Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Vandaag ben ik bij Celtemp geweest voor een offerte voor een gedeeltelijk nieuw uitlaatsysteem met op afstand bedienbare klep, vergelijkbaar met de HMS klappenabgasanlage :)

image.jpg

Heb een mooie aanbieding ontvangen, wat ik wil gaan laten doen is het volgende..., net voor de katalysatoren de boel doorslijpen en naar 3" gaan, 2 x 200 cell racekats er tussen (2 x 100 kan ook, maar dan moet je warm naar de APK, koud is afkeur) dan 3" Y stuk en een compacte racedemper in plaats van de 2 tussendempers.

image.jpg

dan weer verder met 3" en in de plaats van de schottendemper die in het midden nog voor de einddempers zit een bypass met een op afstand bedienbare klep (ook 3") deze krijgt een uitmonding recht naar beneden.

image.jpg

dit wordt dan aangesloten op de originele einddempers, zodat ik sportief geluid heb binnen de wettelijke normen en indien gewenst flink herrie kan schoppen door de klep te bedienen en de einddempers te omzeilen.

image.jpg

ik wil de OEM look aan de achterzijde kost wat het kost behouden, als ik de knoop doorgehakt heb laat ik het jullie weten, aan de hand van deze foto's ook direct een offerte opgevraagd bij TVS en JM Tuning, beide bedrijven maken ook uitlaatsystemen op maat. De gebruikte materialen zullen van RVS zijn, maar dat spreekt voor zich ;)

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@EdK, zo'n Trabantje klinkt best leuk toch? :D

@Noord26, nee geen indicatie hoe het gaat klinken, maar een 6 cilinder klinkt altijd lekker, dus daar ben ik niet zo bang voor, om het hele snerpende geluid te ondervangen wordt er een mini race(midden)dempertje gebruikt

@de all, thanx voor de leuke reacties weer :thumbsup: en ik ben net zo benieuwd als jullie :jaja:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan