Dagrijverlichting

Octavia_II

Actief lid
Ik heb een carport voor 2 auto's omgeving utrecht en mijn vrouw maakt heerlijke koffie, stuur maar een PB als je interesse hebt.

Kan ik ook nog wat leren..

Hoi Veejay,

hartstikke bedankt voor het aanbod :xyxthumbs: (en de koffie :winkie:), maar Utrecht is me toch een beetje te ver uit de richting...

groet,

Charlie

hemi24

Forumguru
Ik was al bang dat dat ging gebeuren met die oplossing die ze bij Skoda verzonnen hebben. Van de de ene kant kan je het zon agent ook niet helemaal kwalijk nemen dat ie je aanhoud. Het is ook wel een beetje een rare locatie voor dagrijverlichting. Ik had liever een LED oplossing ala Audi gezien . Die van mij komt volgende week binnen als het goed is, dus ik zal ook wel regelmatig in de discussie moeten :(

Jan

Ik rijd nu een tijdje rond met de O2 FL en bij mij staat de lichtschakelaar ALTIJD in de 'auto' stand.
Wat mij opvalt is dat er de afgelopen 10k KM nog niemand mij heeft aangesproken over het feit dat ik overdag mistlampen zou voeren.
Ook komt er geen 'gesein' van tegenliggers, iets wat ik wel verwacht had.

Ik heb sinds 12-06-2009 m'n O2FL en rijd sindsdien ook met de dagrijverlichting aan en heb tot nu toe maar 1 persoon gezien die met haar lichten seinde omdat ze dacht dat het mistlampen waren, maargoed dat was een vrouw en daar negeer ik sowieso vage seinen en gebaren van... :tongue:

Roger007

Nieuw lid
Leuk al die verschillende berichten, maar ook ik ben binnen de eerste week dat ik met de auto reed door onze vrienden van de wag gehaald. Ze gingen op de knieen voormijn auto zitten om het eens goed te kunnen bekijken.

Porettuhcs

Senior Member
Peter R de Vries gezien?

Dit bewijst maar weer eens mijn mening, ze zijn allemaal corrupt!!!

Als jij je wil scharen bij de PRDV aanhang mag je dat denken.... ik ben van mening dat hij doet aan riooljournalistiek.... zo'n ophef en aankondiging... en dan deze schijnvertoning laten zien... De man lijdt aan grootheidswaanzin...

Ik vind trouwens wel dat er twee medewerkers van het KLPD behoorlijk over de schreef gingen.

Maargoed alle vrachtwagenchauffeurs veroorzaken aanrijdingen.. alle taxichauffeurs zijn aso's... alle tuinmannen lichten oudere mensen op... alle ICT zijn nerds... zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Trouwens ben jij wel te vertrouwen :crazy: ;)

Porettuhcs

Senior Member
Peter R de Vries gezien?

Dit bewijst maar weer eens mijn mening, ze zijn allemaal corrupt!!!

Ojee ik vergeet de ergste....groep... de gerechtsdeurwaarders.... Ik heb uit een zeer betrouwbaar forum te horen gekregen dat gerechtsdeurwaarders altijd foutief parkeren :shocked:

rbo

Senior Member
Als jij je wil scharen bij de PRDV aanhang mag je dat denken.... ik ben van mening dat hij doet aan riooljournalistiek.... zo'n ophef en aankondiging... en dan deze schijnvertoning laten zien... De man lijdt aan grootheidswaanzin...

Ik vind trouwens wel dat er twee medewerkers van het KLPD behoorlijk over de schreef gingen.

Maargoed alle vrachtwagenchauffeurs veroorzaken aanrijdingen.. alle taxichauffeurs zijn aso's... alle tuinmannen lichten oudere mensen op... alle ICT zijn nerds... zo kan ik nog wel ff doorgaan...

Trouwens ben jij wel te vertrouwen :crazy: ;)

Tja ..........soms wel en soms niet.

MarcoO2

Forumguru
Ojee ik vergeet de ergste....groep... de gerechtsdeurwaarders.... Ik heb uit een zeer betrouwbaar forum te horen gekregen dat gerechtsdeurwaarders altijd foutief parkeren :shocked:

tjee... het moet niet gekker worden... meen je dat nou echt...? Wie zegt dat jouw bron betrouwbaar was...?

hemi24

Forumguru
Mensen, even weer terug naar het onderwerp van deze discussie..?!?

Jan met de blauwe pet snapt niks van de dagrijverlichting...

Porettuhcs

Senior Member
Niet betrouwbaar maar wek eerlijk, dat is ook wat.
Wordt wel ingewikkeld :grin:

Mensen, even weer terug naar het onderwerp van deze discussie..?!?
Jan met de blauwe pet snapt niks van de dagrijverlichting...

Ik denk dat het nog een soort gewenning is voor de dienders.... de ene heeft led-verlichting de andere heeft weer "normale" dag rijverlichting.... en je kan alleen op het glaasje van de unit zien of er niet met "mist-verlichting" gereden wordt..

tjee... het moet niet gekker worden... meen je dat nou echt...? Wie zegt dat jouw bron betrouwbaar was...?

Ja daar begin ik nu ook aan te twijfelen :grin:

Falcon

Donateur
Wat ik niet snap is, waarom is het zo'n grootte ramp dat je mistlampen aan hebt staan? Als iemand achter mij rijd met deze aan, heb ik daar totaal geen last van.. evenmin als hij mij tegemoet komt.

Ik zou eerder zeggen:

1. Door mijn mistlampen aan te hebben (niet overdag maar 's avonds en 's nachts) heb ik een beter zicht op de weg

2. Ik ben beter zichtbaar

Rallye

Forumguru
Wat ik niet snap is, waarom is het zo'n grootte ramp dat je mistlampen aan hebt staan? Als iemand achter mij rijd met deze aan, heb ik daar totaal geen last van.. evenmin als hij mij tegemoet komt.

Ik zou eerder zeggen:

1. Door mijn mistlampen aan te hebben (niet overdag maar 's avonds en 's nachts) heb ik een beter zicht op de weg

2. Ik ben beter zichtbaar

Er is niet voor niets verschil tussen dagrijverlichting en mistlicht. Mistlampen zijn feller dan gewoon dimlicht, maar stellen zichzelf niet bij zoals xenon. Als je over hobbels rijdt loop je dus meer kans mensen te verblinden.

Voor "zichtbaar zijn" zou dimlicht (of, als je het hebt, dagrijverlichting) genoeg moeten zijn. Voor "extra zicht" zou dimlicht ook genoeg moeten zijn. Je zou geen extra verlichting nodig moeten hebben. Bovendien staan mistlichten gericht op de rechterberm op een paar meter voor je auto. Als je wat harder rijdt heb je niets aan dat extra zicht.

doumahj

Nieuw lid
Dit is de dagrijverlichting die we allemaal graag willen zien denk ik...
en is te bestellen bij http://www.superskoda.com

ik hoop snel meerder skodarijders te zien met dit geweldige voorkomen...

o2f-mrm9.jpg

Michel

Forumguru
Dit is de dagrijverlichting die we allemaal graag willen zien denk ik...
en is te bestellen bij http://www.superskoda.com

ik hoop snel meerder skodarijders te zien met dit geweldige voorkomen...

Zoveel mensen, zoveel wensen en evenzoveel meningen. Dit vind ik persoonlijk dus absoluut niet mooi. Te kerstboom-achtig/"pauper", "Johnny & Anita"-achtig. Vind ik trouwens ook het geval bij alle Audi's, die met van die "lichtslangen" in de koplampen zijn uitgerust. Vind het echt weer zo'n verschrikkelijke modetrend. Maar goed, dat is mijn mening.

Rallye

Forumguru
Ik vind het nog wel kunnen, sterker nog, eigenlijk wel mooi. Die grille is erger.

Leuk overigens dat je de verlichting voor de Octavia op de site van superskoda moet zoeken onder het kopje "lightNing".

Patron

Senior Member
tot op heden heb er geen last van dat mensen of blauwjassen seinen.
Weelicht gaan ze het nog een keer snappen :)

skodaboy

Forumguru
ik heb op m'n 02 xenonlampen en mistlampen met bochtverlichting.
bij staat de knop ook altijd op "auto".
het gebeurd ook wel dat ik zelf de lampen aanzet als het wat donder is overdag,want dat gebeurd niet altijd automatisch.
als mijn xenonlampen dan branden,en ik neem een bocht minder 30km/u gaat de mistlamp mee aan,in de richting dat je stuurt.
ook bij het gebruik van de richtingsaanwijzers (met licht aan) brand de mistlamp mee in de richting die je pinkt...
bij het parkeren (met licht aan) gaat de bochtlichting uit van het moment je de auto in achteruit zet en weer aan als de auto terug in 1e zet.
ik heb tot hier toe nog géén problemen/zever gehad met oom agent,
over 'verkeerd' gebruik van m'n mistlampen.
trouwens de politiedienst hier kent mij al,van destijds ik m'n 01 nog had..deze jongeman is gewoon veel te braaf...:smiley29:

Bijlagen

• skoda sacha1.JPG
    skoda sacha1.JPG
    13,3 KB · Weergaven: 55
Bovenaan Onderaan