Dagrijverlichting

pierre27

Actief lid
Goede avond,
ik heb na veel moeite via het instructieboekje, de daglichtverlichting enige weken geleden uitgeschakeld, ik vind het nl. totale onzin om bij zonneschijn een daglichtverlichting te voeren, verbruikt meer brandstof, omdat dynamo meer moet produceren, .... dit is natuurlijk volledig mijn mening.:489:
Echter de laatste dagen wilde ik het wel gebruiken, de zon scheen wel, maar achter donkere wolken, instructieboekje erbij= daglicht activeren bij wagens met start/stop systeem.
Trek de knipperlichthendel naar het stuurwiel, (grootlichtlamp springt aan)gelijktijdig naar boven schuiven en in deze stand houden-schakel contact in-het rechter knipperlicht knippert 4x (mooi niet,:smiley29: hij blijft bij mij knipperen, totdat ik hem uitzet)-schakel het contact uit- er weerklinkt een akoestisch signaal (mooi niet, niets te horen) -laat knipperlichthendel los.
Bij het uitschakelen moet je precies hetzelfde doen, alleen in plaats van naar boven schuiven moet je de hendel naar onder schuiven.
Ik heb het verschillende keren geprobeerd, was zelfs bang, dat mijn hendel afbrak!:407:
Heeft iemand een suggestie, wat ik verkeerd doe of hoe het gemakkelijker gaat?
Prettige avond,
Pierre:yeah:

Monteurtje

Forumguru
@pierre27. Heb je een maxi dot display of een gewoon display met groene verlichting.
Maxi dot, dagrijverlichting daarin instellen.
Gewoon display, zoals in het instructieboekje staat en je dus beschrijft. Je zal dan wel iets verkeerds gedaan hebben. Want zo moet het wel. Of je hebt dus een Maxi dot display.

piair1982

Forumguru
zoek maar eens op dit forum. staat genoeg over verteld wat maxidot is.
maar is het schermpje tussen de snelheidsmeter en toerentalmeter

van_der_P

Senior Member
Je moet na 4x knipperen de hendel los laten of contact uitschakelen.
In het begin had ik hetzelfde probleem.
Het staat inderdaad niet heel erg duidelijk in het boekje.

Succes.

GJS

Senior Member
En ook al heb je maxi dot, bij een GL kan je het daarmee nog steeds niet instellen.

Noord26

Forumguru
Bij aflering werd mij gevraagd of ik het wel of niet aan wilde hebben. Bij dit bekijken door de verkoper stond het nog uit, hij zette dit in 5 sec via de MaxiDot aan. Dus ik weet niet hoe GJS er bij komt dat het niet daarmee kan?

GJS

Senior Member
Staat er bij mij anders niet in, weet je zeker dat hij het via de instellingen in maxi dot deed of voerde hij gewoon die handeling uit zoals beschreven door Pierre27?
Ook in het instructieboekje kan je bij maxi dot daar niets over terugvinden.

pierre27

Actief lid
@van der P,
dat probeer ik morgen uit.
Ik hield hem gewoon vast, maar nu zal ik het contact aanzetten (of hendel loslaten?) na 4 keer knipperen.

pierre27

Actief lid
Ja, het lukt mij nu blindelings !!!!:489:
Ik bedoel de daglichtverlichting aan/uitschakelen.:worshippy:
Je moet de knipperlichthendel gelijktijdig naar het stuur trekken en naar boven/onder schuiven, daarna het contact aanzetten en na vier knipperlichtsignalen, contact weer afzetten.
Misschien kun je na vier knipperlichtsignalen de hendel gewoon loslaten, zonder het contact af te zetten, misschien gaat dat ook, maar ik heb dat nog niet uitgeprobeerd, volgens @van der P. gaat dat wel.
Staat niet zo duidelijk omschreven in het instructieboekje.

lees dit nu, had al eerder gelezen dat er bij de zekeringen een knopje zou zitten. Van het weekeind bekeken maar niks te vinden, wellicht alleen bij de nieuwere modellen aangezien die van mij uit oktober 2010 komt.
Ga dit onderstaande met die knipperlichthendel maar eens uitproberen, had hierover niks in boekje gelezen trouwens.

Bovenaan Onderaan