Daar sta je dan .... batterij leeg van sleutel

kalespijker

Actief lid
Ik denk dat het ook niet zo zeer om de kosten van de batterij gaat. Wat maakt mij het nou uit of het een paar euro kost. Zeker niet gezien het gemak wat je er voor terug krijgt. Het gaat mij er in ieder geval om dat ik niet begrijp dat de boardcomputer je er niet voor waarschuwt.
Mijn Megane die ik hiervoor reed waarschuwde wel via de boardcomputer. Dat is pas simply clever ;)

Herre

Senior Member
...........
Daarnaast is CR2032 het verkeerde type, en A-Force is geen Varta of Duracell, dus ik vertrouw dat niet.
Hoezo is CR2032 verkeerde type. Heb de sleutel van mijn kodiaq opengemaakt en daar zit origineel cr2032 in. Heb een paar Varta gekocht voor het geval dat.

Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
@Herre Gezien het batterijtype heb je het waarschijnlijk over een normale klapsleutel, en niet het Kessy systeem. Als je een 2032 ergens in plaatst waar eigenlijk een 2025 in hoort, dan lijkt het te passen, en werkt het bij veel toepassingen bijna altijd, maar doordat een 2032 dikker is, sluit het batterijdeksel dan niet goed, met als gevolg kans op water in het systeem en een hoop ellende/corrosie.

Canon-Eye

Forumguru
CR2025 is tot dusverre toch de meest gangbare batterij voor kessy-sleutels. Mogelijk voor nieuwere modellen de dikkere versie?

Herre

Senior Member
Hmm, van mij is my2020 Kodiaq sportsline. En in de ene sleutel die ik open gehad heb zar een cr2032

brepus13

Forumguru
Het topic ging over een O3 en die heeft een klapsleutel, ook als hij kessy heeft. In de O3 is een CR2025 gebruikt.

brepus13

Forumguru
Neenee, het topic gaat volgens de titel over lege batterijen van sleutels. Algemeen dus - en ook vrij algemeen ervaren, getuige de reacties.
Dat de TS een O3 rijdt is in dit verband bijzaak.

het is een topic gemaakt in de O3 sectie, dit is specifiek bedoelt voor de O3 zou je denken... dat andere types ook lege batterijen hebben kan dus ook in dit verband bijzaak zijn....?!

:bloemen:

• Leuk
Waarderingen: EdK

Bakkertje

Forumguru
Even los van het type batterij ...
Gisteren even de obd eleven dongle in mijn Touran gestoken en daar stonden keurig 2 meldingen in, low voltage battery remote (of iets van die strekking).
Oftewel de batterijen van beide sleutels zijn bij leeg aan het raken, maar geen melding op mijn dashboard (zoals ik dat wel in de Passat had)

Zou het niet gewoon ergens aan te zetten zijn?
Ik zou het wel bijzonder fijn vinden als ik een melding hiervan krijg en ik heb het vermoeden dat het zou moeten kunnen..
@Antera heb jij dit al eens onderzocht?

Antera

Donateur
De auto zou dit moeten melden dacht ik ook maar heb ook gemerkt dat niet elke auto dit doet en zover ik heb kunnen beredeneren zijn alleen de auto met Kessy die het melden, maar 100% garanderen kan ik helaas niet

Herre

Senior Member
Antera, mijn vorige auto, 2016 sportvan heeft vlak voor deze ingeleved moest worden een melding gegeven. Toen heb ik tijdelijk de andere sleutel gebruikt. Deze auto had geen keyless entry of iets dergelijks.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan