De theorie is dat zowel de LED als de DVD-schermen RF (radiosignaal) uitstoten waar je DAB niet vrolijk van word. Het is lokale storing, en er zijn feitelijk normaal gezien 2 plaatsen waar die storing opgepikt kan worden door je radio, en dat is ofwel je antennekabel, ofwel de stroomkabel van de DAB radio.
(aangenomen dat de DAB radio van enige kwaliteit is, en de behuizing van de DAB radio RF dicht is).
Als de antennekabel wat goedkoper is kan het makkelijk daarop binnenkomen, als de antennekabel goed afgeschermd is zou het niet moeten mogen.
De 12v kabel is sowieso niet afgeschermd, dus daar kan het signaal altijd op binnenkomen. (maar moet ook meer oppikken voor het de DAB radio stoort).
Als je de radio ervoor moet uitbouwen zou ik allebei doen, mijn bovenste link rond de antennekabel klikken, de 12v draad een keer of 3 door een ronde magneet uit link 2 halen. (en beide zo dicht ogelijk tegen je radio aan, ontstoren vlak bij de antenne heeft geen nut, het word immers lokaal / in de auto opgepikt)
Even gezocht, maar waar ik magneet zeg, moet technisch gezien natuurlijk "ferriet" staan, op Ebay voor een paar euro, even zoeken op "ferrite".
Pas als dat niet werkt zou ik duurdere oplossingen gaan proberen...