Joske

Forumguru
Hoe oud zijn de schermen?
goh, een jaar schat ik ongeveer, maar was toen een "einde reeks" model met korting dus weet niet of die nog te krijgen zal zijn.

Ik moet nog altijd eens aan de slag met zilverpapier trouwens, maar nog niet aan gekomen..

Space_NL

Senior Member
Mwoah, zou dan eerder eens meter erbij houden. of een goede porto zonder antenne...

alu is leuk, maar zegt niet alles.

Space_NL

Senior Member
In die hoek van België ken ik helaas geen zendamateurs, hoewel ze er zeker moeten zitten. Met simpele apparatuur kan je soms toch wat vinden.

Dan toch andere stroombron proberen, maar aangezien de schermen niet de enige waren die storing gaven, misschien toch eens de radio eruit en die aanpakken...

Kom je wel eens in Nederland? Daar ken ik meer amateurs, en misschien in Antwerpen 1...

Cordoba

Forumguru
Mwoah, zou dan eerder eens meter erbij houden.

Sommigen verwachten van mij dan deze:
th

maar probeer deze eens Joske:
1_meter_metal_folding_ruler.jpg

Met een porto zal ie bedoelen een handontvanger, en door daar geen antenne op te schroeven zal ie wat meer 'alle' golflengtes ontvangen, maar of je op die manier de bron vindt?

Space_NL

Senior Member
Met een porto bedoel ik inderdaad een portofoon, en dan niet één die maar één frequentie kan maar een porto met meer keuze. En als je de antenne er af laat, ontvangt hij niet zozeer meer frequenties, maar kan je wel veel gerichter kijken waar de storing vandaan komt (omdat hij veel dover is, en dus minder snel iets ontvangt).

Skoda-MAN

Forumguru
Is dat niet de FM/AM? En zat DAB niet bij de haaienvin? Weet het ook niet zeker meer, zal mijn O3 documentatiemappen nog eens doorspitten ;)

Ik wist dat ik het al eens gelezen had over die DAB antenne

upload_2015-11-17_22-3-5.png

5 - Rear right side window aerial
❑ Removing and installing
⇒ Body Work; Rep. gr.
64
6 - Aerial module (amplifier)
❑ AM/FM reception
❑ removing and installing
⇒ page 40
7 - Aerial module (amplifier)
❑ FM2/DAB reception
❑ removing and installing
⇒ page 40
8 - Rear left side window aerial
❑ Removing and installing
⇒ Body Work; Rep. gr.
64

Cordoba

Forumguru
@Space_NL Ik bedoelde ook niet zozeer dat ie meer frequenties ontvangt zonder antenne, maar dat ie minder een voorkeur heeft voor een bepaalde golflengte, doordat de antenne ook een golflengte voorkeur heeft (en de harmonischen daarvan).

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske Er zit ook nog een versterkertje aan:

2.5 Removing and installing AM/FM, FM2/
DAB aerial module (amplifier)
Note
♦ The work sequence for removing and installing is similar for
the two amplifiers.
♦ Arrangement of the amplifier ⇒ page 36 .
Removing
Octavia:
– Remove tailgate inner lining ⇒ Body Work; Rep. gr. 70 .
Octavia Combi:
– Remove top C pillar trim on the side where the aerial module
is removed ⇒ Body Work; Rep. gr. 70
All vehicles:
– Unplug -arrows- connector.
– Unscrew -arrow- screw (2 Nm).
– Move aerial module -arrow- and unhook from the bracket.
Installing
Installation is carried out in the reverse sequence.

upload_2015-11-17_22-12-51.png upload_2015-11-17_22-13-58.png

elsinga

Forumguru
@Space_NL Ik bedoelde ook niet zozeer dat ie meer frequenties ontvangt zonder antenne, maar dat ie minder een voorkeur heeft voor een bepaalde golflengte, doordat de antenne ook een golflengte voorkeur heeft (en de harmonischen daarvan).

Het zit iets anders. ;) Een ontvanger zonder antenne ontvangt veel slechter dan met. Je pikt dus eigenlijk allen lokale signalen op. En dat is nu net de bedoeling.

Overigens zit ik (ben zendamateur) wekelijks twee nachten per week in Den Haag, langskomen mag. Wel even op afspraak, dan neem ik de juiste porto mee.

SimpleMouse

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week mij Octavia gekregen en ik heb hier het Canton Columbus sound system in zitten.
nu valt mij op dat als de auto bevroren is ik slecht tot geen DAB ontvangst heb.

Ik heb hier de dealer over gebeld en die geeft aan nog niemand met dit probleem te hebben gehoord, nu kan ik mij niet voorstellen dat ik de enige in Nederland ben met deze combinatie.

nu heb ik twee vragen
- Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?
- Waar zit de DAB antenne in een Ocatvia Combi?

Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt.

mvg,
Eric

edero

Forumguru
Rij zelf in een Rapid met panodak en Amundsen MIB II + DAB, afgelopen dagen auto s'morgens helemaal bevroren maar perfecte DAB ontvangst, dus herken het probleem niet.
Bij mij zit de DAB antenne volgens mij verwerkt in het achterste zijraampje (bestuurderskant), daar zie ik namelijk de 'draadjes' in zitten.

SimpleMouse

Nieuw lid
Oja ik heb ook een panodak er in zitten, ik zag in dat ruitje ook wat zitten maar verder geen aandacht aan gegeven.
Maak jij dit ruitje ook ijsvrij?

Skoda-MAN

Forumguru
Bij mijn Octavia ruitjes niet ijsvrij gemaakt en perfecte ontvangst. (midden Nederland en randstad)
Het gebied waar je in het land bent kan mogelijk wel verschillend zijn in ontvangst.

Bovenaan Onderaan