Daar sta je dan .... batterij leeg van sleutel

Captain Hook

Forumguru
Jeetje zeg; zo te lezen, vreten die Kessy sleutels batterijtjes... :pieker:

De batterijtjes in de 2 AB's van onze Roomster, werken nu af-fabriek al bijna 10 jaar...

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, "gemak" mag wat kosten...

Als ik de auto nieuw had kunnen configureren zou ik er zelf ook niet voor gekozen hebben - niet vanwege de batterijkosten trouwens - maar zo gaat het als je een gebruikte auto koopt: je weegt de voordelen af tegen de nadelen en sommige van die laatste neem je letterlijk op de koop toe.

EdK

Forumguru
Sleutelbatterij RR = nooit vervangen in de 4 jaar
In Yeti = nooit vervangen in de 7+ jaar
In de bedrijfs caddy = nooit vervangen in de 6 jaar ( begint nu af en toe te haperen )
in de Fab 3 = niet vervangen in de 2 jaar nu.
In nieuwe Caddy ( feb 2020 ) moet die nog geplaatst worden door fabrikant....

Canon-Eye

Forumguru
Allemaal niks bijzonders, zolang het sleutels betreft voor auto's die niet zijn uitgerust met KESSY. Die gebruiken immers alleen stroom als er op een van de knoppen wordt gedrukt...

Zoals al gemeld, ook de sleutels van mijn Fabia hebben het bij mij ruim 7 jaar gedaan zonder nieuwe batterijen nodig te hebben, net als trouwens van alle andere auto's met "gewone CV"-afstandbediening die ik sinds de jaren '90 heb gehad.

HarrieSkoda

Forumguru
Verbaast me eigenlijk een beetje hoe ‘vaak’ ik de batterij moet vervangen.

Ruim een jaar geleden een Varta batterij geplaatst, en nu geeft het display (al)weer aan dat ik hem dien te vervangen. Vind ik persoonlijk een beetje snel..

Jooo...

Forumguru
Dat wil eigenlijk zeggen dat je minder in en uit uw auto moet en meer lange stukken rijden

Of uw auto de helft van het jaar niet gebruiken... dan gaat ze 2 jaar mee :pieker::D

CDK

Forumguru
@HarrieSkoda, wat ook niet geheel onbelangrijk voor de levensduur van je batterij is, dat is de datum die op de verpakking staat. Vaak is het zo bij aanbiedingen van merkbatterijen dat de door de fabrikant opgegeven “houdbaarheidsdatum” er binnen 1 tot 1.5 jaar aan zit te komen. Mijn ervaring is wel dat een A merk Varta het minstens 2 x zo lang volhoudt in vergelijking met 1 van de goedkoopste merken als Camelion die ik soms al na 2 maanden moest vervangen. Voor een sleutel die permanent een signaal uitzendt is 1 jaar niet verkeerd denk ik ;)

MartinW3

Nieuw lid
Gisteravond ook getroffen door een lege batterij. Kessy systeem. Waar ik me over verbaas is de afwezigheid van een melding vanuit de auto. De Octavia 2 gaf een melding als de sleutel bijna leeg is. Oplossing was gisteren het brengen van de reserve sleutel. Hem starten door de sleutel tegen startknop te houden werkte niet.

Herkennen jullie de afwezigheid van een low battery melding in de O3?

Vanochtend een cr2032 erin gedaan.

Spector

Forumguru
nee, ik kreeg een aantal weken geleden keurig een melding dat de batterij van mijn sleutel vervangen moest worden.

MartinW3

Nieuw lid
Thanks, zie op forum dat die melding niet altijd komt. Starten met lege sleutel zou moeten kunnen. Enfin, hopelijk geen herhaling maar we zijn weer wijzer geworden.

BramVRS

Forumguru
Gisteravond ook getroffen door een lege batterij. Kessy systeem. Waar ik me over verbaas is de afwezigheid van een melding vanuit de auto. De Octavia 2 gaf een melding als de sleutel bijna leeg is. Oplossing was gisteren het brengen van de reserve sleutel. Hem starten door de sleutel tegen startknop te houden werkte niet.

Herkennen jullie de afwezigheid van een low battery melding in de O3?

Vanochtend een cr2032 erin gedaan.
Hier hetzelfde drie weken geleden. Gelukkig kon inderdaad iemand snel de reserve sleutel brengen. Ook geen melding gehad helaas.

Edwin

Lid
Low battery melding niet gehad (heb zelf ook Kessy), dus al in het bos gestaan terwijl hij niet wilde starten (auto wilde gelukkig wel open). Instructieboekje was gelukkig duidelijk mbt starten met sleutel op de startknop. Wel als ik er over nadenk, vaker een melding gehad van sleutel niet herkend als ik met draaiende motor even wegliep (en dat was een aantal weken ervoor, misschien een relatie). Aantal malen de auto nog kunnen starten met de methode, alleen op een gegeven moment houdt het op met het kunnen starten dan wel afsluiten van de auto (lekker, not). Gelukkig had ik CR2025 batterijen op voorraad (Varta) en heb er preventief een doosje van 10 stuks gekocht bij amazon.de (euro of 5 als ik mij niet vergis). Toch ook maar een batterij in de auto leggen of in de jas doen...).

Fmoon

Forumguru
Hier ook niet altijd een melding (en moest hem om de 4 weken vervangen die stomme grundig batterij) heb nu al een dik half jaar (ook via Amazon) een Varta erin.

BigCheese

Forumguru
Vandaag de batterij maar eens laten vervangen, afsluiten door de greep aan te raken werkte de laatste tijd steeds minder goed. Bij de Handyman (Parts.nl tegenwoordig geloof ik) zo geregeld voor een paar euro. En ik heb gezien hoe hij hem open wipte, volgende keer doe ik het zelf wel :D

BigCheese

Forumguru
Is ook zo, mijn vrouw noemt me ook met regelmaat een 'Google klusser'. Heb net nog maar eens 2 stuks Varta CR2025 knoopcelletjes besteld voor €2,07 bij Amazon. Mezelf kennende heb ik ze een keer nodig en dan geen idee waar ik ze gelaten heb, maar goed :D

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan