omstandigheden als vandaag zou ik inderdaad ook voorzichtig zijn om zulke hoge vermogens en beperkte koeling (losse blower) tot het gaatje te gaan.
 

CDK

Forumguru
@emiel10, dank voor de complimenten :bloos:

@Cordoba, uiteraard is de temperatuur goed in de gaten gehouden :jaja: en in zo'n run wordt maar een seconde of 25/30 vermogen gevraagd
Op de terugweg heb ik bewust nog wat "gesport" om de olietemperatuur op te drijven, maar kreeg hem niet boven de 109 graden, conclusie is dat de koeling dik in orde is ;)

Of ik op een koudere dag meer vermogen meet is overigens nog maar de vraag, want ik meet nu voor de 3e keer op rij 405pk TVS - VAG-Techniek - TVS, alleen de Nm zitten kleine verschillen in, 463 - 455 - 472
 

Cordoba

Forumguru
Dan meet je het maximumkoppel dus steeds bij andere toerentallen? Of bij maximumvermogen is je koppel onveranderd (en is je max. vermogen dus stabiel).

Uiteraard is alles netjes in de gaten gehouden, maar gevoelsmatig zou ik onder de omstandigheden van vanmiddag toch iets voorzichtiger zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Cordoba, nee telkens tussen 5500 en 5800rpm max koppel, maar het is sowieso zeer vlak, maar tussen 5500 en 5800 rpm is het nét iets hoger, daarna topt het iets af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan