Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Passen doet het altijd. Maar hij weet ook hoe kritisch het bij mij was. Morgen is hij er weer.
de rolomtrek wordt bij een 225-35 in theorie groter, maar mijns inziens ook gedeeltelijk opgeheven omdat het een smallere band is en dus meer getrokken staat in vergelijking met een 235-30.... daarom zou ik graag willen weten of ik een hoger-lager of gelijk risico op eventueel aanlopen heb ;)
 

s-line

Forumguru
Zeker edwin, maar je hebt air en air natuurlijk. En veel hebben air puur voor show en niet voor performance!
Anders zouden ze op het circuit ook wel op air gaan rijden.
 

MennoW

Forumguru
Ik neem air om de simpele reden dat met 65.000 km per jaar ik toch wat zorgelozer kan rijden. En toch heel laag kan wanneer ik wil.
 

s-line

Forumguru
Duhh....... ik rij ook gewoon zorgeloos hoor! Zelfs op vakantie naar Venetië, Oostenrijk met volle bepakking en 3 kinderen op de achterbank!:tongue:
 

s-line

Forumguru
Was ik maar wat rijker en niet zo knap,....
Dan kocht ik ook een dikke airride set.
:D


Gewoon omdat het makkelijk is.

Al was ik rijk,zou ik het geld er niet voor over hebben, net als van die achterlijk dure velgen met Habbi Tabbbi banden! Ik zou lekker vaak op vakantie gaan!:yeehaa:
 

VWim

Forumguru
Er zijn toch wel een paar kanttekeningen te maken
Als eerste, ze vergelijken een setje verlagingsveren (kosten ongeveer 200 euro??) met een setje airride (kosten ongeveer 2000 euro?)
Ze hebben het extra gewicht van de airride gecompenseerd in de variant met verlagingsveren.
Voor mijn idee ben je dan wel appels met peren aan het vergelijken. Ik ben benieuwd wat de uitkomst is wanneer je deze set zou vergelijken met een set waarbij ook de dempers worden vervangen, neem dan als uitgangspunt een set met een vergelijkbare prijs. Laat vervolgens ook de gewicht compensatie achterwege. Ben benieuwd hoe het dan uitpakt.
 

CDK

Forumguru
Vandaag bij J&R Cardesign langs geweest en expert Raymond gaf ook aan dat bij mijn auto met deze verlaging (KW Streetcomfort schroefset) 225-35-20 op een 9J velg optisch beter uit komt als een 235-30-20 alleen is het merk afhankelijk hoeveel de band stretcht...., mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar Michelin Pilot Super Sport (de beste band die momenteel te koop is IMHO) deze band is wel vrij hoekig van zichzelf wat in mijn geval de wielkasten optisch beter zal vullen, maar minder stretch is in mijn geval dan wel optisch beter / mooier, nadeel kan zijn dat er meer aanloop gevaar is, de verwachting is echter dat het geen problemen gaat opleveren.

hieronder de theoretische afwijking in rolomtrek:

- 235-30-20 t.o.v. 225-40-18 1.85%
- 225-35-20 t.o.v. 225-35-20 4.44%
- 225-35-20 t.o.v. 235-30-20 2.54%

In de praktijk zal de afwijking minder groot uitpakken omdat de band gestretcht gemonteerd zal gaan worden mocht ik hier voor deze setup kiezen.
 

Bijlagen

  • 225-40-18 : 225-35-20.pdf
    98,7 KB · Weergaven: 8
  • 235-30-20 : 225-35-20.pdf
    98,9 KB · Weergaven: 4
  • 225-40-18 : 235-30-20.pdf
    98,4 KB · Weergaven: 2

Der Einser

Forumguru
Wat een leuke site is LM te kijken hoe het staat: http://www.tyrestretch.com

Daar kun je per velg/band kijken hoe het staat. Veel foto's en vaak zelfs per merk zie je hoe 'ge-stretched' het staat per breedte.
Succes met je keuze!

Ik heb alvast weer 235-30-20 voor mezelf gehaald voor aankomende zomer. Wederom een nieuw setje 9x20"
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan