Dacia, het nieuwe Skoda

Ik vind het maar een rare discussie.
Zoals gezegd heb ik tweemaal een Dacia gehad. Waren ze snel? Nee. Kon je goed meekomen met het verkeer? Zeker. Het is ook maar hoe je zelf anticipeert op de omstandigheden. Dacia's hebben zeker kwaliteiten en voor de kleine beurs zeker een optie. Km-kostprijs ligt heel laag, zeker als je op LPG kunt rijden. Kun je voor hetzelfde geld een goede tweedehands kopen? Natuurlijk. Het een is echt niet beter dan de ander. Skoda is ook in het lagere segment gestart. Tegenwoordig levert Skoda wat luxere en krachtigere auto's. Heb je dat persé nodig? Dat maakt ieder voor zich uit aan de hand van voorkeur en budget. Premium, budget of doorsnee, het wordt veelal bepaald door het beeld dat je van een auto hebt. Voor ons is de Scala echt een luxe auto, voor anderen maar een Skoda. Leven en laten leven.
Voor wat betreft motorvermogen: als je 100km/u rijdt doet de motor (volgens het digitale dashboard) zo'n 17á 18 Kw (ongeveer 25pk). Alleen bij fors optrekken loopt die waarde hard op.

leon-cupra

Forumguru
@Scalapat de discussie is begonnen met een foutieve informatie in de openingspost. Met dat vermogen is de optie trappers wel goed te verstaan. ;)

dat je met elk vermogen mee kan met het verkeer is uiteraard ook wel logisch maar heel veel bestuurders willen wat “reserve” om sneller te kunnen anticiperen op verkeerssituaties.

leon-cupra

Forumguru
Kijk, dat is leuk: feiten om alles weer even in perspectief te plaatsen.
Daar ging de discussie dan ook niet over. Het ging hem net over om vlot tot die 100km/u te geraken of om vlot te kunnen anticiperen op situaties. Daar heb je wel vermogen nodig.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Volgens mij gaat de discussie over de Dacia en of het de nieuwe Skoda is.
Dat het weer op een discussie uitloopt mbt vermogen en dat de Dacia een bak is waar je niet in gezien wil worden......... tsja.
En met me Fab met meer dan 100Pk , ach ik probeer altijd zo gauw mogelijk op de middelste baan te geraken want daar rijd men allen 80Km
En heb ik dan eindelijk me snelheid dan ga ik op de rechter rijden daar die vaak geheel leeg is......:koffie:

Fabia 123

Forumguru
Het is mooi wanneer Dacia en Skoda meer naar elkaar toe groeien Dan valt er voor ons als gebruiker meer te kiezen.

De nieuwste Dacia modellen zien er steeds beter uit. Ben alleen geen fan van de Dacia stoelen.

leon-cupra

Forumguru
Je wilt toch dat Dacia logo. Dacia is het nieuwe Skoda. Binnen een paar jaar kijkt iedereen op naar Dacia terwijl Renault nog steeds “maar Renault” blijft ….

:deuk:

Canon-Eye

Forumguru
Alsof Renault nu de naam is die je op je auto wil :). Roest roest en roest.
Wat een totale onzin is dat...

Mijn vrouw heeft over een periode van dik 40 jaar naast 2 besteleenden, een Simca 1100 en een Citroën Visa, ook 3 Renaults gereden, als eerste een gebruikte R4 bestelversie omgebouwd naar personenauto. Geen roest gezien. Tenslotte nog 2x een nieuw gekochte Renault Twingo die elk ruim 10 jaar probleemloos dienst hebben gedaan. De tweede heeft in z'n laatste 2 jaar voornamelijk (buiten) stilgestaan omdat ze toen niet meer werkte. Desondanks in puike conditie en geheel roestvrij voor een mooie prijs kunnen verkopen.

Ik weet niet waar die onzinverhalen vandaan komen over "Franse roestbakken die altijd stukgaan". Onze ervaringen bevestigen dat in elk geval in het geheel niet en gezien het aantal en de variatie aan Franse auto's die we hebben gehad kun je toch echt niet van toevalstreffers spreken.

philippe bakker

Forumguru
Mijn vader heeft heel mijn jeugd Renault gereden. ( omdat die garage in onze straat was ) en ik he. Hem heel mijn jeugd roest gaten zien toesmeren.

EdK

Forumguru
Tsja misschien was die wel niet zuinig op zijn wagen......

Maar goed heren ga lekker door met die onzinnige teksten mbt Dacia versus Renault.
Wat wij betalen voor een Dacia of een Skoda daar rijden jullie zowat een Rolse Rolls-Royce voor....

En alle ollanders die groter of anders rijden in NL ??? zijn allemaal leasebakken van de werkgever.....

Wel breek maar weer los allen, vermoed dat ik weer tegen een paar schenen trap....

Bovenaan Onderaan