andrehj
Forumguru
Dat is inderdaad de theorie. Maar nu de werkelijkheid:inderdaad ... belg ...
Er is geen reden waarom skoda nederland deze niet voert behalve commerciele dan ... dus kan je volgens mij wel expliciet vragen dat ze dit af fabriek monteren ... prijs zal waarschijnlijk behoorlijk hoog zijn ...
1. Trekhaak.
Een afneembaere trekhaak af-fabriek kost in Duitsland 690 euro incl BTW. Wanneer ik daar 19% BPM bij optel, kom ik op 821 euro. De NL dealer vraag 795 euro, maar moet daarvoor wel je halve auto uit elkaar schroeven. Dan heb ik toch liever dat ze de trekhaak er bij de fabriek al inzetten. Bovendien heb je dan gegarandeerd een werkend TSA, wat ik met de aftermarket kabelsets nog niet heb gezien.
2. Standverwarming.
Deze kost in Duitsland 1235 euro incl BTW en werkt dan netjes geintegreerd via de Maxidot. Tel daar 19% BPM bij op en je zit op 1470 euro. Ik denk niet dat je daar een after-market setje voor kunt vinden. Prijzen beginnen vaak pas bij 2000 euro, en dan nog zonder maxidot integratie.
3. Voorruitverwarming.
Kost in Dld maar 180 euro, in NL totaal niet leverbaar??
4. Sound System.
In NL alleen maar op de Elegance Bsl, voor de rest niet te krijgen. In de ons omringende landen gewoon te krijgen op alle uitvoeringen voor minder dan 400 euro.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap de politiek van PON niet.