Daar sta je dan .... batterij leeg van sleutel

Is ook zo, mijn vrouw noemt me ook met regelmaat een 'Google klusser'. Heb net nog maar eens 2 stuks Varta CR2025 knoopcelletjes besteld voor €2,07 bij Amazon. Mezelf kennende heb ik ze een keer nodig en dan geen idee waar ik ze gelaten heb, maar goed :D
Volgende keer even op Aliexpress zoeken; meestal van een regulier merk (GP/Maxell/Sony/Panasonic etc) 10 stuks voor rond de 2 Dollar.

https://www.aliexpress.com/item/329...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Die blisters voor 10 batterijen zijn misschien leuk als je een garage hebt, of een wagenpark, maar voor de particulier met 1 of 2 auto's ligt zo'n blister veel te lang. Op het werk ook wel eens gehad dat geplaatste batterijen na een week al leeg waren: bleek dat de batterijen al een paar jaar in de kast lagen (in dichte blister) en nog maar een fractie van de oorspronkelijke lading bevatten. Die Varta CR2025 kun je in een blister van 5 kopen, maar er ze hebben ook blisters van 1 (en die zitten er 10 in een doosje). Op het werk bestel ik ze wel per doosje, maar soms gaan er daar ook 3-4 batterijen in één dag doorheen.

Okki

Donateur
Tsja, die ene keer in de 6 jaar dat ik zo'n batterij nodig heb ga ik ook op zoek naar de allergoedkoopste in plaats van er direct een bij de dichtsbijzijnde winkel te halen. Stel je voor dat ik 2 of 3 euro teveel betaal.....

@Cordoba ; Die knoop cellen kunnen er in 3 smaken zijn; zinc, alkaline en lithium. Zit uiteraard verschil in. De ene zal eerder degraderen dan de ander.

@Okki ; sorry, wellicht bedoel je het niet zo, maar je hebt met dit bericht in mijn ogen een hoog azijnzeikgehalte.

Ik heb toen ik de O3 een paar maanden in bezit had gewoon van tevoren, bij tijds, die dingen besteld.
En ik heb dus niet het probleem dat ik niks in huis heb als ik ze nodig heb. Dus de 4 weken levertijd maakt mij niet uit.
En 1 keer in de 6 jaar.. dat red ik niet.. wellicht jij zonder kessy wel, maar ik heb dus kessy.
De AB zit altijd in een radiodicht mapje (weet niet of dat invloed heeft) maar sinds dat ik de auto heb zijn er inclusief de batterij die er al in zat 5 doorheen gegaan. Dus ik bestel graag een strip met meer cellen voor minder.

Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
@Disaster-Master ...het zal zijn dat ik dat soort dingen niet begrijp.

Mensen die een oplaad kabeltje voor een euro bij Ali gaan bestellen, of een kwartier met draaiende motor op dinsdag bij de Tango gaan staan omdat deze benzine dan een paar cent goedkoper is.

Als ik iets nodig heb, koop ik het gewoon of dichtbij of waar ik het het snelst kan krijgen. Afdingen of korting vragen doe ik ook nooit. Ik heb daar gewoon geen zin, en daarom begrijp ik het waarschijnlijk niet. Heeft niets met azijn zeiken te maken. Indien toch, dan mag je die gratis komen halen bij mij.

brepus13

Forumguru
Heren maak nou even het onderscheid tussen auto’s met kessy en zonder kessy.

met kessy: koop goede batterijen want ze gaan al zo kort mee...

zonder kessy: lekker belangrijk gaan eeuwig mee....

het probleem ging vooral over auto’s mét kessy in dit topic dus dan is het minder relevant te vermelden dat je batterij 6 jaar mee gaat als je geen kessy hebt...

tot zover,

mand :-)

CharlesTucker

Forumguru
Met Kessy, ruim 2 jaar oud. De batterij van de reservessleutel is leeg, ik moet snel eens een youtube video opzoeken om te kijken hoe die te vervangen. Reserverbatterijtje heb ik altijd bij me. De "hoofdsleutel" deed het nog prima maar is door de dealer twee weken geleden preventief vervangen tijdens een reguliere onderhoudsbeurt. Als we thuis zijn zitten beide sleutels altijd in een metalen doosje, de reservesleutel komt daar alleen tijdens vakanties uit.

Canon-Eye

Forumguru
Ik had een lege kessysleutel-batterij (zonder waarschuwing) toen de auto ongeveer 18 maanden oud was. Meteen allebei vervangen.
Laatst is de auto uitgelezen waarbij werd opgemerkt dat de batterij (weer) wat minder werd, dus binnenkort vervangen moest worden. Ik had wederom geen seintje van de auto gehad - althans, nooit iets opgemerkt. Bij batterijenhuis.nl 2 blisters met elk 2 batterijtjes besteld: Duracell, €3,95 per blister inclusief verzendkosten. Varta is trouwens nog een Euro per blister goedkoper, zag ik. En allebei een stuk goedkoper dan bv. bij de Praxis of Gamma - en die zitten op 9 km van mijn huis.
De volgende dag had ik ze in huis, vervangen was in 2x 45 seconden gebeurd. Eén setje reserve voelt wel goed.

Alleen het uitblijven van die waarschuwing, dat zint me niet zo. Dus ik hou het er maar op dat ik na 12 tot 15 maanden preventief allebei de batterijen vervang, om vervelende verrassingen te voorkomen

Derooke

Forumguru
Mss een rare vraag. Gaat de batterij sneller leeg als je de wagen meer opent en sluit (via kessy)

Ik zou denken dat kessy continu pulsen uitstuurt dus dat het niet uitmaakt of je vaak je wagen gebruikt.

Maar wie weet ben ik fout

brepus13

Forumguru
@Canon-Eye

hier ook recent een lege sleutel zonder waarschuwing. Bij uitlezen al wel eens gezien maar in de auto zelf geen melding gehad. Gelukkig kon de vrouw via noodprocedure de auto wel starten.

Canon-Eye

Forumguru
Tsja, het instructieboekje ligt in de auto, dus het raadplegen van de noodprocedure wordt lastig als de boel niet opengaat.
Daarom hou ik het maar op tijdig preventief vervangen, ook al kost me dat op jaarbasis een eurootje of 2 extra in vergelijking met wachten tot het echt moet...

brepus13

Forumguru
Ik neem aan iedereen tegenwoordig een telefoon op zak heeft... Google weet alles en wel meteen. (Ook instructieboekjes).

en noodprocedure klinkt misschien wat zwaar maar je kunt de auto iig gewoon open maken en starten....

Canon-Eye

Forumguru
Mijn vrouw heeft (en wil) geen smartphone (wel een piepklein Nokiaatje voor noodgevallen) en is ook overigens nogal eenkennig wat techniek betreft. Die kar mot 't gewoon doen.
Dus het makkelijkste voor mij is om ervoor te zorgen dát-ie het doet...

kalespijker

Actief lid
Mijn 03FL met kessy is nu net 2 jaar oud en had een maand geleden een lege batterij van de afstandsbediening. Ook bij mij geen waarschuwing in de boardcomputer.:cry:
Met het instructieboekje bij het reservewiel was het even googlen hoe e.e.a. weer te starten was. Maar wel jammer dat de boardcomputer je hier niet voor waarschuwt!

Bakkertje

Forumguru
Zou dat niet te programmeren zijn? Mijn MQB Passat gaf een melding dat de batterij leeg aan het raken was.
Laatst met OBD eleven een waarschuwing gezien dat de batterij van de sleutel van mijn Touran leeg begint te raken, maar ook geen waarschuwing ...

MeuSkoda

Actief lid
Gewoon in elk dorp te vinden: <link is verwijderd>

@Canon-Eye wees me terecht op het lezen van het verkeerde type...link is verwijderd.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Nou nee hoor, onze qua oppervlak behoorlijk grote gemeente telt 13 dorpen waarvan er precies één een Action heeft.
En ook dat is voor mij tegen de 9 km fietsen door grotendeels open landschap...

Daarnaast is CR2032 het verkeerde type, en A-Force is geen Varta of Duracell, dus ik vertrouw dat niet.

Bovenaan Onderaan