Tja, eigenlijk hoort mijn reactie hier niet thuis. Ter info, ik heb op 8 juli mijn S2C Combi GL Buss. in ontvangst genomen. Ik heb de auto een week kunnen inrijden en kunnen wennen aan de bediening en daarna met de caravan erachter op vakantie naar Oosternijk gegaan. En wat een fijne reisauto. Geen kraakjes, piepjes, zaken die niet werken. Alles laat zich intuitief bedienen. Zelfs de CC-bediening op de richtingaanwijzer waar ik eerst toch wel wat sceptisch over was. Direct op het stuur is fijner maar het werkt allemaal wel.
1 ding is wel opvallend. Dat heeft te maken met het rijden met de caravan. Ondanks de 'schamele' 105 pk heeft de S2C totaal geen problemen met een caravan van 1400 kg. Dat wil zeggen, de 1e, 2e en 3e versnelling zijn zeker geen probleem. De 4e echter lijkt bij langere hellingen een beetje tekort te komen. Daarentegen trekt de 5e wel weer lang door. Ook de schakelsuggesties door de boorcomputer ondersteunen mijn gevoel. Ter illustratie: mijn 'oude' focus had 116 pk en meer NM'ers trekkracht maar die kon dezelfde caravan bij 90 km/uur niet 'aan' in zijn 5 terwijl dat voor de 1.6 TDI van mijn S2C totaal geen probleem was. En waar de focus 1 op 10 reed met de caravan komt de S2C op 1 op 12,5 uit. Overigens sleurde mijn S2C de caravan makkelijk 20 minuten een bergweg omhoog met percentages tot 12%.
O ja, er reed ook nog een onoplettende oostenrijker achterop mijn trekhaak
. Ik lijk er (ogenschijnlijk) zonder schade vanaf te zijn gekomen (behalve mijn trekhaakdopje), de oostenrijker had een mooie V in zijn bumper. Binnenkort moet de stoelverwarming nog ingebouwd worden en dan zal ik eens naar de trekhaak laten kijken. Die zit overigens wel erg dicht op de bumper. Met de antislingerkoppeling is het echt millimeterwerk tussen koppeling en bumper.