Dagrijverlichting

Hetzer

Forumguru
Dit zit dus standaard op de nieuwe 1.2 TDI Greenline? :xyxthumbs:

ja klopt!!!!, hier de foto's van de dag rij verlichting in mijn nieuwe GL, de binnenste zijn de dagrij de mistlampen, de kleine bolletjes aan de buitenzijde, de dagrijverlichting

1ibkwp.jpg

stradje

Actief lid
Ik heb ergens gelezen dat die dagrijverlichting gebruik maakt van lampen die maar 40% van het gebruikelijke stroomverbruik hebben.

Ericpeeke

Actief lid
Dat klopt, het zijn nl. 21 Watt-lampjes (P21W, dezelfde als die bv. voor de remlichten gebruikt worden). Normaal dimlicht is 55 Watt. Dus die besparing van 60% klopt ;)

Aangezien ze de FL met nieuwe lichtblokken voor kop- en mistlampen hebben uitgerust, is die dan nog steeds leverbaar met bochtverlichting/cornerfunctie/meedraaiende projectorkoplampen ?

Op de foto van de mistlampen is te zien dat er nog steeds gebruik gemaakt wordt van H7's, maar de bouw van de reflector doet vermoeden dat ze strak naar voor stralen.

Hetzer

Forumguru
Ben echt super tevreden over de dagrijverlichting, ik gebruik ze 90 % van de tijd, alleen als er echt duisternis is gebruik ik de dimlichten, die je zo echt wel uitspaart

2n4y6a.jpg

Ziet er mooi uit Hetzer! Ik kan niet wachten tot ik de mijne mag ophalen :)
Heb je ook een foto van de dimlichten die aanstaan?
Er zitten H7 lampen in toch?

NielsW

Lid
Misschien een domme vraag maar hoe zet je dat aan?
Is dat standaard of moet je daarvoor nog een knop omzetten?

GJS

Senior Member
Je bedoelt de dagrijverlichting? Die staat standaard aan, kan je wel uitzetten als je dat wilt.

martin

Nieuw lid
Hoi Alllemaal.
Gisteren heb ik mijn vijfde nieuwe Skoda Fabia gekregen,rijd weer super.
Maar ik heb een vraag aan jullie.
Bij de gegevens van de Fabia Tour of Go en andere modellen Staat duidelijk dat er dagrijverlichting op de modellen zit,maar ik kom er achter dat het niet zo is.
Hebben jullie wel op de nieuwe auto dagrijverlichting ?,heb melding gemaakt bij Pon.

Groet Lambert

Hallo Lambert, ik heb gisteren mijn GL opgehaald en er zit wel degelijk een dagrijverlichting op. De verkoper legde zelf uit hoe het werkte want het was een van mijn vragen omdat ik in dit forum zoveel tegenstrijdigheden tegen kom.

gr. Martin

martin

Nieuw lid
Hoi Soetie.
Ik zie het,ik heb door dit mijn vijfde fabia is heb ik de handleiding vooral het stuk verlichting niet goed door gekeken.
Toen ik gisteren mijn nieuwe auto ophaalde en starte en gelijk keek of er ook verlichting ging branden,zei de verkoper dat dit er niet op zat,kon er wel op gezet worden.
Nu ik dit lees is dit eigenlijk geen dagrijverlichting dagrijverlichting gaat uit als er verlichting word ingeschakeld,soms zie je bij Audi dat er dan toch nog ledlampjes blijven branden.
Dankje wel voor je uitleg.

Gr Lambert

Hallo Lambert,

Vorige week heb ik mijn Combi greenline gehaald. De verkoper zei mij meteen dat er dagrijverlichting op zat en ging dit meteen controleren. En ja hoor, zodra het contact wer d aangezet ging er in de mistlampunit een lamp branden. Dit is de dagrijverlichting. Gaat echter uit zodra je de verlichting met de knop aan zet. Dus het zit er bij mij wel op.

Succes

Martin

Cornerverlichting?

Hallo Lambert,

Vorige week heb ik mijn Combi greenline gehaald. De verkoper zei mij meteen dat er dagrijverlichting op zat en ging dit meteen controleren. En ja hoor, zodra het contact wer d aangezet ging er in de mistlampunit een lamp branden. Dit is de dagrijverlichting. Gaat echter uit zodra je de verlichting met de knop aan zet. Dus het zit er bij mij wel op.

Succes

Martin

Zit er trouwens standaard op een Greenline ook cornerverlichting in de mistlamp-unit?

martin

Nieuw lid
Nee, cornerverlichting zit er niet op

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

piair1982

Forumguru
Weet niet of ik hier een nieuw draadje voor had moeten openen maar denk dat dit er het meest in de buurt komt.

Wat mij opvalt als ik de achteruitversnelling inschakel bij ingeschakelde verlichting, dan gaan mij mistlampen/dagrijlichten branden.
Wie heeft dit ook? Of is het speciaal bij mij zo omdat ik het visionpakket heb genomen?
Is wel handig!

Bovenaan Onderaan