gisteren ben ik bij TVS Engineering / DSG Dokter geweest (in 1e instantie om mee te rijden met een testrit van een compressor project op een Golf R36, wat helemaal kicken was overigens) ik had ook afgesproken dat ik andere motor en dsg software mocht proberen (als het bevalt afrekenen, als het niet bevalt oude software terugzetten zonder kosten) normaal werken ze niet op zaterdag, maar omdat ik op werkdagen moet werken.... uitzondering dus...
dat was mijn auto ook, want mijn ECU moest nog gekraakt worden, omdat ik de 1e was met deze chipset/motorcombinatie, hebben ze Ronald Logmans nog van thuis opgetrommeld om e.e.a. voor mij te fixen, die is een flink aantal uren bezig geweest om voor mijn auto nieuwe motormanagement software te schrijven
eerst hebben ze de DSG geflasht zoals dat heet, ofwel nieuwe software door TVS zelf ontwikkeld ingelezen, daarna de ECU herschreven. na een keer of 5 proefrijden met de laptop aan de OBD was Ronald eindelijk tevreden (ik was dat al veel sneller, maar het moest voor hem helemaal perfect zijn) er is dus e.e.a. fine getuned en de toerenbegrenzer iets hoger afgesteld omdat daar binnen de toleranties ook nog een vermogenswinst te behalen viel, bij o.a. VW en Audi staat die begrenzer standaard al op die waarde bij deze motor.
daarna de DSG gecustomized, met een op maat aangepast D/S/M programma. mijn DSG 6 met natte koppeling was gewoon goed overigens, maar nu stukken beter, de schakelmomenten zijn aangepast naar hoe ik zelf ook zou schakelen met een handbak, helemaal top!
mijn auto rijd nóg beter/lekkerder en voelt nóg krachtiger aan, maar belangrijker nog is dat het vermogen bruikbaarder is door de aanpassingen aan de DSG, als ik nu sportief wil rijden kan ik de S gebruiken zonder dat ik bizar hoog in toeren moet rijden.
mijn
is nog breder geworden sinds gisteren
en ik rij met nóg meer plezier in mijn S2
greetz Corné