Laat jij de DSG zelf het werk doen of schakel je met de flippers? In welke modus heb jij de auto staan. De sportstand of de normale?Ik rij een Seat Leon ST FR met 150pk 1.4 TSI met caravan 1350kg beladen.
Rijdt prima. Tis geen 2.0TDI 150pk, maar ik rij in Frankrijk de meeste stukken 105/110kmu in zn 5 of 6 en moet soms een tandje of 2 terug bij bergop.
Gr Pieter
Uuuuuh, wat ging er niet echt goed?Ik heb de 1.5 tsi gehad in een touran met dsg7 motor is prima, dsg heb ik mijn twijfels bij. Bij ons met de caravan en volle bepakking ging dat niet echt goed.
Berg op, met 35 graden buiten temperatuur, het hele gezin in de auto (2 volwassenen, 3 pubers), volle bepakking en een 1500 kg caravan aan de haak. Bij berg op rijden voor een langere tijd op 90 km/uur cruisesnelheid kreeg de auto het te warm en schoot de temperatuur meter in het rood. Dat was 1x en door het verlagen van het tempo en terug te schakelen zakte de temperatuur weer.Uuuuuh, wat ging er niet echt goed?
Maar als je dat doet in een (voor die helling) te hoge versnelling, wordt de motor alsnog overbelast en daarmee te warm.Alles in mij zegt ook dat, dat een veel te laag toerental is, maar je laat de auto toch trekken op zijn maximale toerental.
Me't zo'n koppel zou het wel moeten lukken om boven te komenMaximale toerental ligt bij 1500nm