Canon-Eye
Forumguru
Bij mijn bedrijf (met alleen VAG lease-auto’s) ging de Superb van de lijst omdat niemand (lees: sales-/accountmanagers) ‘m wilden hebben.
bij mijn partner is de superb ook van de leaselijst geschrapt. Verplichte kleurkleuze (blauw) en niemand wou een blauwe
Waarom is de leaselijst afhankelijk van "voldoende vraag" naar een bepaald model/kleur? Zolang het binnen het financiële kader én binnen de algemene merk- en functiegroepvoorschriften past, zou hij gewoon gekozen moeten kunnen worden (ongeacht hoeveel personen hem willen). Er zijn nu eenmaal mensen die meer waarde hechten aan value for money en minder geven om "merkstatus".
In 2002 wilde ik precies om die redenen graag een Fabia 1 combi - in eerste instantie een beetje tegen de zin van het opperhoofd. Hij vond dat ik qua functie in een Volvo V40 of S40 hoorde te zitten, maar die kwam een stuk duurder in de bijtelling. Ik ben toen in Spijkenisse een demo-F1c gaan ophalen en heb hem er natuurlijk ook mee laten rijden. Dat was voldoende: er stond een rijklare Elegance-versie met alles erop en eraan en die heeft hij toen voor me gekocht (leasen deden we toen nog niet).