Corné nog even een puntje van aandacht, waar je misschien vóór het spuiten even over moet nadenken:
- als je de spoiler rondom met het randje vast kit op het raam, heb je onder de spoiler een hoeveelheid lucht met bepaalde luchtdruk. Als je nu bijvoorbeeld de bergen in gaat met de spoiler (en de auto), blijft de luchtdruk tussen spoiler en ruit gelijk, terwijl de buiten luchtdruk fors minder kan worden, waardoor de spoiler door het druk verschil de neiging heeft om los te komen. Als je dan ook nog in de zon parkeert, wordt de spoiler flink heet, dus ook de lucht die onder de spoiler gevangen zit, met als gevolg dat de druk onder de spoiler nog verder oploopt.
- om een dergelijk eventueel probleem te voorkomen kun je gewoon 1 of 2 kleine gaatjes houden/maken waar de spoiler op de ruit komt. Om te voorkomen dat er geen lucht maar water onder je spoiler komt te staan, maak je die gaatjes/uitsparing aan de onderkant/achterkant van de spoiler. Overigens komt daar geheid wat vocht onder, door condens, vochtige lucht onder de spoiler die condenseert, met 2 gaatjes van ca. 1,5-2 mm moet het volgens mij goed gaan: groot genoeg om water weg te laten lopen/druppelen, en met 2 gaatjes is het geen ramp als één gaatje niet 100% goed functioneert, doordat er bijv. wat lijm op is gekomen.
- om zeker te weten dat je een open gaatje houdt, kun je bijvoorbeeld bij het aanbrengen van de spoiler bijvoorbeeld 2 luciferhoutjes aanbrengen in de uitsparing, die lucifers haal je direct weg als de spoiler op zijn plaats zit (dus vóór de lijm hard is).