Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
@Joske, m'n vlotter bleef hangen er was dus niets aan de hand, dus geen lekkage waar ik bang voor was, probleem heeft zichzelf ook opgelost, zal wel door de draaikolk in de tank gekomen zijn :deuk: en daarbij was David van Celtemp ziek geveld door de griep, vandaar dat het niet doorgegaan is de 27e december.
 

Noord26

Forumguru
Nou, ik vind 1:8,5 met zoveel vermogen (400+ pk's) en gewicht icm een uitermate 'vlotte' rijstijl helemaal niet verkeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
10 dozen was mogelijk geweest en zonder doos wellicht 12, op de grond tussen de stoelen was het nog leeg en op en voor de voorstoel was ook nog plaats ;)
 
Lekkere Build :)

Nog een vraagje / opmerking:

@s-line, juist om die reden heb ik het enigszins beschaafd gehouden met OEM einddempers en voor het speelkwartier een op afstandbedienbare klep.

Bij mijn vorige (x2) auto wilde ik ook zoiets daar zat een mega harde uitlaat onder.
(bij de civic meteen een super stille uitlaat/catback aangeschaft)
Mij is toen afgeraden om er een klep tussen te zetten omdat deze een restrictie in het uitlaat kanaal zal zijn.
Als deze dicht zit zou de motor te veel tegen druk krijgen omdat de uitlaat gassen niet/niet genoeg weg konden.

Ook als deze open staat zit er nog wat in de weg.
Ik heb ook niet terug kunnen lezen wat voor klep het precies is, misschien ook over heen gelezen maar ik het over een klep zoals dit:

http://www.all4honda.com/webshop/71...uitlaat-silencer-klep-universeel-details.html

Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd, maar liever dit nog geventileerd dan achteraf zeggen.
GrtS marcel
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
3 inch is wel het minimum voor turbo/compressor's.
Bij de Civic was het al een vooruit gang om een 3 inch er onder te hangen.

Met goede afstelling en wat extra's zou je bij de Civic op 250 pk uitkomen met een 3 inch en met 2,5 zou dat rond de 235 blijven.

Terug naar de skoda: :tongue:

Maar deze klep zorgt er voor dat beide kanalen open kunnen of 1 dicht?
En als deze open staat heb je 2x zo veel ruimte om gassen kwijt te kunnen?

Maar bij de V6 heb je toch 2 spruits? dan ook 2 "catbacks"? en dan dus ook 2 kleppen?
Of komt het gehele systeem op 1 punt samen en daarna komt deze verbreding?
Lekker he zo'n Noob :)

grts
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan