Dagrijverlichting

Porettuhcs

Senior Member
Bij de nieuwe octavia zit het dus wel in de bumper , en zijn het aparte lampjes naast de mistlampen , als zo'n agent mij zou aanhouden dan had ik hem verteld dat hij zijn huiswerk beter had moeten doen en als die zo ver was naar mij zijn excuus mocht aanbieden.

Zo lekker arrogant ben jij :1819: .... jij gaat zeker foutloos door het leven...

Ahoewel :crazy: .... zeg heb jij de dagrijverlichting van jouw O2 veranderd?

Daar zitten af-fabriek toch geen ledlichtjes in?

Ik zou maar uitkijken dat "oom agent" die zijn huiswerk wel goed heeft gemaakt je niet ziet rijden met ingeschakelde dagrijverlichting... want dat wordt een invorderig van het kentekenbewijs. Ivm het niet meer voldoen aan de inrichtingseisen/ goedleuringseisen waarop de O2 in jouw uitvoering door het RDW is goed gekeurd.

Laat mij raden wat zal jouw eerste zin zijn tegen "oom agent".... euh dat wist ik niet....

mijn excuus

rbo

Senior Member
Zo lekker arrogant ben jij :1819: .... jij gaat zeker foutloos door het leven...

Ahoewel :crazy: .... zeg heb jij de dagrijverlichting van jouw O2 veranderd?

Daar zitten af-fabriek toch geen ledlichtjes in?

Ik zou maar uitkijken dat "oom agent" die zijn huiswerk wel goed heeft gemaakt je niet ziet rijden met ingeschakelde dagrijverlichting... want dat wordt een invorderig van het kentekenbewijs. Ivm het niet meer voldoen aan de inrichtingseisen/ goedleuringseisen waarop de O2 in jouw uitvoering door het RDW is goed gekeurd.

Laat mij raden wat zal jouw eerste zin zijn tegen "oom agent".... euh dat wist ik niet....

mijn excuus

Goh jij bent zeker agent, als ik een fout maak krijg ik een geldboete , dus ja ik maak ook fouten alleen oom agent mag wel fouten maken zonder dat hij een boete krijgt , en invordering kentekenbewijs , geen commentaar , wat een onzin zeg.

Porettuhcs

Senior Member
Goh jij bent zeker agent, als ik een fout maak krijg ik een geldboete , dus ja ik maak ook fouten alleen oom agent mag wel fouten maken zonder dat hij een boete krijgt , en invordering kentekenbewijs , geen commentaar , wat een onzin zeg.

Die opmerking die je plaats over het agent zijn raakt kant nog wal.

Ik vind je opmerking gewoon arrogant!

Dit forum is niet in het leven geroepen om te laten zien hoe goed je wel bent dan wel je zelf vind.

Dit forum is er om "gezellig" met elkaar informatie uit te wisselen en gefundeerde adviezen te geven. Niet om een bepaalde (beroeps) groep in het kwade daglicht te stellen.

Ik vind ook dat de diender goed beslagen ten ijs moet komen indien hij mensen aanspreekt. Ik vind ook dat hij niet handig is geweest door iemand aan te spreken en zelf niet weten hoe het eigenlijk zit.

Ik vind het ook belachelijk dat mensen een uitdraai van het RDW mee moeten nemen om een diender te overtuigen dat de dagrijvelichting op de auto standaard is en dus toegestaan is.

Maar leer eerst eens lezen voordat je commentaar geeft.

De collega van TS heeft toch geen boete gehad? De TS plaats er zelfs een :D bij.

rbo

Senior Member
Die opmerking die je plaats over het agent zijn raakt kant nog wal.

Ik vind je opmerking gewoon arrogant!

Dit forum is niet in het leven geroepen om te laten zien hoe goed je wel bent dan wel je zelf vind.

Dit forum is er om "gezellig" met elkaar informatie uit te wisselen en gefundeerde adviezen te geven. Niet om een bepaalde (beroeps) groep in het kwade daglicht te stellen.

Ik vind ook dat de diender goed beslagen ten ijs moet komen indien hij mensen aanspreekt. Ik vind ook dat hij niet handig is geweest door iemand aan te spreken en zelf niet weten hoe het eigenlijk zit.

Ik vind het ook belachelijk dat mensen een uitdraai van het RDW mee moeten nemen om een diender te overtuigen dat de dagrijvelichting op de auto standaard is en dus toegestaan is.

Maar leer eerst eens lezen voordat je commentaar geeft.

De collega van TS heeft toch geen boete gehad? De TS plaats er zelfs een :D bij.

Soms moet je net als bij vrouwen om de discussie te beeindigen ze gewoon gelijk geven.
Bij deze :yeah:

MarcoO2

Forumguru

Krijg je een boete omdat je een fout maakt, of omdat je de wet overtreedt?

Als oom agent een fout maakt, krijgt hij inderdaad geen boete, net als jij... en als oom agent de wet overtreedt (zonder rechtvaardigingsgrond), krijgt hij gewoon een boete, net als jij...

Porettuhcs

Senior Member

Als oom agent een fout maakt, krijgt hij inderdaad geen boete, net als jij... en als oom agent de wet overtreedt (zonder rechtvaardigingsgrond), krijgt hij gewoon een boete, net als jij...

Marco.... bedankt

Misschien snapt rbo dit wel :eek:

bat

Lid
Anyway: ik heb de laatste tijd ook al een paar keer gedacht te maken te hebben met een O2 rijder die zijn mistlampen aanhad, totdat inderdaad opviel dat de koplampunits donker waren. Inmiddels weet ik het onderscheid te maken tussen de dagrijlampen die aan de zijkant zitten en de mistlampen die er meer naar het midden toe naast zitten in de zelfde units in de bumper.

Los daarvan mag er voor aflevering door de garage wel eens wat beter worden gelet op de afstelling, want in zeker twee gevallen schenen de dagrijlichten wel vrolijk in mijn ogen en dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.

Gieliovd

Forumguru
Een fout maken kan je ook een bon opleveren....

Als ik per ongeluk (fout dus) een beetje slinger of iets dergelijks dan kunnen ze je zo ook weer artikel 5 aan je broek hangen, toch?

MarcoO2

Forumguru
Als jij (al is het per ongeluk) dusdanig slingert dat het je een artikel-vijfje oplevert (en dan moet je behoorlijk gek doen), dan overtreedt je dus de wet... je brengt namelijk het verkeer in gevaar. Oftewel, iets kan tegelijk een fout én een overtreding zijn. Maar alleen als een fout ook een overtreding is, levert het je een bon op. Als je alleen een fout maakt, dus niet.

Gieliovd

Forumguru
Ja, ok het is net hoe je het bekijkt (zoals met alles).....

Een fout moet dusdanig serieus zijn dat het een wet overtreedt. Want ja de wetten zijn er in theorie om de mens te beschermen :)

MGouma

Nieuw lid
Ik moet zeggen dat de eerste dag dat ik mijn nieuwe octavia had wel meteen achterna gezeten werd door onze vrienden in het blauw..

Ok ik reed in eerste instantie iets te hard, en ik zag ze kijken naar de dagrij verlichting!! maar goed misschien dat deze het wel gesnapt hebben..

Vind erg sneu dat ze je met een nieuwe auto aan de kant gaan zetten voor dit soort geneuzel...
hahah

Porettuhcs

Senior Member
Ik moet zeggen dat de eerste dag dat ik mijn nieuwe octavia had wel meteen achterna gezeten werd door onze vrienden in het blauw..

Ok ik reed in eerste instantie iets te hard, en ik zag ze kijken naar de dagrij verlichting!! maar goed misschien dat deze het wel gesnapt hebben..

Vind erg sneu dat ze je met een nieuwe auto aan de kant gaan zetten voor dit soort geneuzel...
hahah

Maw rij je in een oude auto dan mag je steeds aan de kant gezet worden :crazy:..... bijzondere opmerking

Maar hoe weet je nou dat ze zaten te kijken naar je dagrijverlichting?... Je bent toch niet staande gehouden.

Je had in iedergeval de aandacht getrokken van de politie (snelheid) en daarna zaten ze wrs te genieten van die mooie auto van je...

wees blij dat ze zoveel aandacht voor je auto hebben... ;)

Porettuhcs

Senior Member
Ik vind sowieso dat de dag rij verlichting zijn doel is voorbij geschoten. Het is bedoelt om beter op te vallen.

Ik ben van opvallen in het verkeer maar tegenwoordig is het een soort status symbool geworden en is het idd soms heel irritant aanwezig.

MGouma

Nieuw lid
Maw rij je in een oude auto dan mag je steeds aan de kant gezet worden :crazy:..... bijzondere opmerking

Maar hoe weet je nou dat ze zaten te kijken naar je dagrijverlichting?... Je bent toch niet staande gehouden.

Je had in iedergeval de aandacht getrokken van de politie (snelheid) en daarna zaten ze wrs te genieten van die mooie auto van je...

wees blij dat ze zoveel aandacht voor je auto hebben... ;)

Euhm niet meteen in de aanval gaan..

Wat ik bedoel is, iemand die net een nieuwe auto heeft gaat heus niet lopen rotzooien met de verlichting..

Ik loop al jaren mee in de tunings / race wereld en daar kom je heel veel gekke dingen tegen..
Zo ben ik ook keurmeester op de drag race evenementen van de DHRA.
Hier zie ik aan de 'nieuwe'auto's weinig gehobby..

Nou zeg ik niet dat iedereen met een oudere auto er aan sleuteld en prutst, maar het gebeurt wel vaker aan een oudere auto..

Hoe ik kan zien wat de aandacht trekt..
Ze reden op de afslag en zag de bijrijder behoorlijk omgekeert in de auto zitten..

Mijn snelhied konden ze niet meten en ook niet direct inschatten aangezien ik van het gas afging...

Heb liever dat ze geen aandacht besteden aan mijn auto.. haha

Porettuhcs

Senior Member
Euhm niet meteen in de aanval gaan..

Wat ik bedoel is, iemand die net een nieuwe auto heeft gaat heus niet lopen rotzooien met de verlichting..

Ik loop al jaren mee in de tunings / race wereld en daar kom je heel veel gekke dingen tegen..
Zo ben ik ook keurmeester op de drag race evenementen van de DHRA.
Hier zie ik aan de 'nieuwe'auto's weinig gehobby..

Nou zeg ik niet dat iedereen met een oudere auto er aan sleuteld en prutst, maar het gebeurt wel vaker aan een oudere auto..

Hoe ik kan zien wat de aandacht trekt..
Ze reden op de afslag en zag de bijrijder behoorlijk omgekeert in de auto zitten..

Mijn snelhied konden ze niet meten en ook niet direct inschatten aangezien ik van het gas afging...

Heb liever dat ze geen aandacht besteden aan mijn auto.. haha

:D....

Nee hoor ik ga niet in de aanval.... maar kijk het forum maar na... een groot gedeelte droomt al van het veranderen van de auto voordat deze al geleverd is... heb ik zelf ook gedaan... bv dmv een verlagingssetje.... Was geen succes dus weer "verhoogd" naar de standaard sportvering die er van fabriek onder zat.

Wat betreft de verlichting.... de meeste willen wit-ledverlichting ipv de standaard gelige gloeilampjes van het stadslicht. Is niet verblindend en vind ik persoonlijk ook strakker staan.

Ik geef toe dat ik ook niet zit te wachten op persoonlijke aandacht van de inzittende van een surveillancewagen van de politie :bye:

skodaoctavia2

Actief lid
ach ze mogen gerust een kijkje komen nemen, mogen ze de binnenkant ook nog even van dichbij bekijken misschien even proefzitten?:489:
wil ik wel even proefrijden in die volvo van hun:rockon:

rbo

Senior Member

Met fout bedoel ik dan de wet onbewust overtreden , dus ik als je het zo ziet dan ben ik altijd in overtreding als ik een fout maak.
Het gaat mij erom dat ze je aanhouden voor verkeerde verlichting maar niet verblindend is, dan denk ik dus dat ze beter andere dingen kunnen gaan oplossen en mensen gaan aanhouden die bewust een fout maken.

Bovenaan Onderaan