Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Nadat TVS de ellende van Celtemp gefixt heeft was m'n auto nog niet op de rollenbank geweest, maar vandaag op de meeting bij JD Engineering in Lochem is m'n bruine beestje weer even getest op de mooie Superflow bank aldaar. Modificaties die gedaan zijn: 2 nieuwe racekats beide 200 cell, 4 nieuwe dempers, 2 voor de bypassklep en 2 er na. @Race Eend bedankt voor de run en de prettige conversatie :thumbsup:

image.jpeg

Brandstof: blend, ongeveer 100 octaan
Temperatuur: zomers tussen 25 en 30
Resultaat: :tegek::D:cheer::yeah::D

Cordoba

Forumguru
Corné naar aanleiding van het filmpje van Chris: hij is nu gerold met de uitlaatkleppen open? Enig idee wat de invloed van de uitlaatkleppen is op het vermogen?

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Cordoba, de einddempers zijn directflow dempers, zonder schotten, dus die houden vrijwel niets tegen. Overigens is de meting bij VAG Techniek vorig jaar ook gedaan met de klep open.

Eemspoort

Forumguru
384,8 pk aan de wielen... Not to shabby! Je zou eens naar een dragstrip moeten met dat ding. ergens in de 12 seconden op de kwart mijl moet haalbaar zijn. :D
Laatst het YouTube kanaal van Mighty Car Mods ontdekt en de bouw van "Gramps, the 11 second car" gezien.
Subaru Legacy stationwagon van '93 met een 3,6 liter 6 cilinder boxer met turbo. Die deed iets van 376 pk aan de wielen. Zonder interieur wist ie net 11,9 seconden te halen, dus doel behaald. Mooi man, een auto waar je het totaal niet van verwacht zo belachelijk snel.
Moest gelijk aan het Bruine Beest denken, die kan dat ook wel. :tegek:

achbrouwer

Forumguru
Mooie strepen zo de lucht in
Max vermogen van 4000 tot 6500 RPM
daar kun je wat mee

Verrassing zal menig rijder van bekende duitse merken teweeg brengen vrees ik als je het gaspedaal betreedt

CDK

Forumguru
Aan alle mooie dingen komt een einde :cry:
Begin januari heb ik de nieuwe Kodiaq besteld klik hier voor meer info gaan we daar weer een leuk projectje van maken :D M'n trouwe bruine vriend gaat volgende week motorisch origineel gemaakt worden, niet veel later komt het originele sportonderstel er weer onder zodat de auto klaar is voor z'n 2e leven. Hij zal het voortaan helaas met 170 paarden minder moeten doen :nailbiting:

Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
Kun je een keer wat unieks hebben staan, moet hij weer origineel zijn, haha!

Gewoon zo neerzetten, niets vermelden en mensen laten rijden. :tongue:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Edwin83

Senior Member
Benieuwd of Rijnland bij de verkoop vermeld wat de historie van de auto is. Ik zou het als koper persoonlijk niet echt fijn vinden er achteraf achter te komen.

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat Corné beter voor zijn auto zorgt dan de gemiddelde bestuurder. Maar dat staat los van het wel of niet melden inderdaad..

Nou ja, als ik in de markt was voor een dergelijke Superb zou het mij niet weerhouden in ieder geval, maar dan had Corné allang een PM-etje gehad :maakmegek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan